.

Beantwoord

Bonaire ook in het EU tarief?

  • 20 April 2016
  • 45 reacties
  • 10550 Bekeken


Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 3
Badge +1
De reactie van Tiury is natuurlijk al ruim 1 jaar oud. Toen die tijd wisten wij nog niet dat de regels zo drastisch zouden veranderen in de toekomst. Nog steeds is de 'huur' van zo'n netwerk niet gratis en heeft afstand hier zeker wat mee te maken. Of beter gezegd, in welke zone een land valt. Hierin is wel duidelijk dat hoe verder het is, hoe groter de kans dat zo'n land in zone 3 valt.

Niks is gratis, dus daar kunnen we weinig mee. Dus wat kost de 'huur' van zo'n netwerk eigenlijk?
Reputatie 3
Badge +1
Hoi XTF,

Dat zou helemaal mooi zijn 😉 Helaas kunnen we daar niet zo makkelijk veranderingen in aanbrengen. Gelukkig kan dit op Mijn Simyo wel! Ik geef je idee door zodat er naar gekeken kan worden. Beloftes kan ik hierin niet maken, maar we nemen je feedback hierover natuurlijk mee 🙂 Bedankt!


En, wat is het resultaat?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi XTF,

Goed dat je hier nog even op terugkomt! 🙂 Zoals je wellicht op Mijn Simyo al hebt gemerkt, hebben we geen veranderingen aangebracht in die buitenlandopties. Bij Simyo hebben we een Wall of Change hangen, waar ideeën en suggesties van klanten en collega's kunnen ophangen. Deze berichten worden wekelijks besproken en doorgezet naar de verantwoordelijke afdelingen. Zoals Angela ook aangeeft kunnen we over de uitkomst hiervan geen beloftes doen. Mocht hier in de toekomst wel verandering in komen, dan brengen we onze klanten natuurlijk op de hoogte.

De exacte kosten van het huren van een buitenlands netwerk kan ik je helaas niet doorgeven. Wij maken gebruik van het netwerk van KPN en maken daarbij weer gebruik van de netwerken die voor ons beschikbaar zijn in het buitenland. Zoals je wellicht ook hebt gelezen, heeft Angela uitgezocht hoe het precies zit met het verschil in kosten voor gebruik van een netwerk in het buitenland. Het heeft niet zo zeer met de afstand te maken, maar meer met de zone waarin een land hoort. Deze indeling wordt vastgelegd in afspraken binnen de EU waarbij wordt gekeken of een land wel of niet in de EU zit. Maakt dit het wat duidelijker?

Groetjes,
Els
Reputatie 3
Badge +1
Nee. ;)
EU landen zitten in zone 1 maar wie bepaalt of een land in zone 2, 3 of 4 komt?

Ik zie Bonaire trouwens niet op https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_roaming_zones.pdf staan.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi XTF,

Omdat we meeliften op het netwerk van KPN zijn zij ook degene die samen met Simyo de zone-indeling opstelt.

In deze lijst zie je als het goed is 'Nederlandse Antillen' staan bij zone 3. Bonaire valt hieronder maar ook de andere eilanden die onder het Nederlandse Koninkrijk vallen. 😉

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Bonaire en de andere eilanden expliciet noemen zou duidelijker zijn.
Hoe bepaalt KPN de zone-indeling precies? En bepaalt KPN dan ook de prijzen?
Want volgens mij zijn de prijzen bij KPN een stuk lager en kost gebeld worden daar ook een stuk minder dan zelf bellen.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi XTF,

Wat een goede vragen! Ik heb nog even navraag voor je gedaan. KPN en Simyo bepalen samen de zone-indeling en de tarieven. Hierbij wordt onder andere rekening gehouden met de kosten die buitenlandse providers aan ons doorberekenen voor het gebruik van hun netwerk. Zoals je zult begrijpen is dit een complexe klus!

Simyo richt zich trouwens op de Nederlandse markt. Kijk alleen al naar ons mooie Simyo Oranje! 🇳🇱 🙂Wat betreft het bellen en internetten in Europa kijken we in welke niet-EU-lidstaten we redelijkerwijs hetzelfde kunnen aanbieden. Zo kun je in sommige van deze landen toch je bundels gewoon gebruiken.

Wij hebben op kantoor een ideeënmuur waar we suggesties van klanten en collega's verzamelen. Ik zal jouw idee hier ook op hangen! Persoonlijk vind ik het ook logischer om alle eilanden van de Nederlandse Antillen apart te vermelden. Dankje voor de tip!😉

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1


Hoi XTF,

Wat een goede vragen! Ik heb nog even navraag voor je gedaan. KPN en Simyo bepalen samen de zone-indeling en de tarieven. Hierbij wordt onder andere rekening gehouden met de kosten die buitenlandse providers aan ons doorberekenen voor het gebruik van hun netwerk. Zoals je zult begrijpen is dit een complexe klus!

Simyo richt zich trouwens op de Nederlandse markt. Kijk alleen al naar ons mooie Simyo Oranje! 🇳🇱 🙂Wat betreft het bellen en internetten in Europa kijken we in welke niet-EU-lidstaten we redelijkerwijs hetzelfde kunnen aanbieden. Zo kun je in sommige van deze landen toch je bundels gewoon gebruiken.

Wij hebben op kantoor een ideeënmuur waar we suggesties van klanten en collega's verzamelen. Ik zal jouw idee hier ook op hangen! Persoonlijk vind ik het ook logischer om alle eilanden van de Nederlandse Antillen apart te vermelden. Dankje voor de tip!😉


De Nederlandse Antillen bestaan ook gewoon niet meer. ;)
Wat houdt richten op de Nederlandse markt concreet in? Ook mensen met Simyo gaan gewoon op vakantie..
En als jullie van het KPN netwerk gebruik maken, waarom is dan vooral gebeld worden bij KPN meer dan de helft goedkoper?
Reputatie 6
Badge +4
Hi XTF,

Dat is een goed punt inderdaad! Zelf wist ik niet dat de Nederlandse Antillen officieel niet meer bestaan in die vorm. Je suggestie om de zone-indeling eens te updaten heb ik op onze Wall of Change gehangen, naast de andere ideeën van collega's en klanten. Dankje voor de tip! ;)

Wat het richten op de Nederlandse markt inhoudt is dat we ons focussen op mobiel verkeer binnen Nederland. 🇳🇱 Er zijn weer andere providers die zich op mobiele diensten in of naar het buitenland richten.

In je berichtje geef je ook aan dat je je afvraagt waarom KPN andere tarieven en bundelprijzen hanteert dan wij, ondanks dat we hetzelfde netwerk gebruiken. Dit heeft ermee te maken dat KPN en Simyo twee aparte bedrijven zijn. En dus hebben we andere producten en gebruiksvoorwaarden en dergelijke. Verschil moet er wezen!

Laat je het weten als je nog vragen hebt? 🙂

Groetjes,
Thomas
Reputatie 3
Badge +1
Wat het richten op de Nederlandse markt inhoudt is dat we ons focussen op mobiel verkeer binnen Nederland. 🇳🇱

Eh, ja? Maar wat houdt dat concreet in.
De meeste providers focussen zich primair op de lokale markt..

Er zijn weer andere providers die zich op mobiele diensten in of naar het buitenland richten.

In je berichtje geef je ook aan dat je je afvraagt waarom KPN andere tarieven en bundelprijzen hanteert dan wij, ondanks dat we hetzelfde netwerk gebruiken. Dit heeft ermee te maken dat KPN en Simyo twee aparte bedrijven zijn. En dus hebben we andere producten en gebruiksvoorwaarden en dergelijke. Verschil moet er wezen!


Nee, dat hoeft niet per se.. en dat verklaart nog steeds niet waarom het zo extreem veel moet kosten.
Reputatie 6
Badge +5
Hi XTF,

Eh, ja? Maar wat houdt dat concreet in.
De meeste providers focussen zich primair op de lokale markt..


Er zijn bijvoorbeeld providers als Lebara, Ortel en Lycamobile die zich juist vooral op het buitenland focussen. Wat bedoel je precies met 'concreet'?

Nee, dat hoeft niet per se.. en dat verklaart nog steeds niet waarom het zo extreem veel moet kosten.


Vergelijk het bijvoorbeeld met een kop koffie. Die is in veel zaken hetzelfde, maar zal toch in prijs verschillen ;)

Groetjes,
Niels
Reputatie 3
Badge +1
Er zijn bijvoorbeeld providers als Lebara, Ortel en Lycamobile die zich juist vooral op het buitenland focussen. Wat bedoel je precies met 'concreet'?

Wat kunnen klanten van Simyo wel en niet verwachten door deze 'focus'?
En waarom is er niet iets meer focus voor het buitenland, ook Simyo klanten gaan immers op vakantie.


Nee, dat hoeft niet per se.. en dat verklaart nog steeds niet waarom het zo extreem veel moet kosten.
Vergelijk het bijvoorbeeld met een kop koffie. Die is in veel zaken hetzelfde, maar zal toch in prijs verschillen ;)
en hetzelfde, maar zal toch in prijs verschillen ;)


Maar dat verklaart nog steeds niet waarom het zo extreem veel moet kosten.
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Natuurlijk gaan Simyo klanten ook op vakantie 🙂 Maar zoals eerder genoemd is, richt Simyo zich vooral op Nederland. Sinds iets minder dan een jaar kun je in de EU ook gebruik maken van je bundels. Super fijn! Maar voorlopig zal de focus niet liggen op het buitenland. Zoals Niels aangeeft zijn er providers die dat wel doen. Het mooie aan de staat van de markt van tegenwoordig is dat de consument precies kan uitkiezen wat het beste bij hem/haar past. Dat vinden wij bij Simyo ook altijd belangrijk: dat je zelf de controle hebt over de dingen die jij belangrijk vindt.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1
Heb je hier verder nog vragen over?

Hoi Jihane,

Ja, zie https://forum.simyo.nl/buitenland-88/bonaire-ook-in-het-eu-tarief-33471/index2.html#post184352 😉
Reputatie 5
Badge +5
Hoi XTF,

Duidelijk. 😉 Wat wil je precies weten over onze focus?

Simyo is een Nederlands bedrijf dat zich richt op een markt die zich voornamelijk in Nederland en de EU afspeelt, voornamelijk omdat onze klanten daar het meest gebruik maken van hun aansluiting. Dat is dan ook een reden om onze focus voorlopig niet op het buitenland te richten zoals jij dat graag zou zien. Bij de nieuwe roamingstarieven, waarbij klanten binnen de EU ook gebruik kunnen maken van de bundels, geven we ook aan dat een aantoonbare band met Nederland noodzakelijk is. Men wordt verzocht niet langer dan vier maanden achter elkaar te roamen, zonder dat een aantoonbare band met Nederland kan worden aangetoond.


Wat kunnen klanten van Simyo wel en niet verwachten door deze 'focus'?


Zou je deze vraag wat meer kunnen specificeren? Het is natuurlijk lastig om klanten te vertellen wat ze in de toekomst wel of niet kunnen verwachten, een glazen bol heb ik helaas niet. 😉 Zodra er wijzigingen plaatsvinden wat betreft deze voorwaarden, brengen we onze klanten natuurlijk op de hoogte.

Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Els
Reputatie 3
Badge +1
Simyo is een Nederlands bedrijf dat zich richt op een markt die zich voornamelijk in Nederland en de EU afspeelt, voornamelijk omdat onze klanten daar het meest gebruik maken van hun aansluiting. Dat is dan ook een reden om onze focus voorlopig niet op het buitenland te richten zoals jij dat graag zou zien.

11 maanden per jaar een normale rekening en 1 maand per jaar een torenhoge rekening wordt je ook niet blij van, of wel?
Het gaat om de TOTALE kosten die je kwijt bent, niet om wat je in de gunstigste situatie kwijt bent.

> Zou je deze vraag wat meer kunnen specificeren?

Maar dat verklaart nog steeds niet waarom het zo extreem veel moet kosten.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi XTF,

Daar wordt je inderdaad niet blij van! De tarieven voor het buitenland zijn eenmaal anders. Als je op vakantie gaat, ga je natuurlijk goed voorbereid op vakantie en bekijk je de tarieven die gelden in je vakantieland. Je wilt niet voor verrassingen komen te staan 😉

Groetjes,
Ashweeta
Reputatie 3
Badge +1
Als je op vakantie gaat, ga je natuurlijk goed voorbereid op vakantie en bekijk je de tarieven die gelden in je vakantieland.

Hoi Ashweeta,

Op dat moment is er weinig meer aan te doen of wel?
Reputatie 7
Badge +10
Hi XTF,

Nee, dat klopt! Maar een geïnformeerd mens telt voor twee. Je kunt niets aan die tarieven doen uiteraard, maar je kunt er wel voor zorgen dat je niet voor verrassingen te staan komt. Ik begrijp heus dat je het liefst een groot Antwoord krijgt over waarom de tarieven zijn wat ze zijn. Feit blijft toch dat wij ervoor hebben gekozen om ons te richten op de Nederlandse markt. Misschien komt daar ooit nog verandering in, maar misschien ook niet. Ik kan daar simpel en eerlijk over zijn.

Deze discussie loopt natuurlijk in cirkels op deze manier 😉 Heb je nog een andere vraag? Of een andere invalshoek?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 3
Badge +1
Dat is een goed punt inderdaad! Zelf wist ik niet dat de Nederlandse Antillen officieel niet meer bestaan in die vorm. Je suggestie om de zone-indeling eens te updaten heb ik op onze Wall of Change gehangen, naast de andere ideeën van collega's en klanten. Dankje voor de tip! ;)

Bump

Reageer