.

Beantwoord

Blokkade voor hoogverbruik veel later ingevoerd. Hoe kan dit?

  • 18 October 2015
  • 9 reacties
  • 283 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Mogen normale mensen bij simyo misschien ook zelf bepalen of ze veel data verbruiken in het buitenland??
Toen ik al weer een week in NL was werd me doodleuk een sms gestuurd en meegedeeld dat mijn telefoon werd afgesloten!! Er stond nota bene gewoon op de site dat ik een aantal dagen veel data had verbruikt. Niks mis mee zou je zeggen. Maar dat ze dan na 10 dagen ineens je telefoon afsluiten komt wel heel erg achterlijk over. Niet iedereen met een telefoon blijft binnen zijn bundel. Waarom die betutteling??? Ik wil graag ZELF uit kunnen maken of ik veel data verbruik of niet.
icon

Beste antwoord door Ernst 21 October 2015, 11:30

Bekijk originele reactie

9 reacties

Dat zijn wettelijk gemaakte afspraken waar providers zich aan dienen te houden. Kan Simyo weinig aan veranderen.

Lees hier meer over blokkade na hoogverbruik.

Edit: Jij ziet het overigens als betutteling, Providers zien het als bescherming van de klant maar ook van zichzelf. Ze willen immers wel betaald krijgen en zullen doorgaans een aanbetaling vragen om de blokkade op te zeggen.
Badge
Dus na 10 dagen de telefoon blokkeren?? Beetje erg traag!!
Daar zal vast een gegronde reden voor zijn. Kan ik niet zien.
Ik leg je enkel bij welke bedragen er een blokkade volgt en waarom. Verbruik uit het buitenland komt overigens met vertraging, daarin is Simyo afhankelijk van de provider waarop jouw telefoon was aangesloten daar.
Badge
Haha vertraging? Waarom stta het verbruik dan al wel op mijn verbruiksoverzichtin Simyo?? Zo zie je dus dat er iets niet klopt in jullie handelwijze!! Een week lang is het verbruik zichtbaar en dan gaan jullie opeens blokkeren!! Dus je kunt nooitroaming in het buitenland gebruiken?? Jullie blokkeren zoals je zegt altijd automatisch omdat dat van de regering moet!!
Zoals gezegd, ik ben niet van Simyo.. Dus naar mij met jullie schrijven heeft geen zin :D

Ik geef enkel voorbeelden en bepaalde procedures aan en vertel niet wat voor jou van toepassing is. Simyo zal een gegronde reden hebben om je te blokkeren, zij kunnen je wel de reden geven. Je kan zelf ook bij verbruik een overzicht zien en in welk tijdsbestek je verbruik is opgebouwd.

Maar in het kort: Simyo, en elke andere provider, heeft het recht de klant te blokkeren bij hoogverbruik. Dus ook KPN, Vodafone, Ziggo, Tele2 etc etc.

Ik wens je succes verder..
Reputatie 7
Badge +9
Op http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/money-charges/mobile-roaming-costs/index_en.htm lees ik:

Notification of prices
When you cross a border within the EU, your mobile operator must send you a text telling you the price for making and receiving calls, texting and going online (data download) in the EU country you've just entered.

Protection against "bill shock"
To protect you against excessive data roaming bills, the volume of downloaded data on your mobile device is capped, worldwide, at €50 (or the equivalent in another currency), unless you have agreed to a different limit with your operator. You will also receive a warning when you reach 80% of this agreed limit.


Dus je wordt afgesloten als je in het buitenland de €50 limiet hebt bereikt. Deze informatie kan met vertraging door de buitenlandse partner aan de Nederlandse provider worden doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wvr

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te lezen dat je de voorzorgsmaatregel als vervelend hebt ervaren. Dit is natuurlijk niet het gevoel wat we hiermee willen opwekken.

Je hebt van zowel Raytje als Scotsman al antwoord gekregen. Zodra je kosten €50,- (exclusief BTW) bedragen, sturen we je een sms'je met een waarschuwing. Je bepaalt daarna zelf of je wil blijven internetten. Als je meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten je bundel verbruikt, dan behoudt Simyo zich het recht om je aansluiting uit voorzorg tijdelijk te blokkeren.

We krijgen je verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan veel later binnenkomen bij ons. Als je in die tijd veel verbruik hebt gehad, kan het voorkomen dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren. In jouw geval zie ik dat de verwerkingsdatum van het verbruik op 17 oktober was. Om deze reden ben je op die datum afgesloten bent. Het is natuurlijk vervelend dat dit langer heeft geduurd.

Zodra je een tussentijdse aanbetaling doet op jouw factuur, wordt je direct weer aangesloten. Als je verder nog vragen hebt, dan lees ik het natuurlijk graag.

@Raytje & Scotsman, bedankt voor jullie heldere uitleg :)

Groetjes,
Angela
Badge
Waarom zie ik in mijn verbruik op jullie site hoeveel de Mb's kosten en vervolgens sluiten jullie meer dan een week later de telefoon af. Dus het is onmogelijk om afsluiting te voorkomen! Jullie sluiten dagen na het verbruik alsnog de hele telefoon af. Zeer merkwaardig. Verschuil je maar weer achter de wet en geef maar weer geen anrwoord op mijn vraag: hoe zorg ik er voor dat ik NIET wordt afgesloten als ik in het buitenland ben en GEEN mogelijkheid heb om een betaling te doen?? Het antwoord weet ik al: onmogelijk, jullie sluiten altijd af. Heel fijn!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi wvr,

Allereerst wil ik je mijn excuses aanbieden. Onze excuses.

Afgelopen zaterdag kwam onze IT afdeling een fout op het spoor: bij een beperkt aantal klanten is er bij ons aangeleverd verbruik vaker dan één keer verwerkt.
Ook al gaat het dan om 1kB of één gebelde seconde: dit móest hersteld worden. Om zeker te weten dat dit bij alle 'getroffenen' hersteld werd is er voor gekozen om al het verbruik van deze maand bij die klanten volledig en opnieuw te verwerken.
Helaas heeft dit er in jouw geval toe geleid dat de kosten die je hebt gemaakt in één keer zijn verwerkt en daarom werd je geblokkeerd.
Dit is ook de reden dat Angela dacht dat het verbruik later is binnengekomen dan gewoonlijk en jij het al wel hebt zien staan. Wij zien namelijk naast het tijdstip van verbruik ook het tijdstip van verwerken.
En dat was voor Angela dus de 17e.

Zoals je eerder deze maand niet bent afgesloten, zal het in de toekomst ook gaan. Je viel niet binnen de kaders van hoogverbruik en had dus niet eenzijdig afgesloten mogen worden afgelopen zaterdag.

Ondanks het ongemak hoop ik dat je begrijpt dat het hier over een uitzonderlijke situatie gaat die ik in al mijn jaren bij Simyo niet eerder heb meegemaakt.

Reageer