Skip to main content
Vraag

Buitenland bundel per SMS aanzetten

• July 26, 2025
  • 10 reacties
  • 184 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag,

Ik heb meerdere abonnementen bij simyo, en probeer voor een van de abonnementen mijn buitenlandbundel aan te zetten door TURKIJE 15 AAN naar 1330 te sms'en.

Ondanks dat ik dit meerdere keren heb gedaan, krijg ik de melding dat de berichtverzending is mislukt. Zie hieronder de printscreens.  

Kunt u mij informeren wat er precies misgaat en hoe ik dit kan oplossen. Ik kan wel bellen en gebeld worden.

Alvast bedankt voor de hulp

10 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 26, 2025

Beste ​@N.A heb je wel dataroaming en internetten in het buitenland aan staan in MijnSimyo?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • July 26, 2025

Beste Jan, dataroaming op mijn telefoon staat aan. Internet in het buitenland staat ook aan in mijn simyo App..  Het probleem is het verzenden van berichten naar 1330. Hier krijg ik de melding dat de bericht verzending TURKIJE 15 AAN naar 1330 is mislukt. Zijn er wellicht problemen met het servicenummer 1330?

JanD
  • Forum Expert
  • July 27, 2025

Beste ​@N.A , ik meen gelezen te hebben op het KPN forum dat er een SMS storing was voor dat soort zaken, ik weet helaas niet of dat al opgelost is.

Gewoon nog een keer proberen. 

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • July 31, 2025

Helaas werkt het aanzetten van de buitenland bundel TURKIJE 15 AAN  niet.  Heb het nu bijna een week geprobeerd met sms naar 1330. Helaas zonder resulaat.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 1, 2025

Hoi ​@N.A 

Behalve internetten in het buitenland bij instellingen Mijn Simyo (app).bij instellingen, bellen en internetten 

Ik lees niet dat je bellen in en naar het buitenland aan hebt staan in Mijn Simyo (app). Dit is wel nodig om in het buitenland een SMS te kunnen sturen.  Daarna ff de telefoon opnieuw opstarten. 

En het nummer van de berichtencentrale op de telefoon even controleren bij instellingen op de berichten app., meer instellingen. 

+31653131313.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 1, 2025

Hi ​@N.A,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!

Het is inderdaad van belang om de optie "bellen in en naar het buitenland” aan te hebben. Op je aansluiting zie ik dat deze optie uit staat. Je kunt deze optie aanzetten via Mijn Simyo bij Instellingen> Internet en bellen. Als je je telefoon daarna opnieuw opstart zou het sms’en wel moeten lukken.

Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt!

Bedankt voor jullie hulp! ​@JanD en ​@Friesian 😄

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • August 2, 2025

Hallo ​@Roeqajja ,

Bedankt voor je bericht. Het gaat om mijn telefoonummer eindigend op 604.

Alle opties staan hiervoor aan. Ook het nummer van de berichtencentrale staat correct zoals ​@Friesian had aangegeven. Ik heb mijn telefoon ook opnieuw opgestart.

Het verzenden van het bericht TURKIJE 15 AAN naar 1330 blijft helaas mislukken.  Zie onderstaande printscreens

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 4, 2025

Hi ​@N.A,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te horen dat het nog niet is gelukt!

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer en je persoonlijke gegevens? Ik kan dan meekijken op je aansluiting.

Groetjes,
Roeqajja

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • August 7, 2025

Hallo Roeqajja,

Ik heb je een privebericht verzonden met mijn gegevens.

Met vriendelijke groet,
N.A.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 7, 2025

Hi ​@N.A,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb je privébericht goed ontvangen en help je graag verder via deze weg! 🙂

Groetjes,
Roeqajja