Skip to main content
Beantwoord

(Bijna) geen internet in Duitsland?

  • 19 June 2024
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Hoi hoi, 

Ik ga al jaren naar Duitsland en ben er ook nu weer op vakantie. Helaas heb ik ineens heel slecht verbinding met internet (E), terwijl ik altijd 4G had in Duitsland. Ik heb alles al gecheckt en m'n telefoon een paar keer opnieuw opgestart, maar niets helpt. 

Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit opgelost krijg? Ik lees dat veel mensen hier last van hebben. Is een reset dan nodig? 

Alvast bedankt!

Groetjes, Aukje

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Duitsland is nog een ‘3e-wereldland’ wat internet betreft @Aukym99 . Probeer eens handmatig een provider te zoeken en zie onderstaande link voor aanvullende info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-in-het-buitenland-instellen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Aukym99,

Bedankt voor je bericht. Wat @J.D.L. aangeeft klopt inderdaad, het netwerk is Duitsland is helaas niet zo goed als het netwerk in Nederland. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te kiezen? Zo ja, welke?

In Duitsland adviseren we de volgende netwerken: Eplus, Telecom Deutschland en Vodafone. Ik hoor graag van je of dit heeft gewerkt.

Heel erg bedankt voor je reactie @J.D.L.!

Groetjes,
Seren

Hoi Seren, 

Ik heb alle netwerken geprobeerd die werden aangeboden (Vodafoon, Télécom etc), maar niets werkte. Ik heb telkens m'n telefoon opnieuw opgestart na 15 min uitzetten na wisselen van netwerk, maar niets hielp.

Ik ben inmiddels weer in Nederland, maar wil wel graag het probleem oplossen.

 

Groetjes! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Seren, 

Ik heb alle netwerken geprobeerd die werden aangeboden (Vodafoon, Télécom etc), maar niets werkte. Ik heb telkens m'n telefoon opnieuw opgestart na 15 min uitzetten na wisselen van netwerk, maar niets hielp.

Ik ben inmiddels weer in Nederland, maar wil wel graag het probleem oplossen.

 

Groetjes! 

Dat is super vervelend zeg. Voor nu is het erg lastig om te achterhalen waar dit aan heeft gelegen omdat je terug bent in Nederland. Mocht je binnenkort weer terug gaan naar Duitsland en geen netwerk krijgen wil ik je adviseren om nog een keer contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan bijvoorbeeld ook jouw simkaart een reset geven, wij merken dat dit vaak ook al helpt. Als dat dan bijvoorbeeld niet werkt kunnen we verder kijken naar een andere oplossing. 

Hoi @Aukym99,

Bedankt voor je bericht. Wat @J.D.L. aangeeft klopt inderdaad, het netwerk is Duitsland is helaas niet zo goed als het netwerk in Nederland. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te kiezen? Zo ja, welke?

In Duitsland adviseren we de volgende netwerken: Eplus, Telecom Deutschland en Vodafone. Ik hoor graag van je of dit heeft gewerkt.

Heel erg bedankt voor je reactie @J.D.L.!

Groetjes,
Seren

Hoi Seren,

Ik heb in Duitsland alle mogelijke netwerken geprobeerd, maar helaas werkt er geen een die een beter signaal geeft dan E. Ik ga deze zomer naar Noorwegen, via Duitsland, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

 

Groetjes! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Aukym99,

Bedankt voor je reactie. 

Het is altijd een goed idee om je APN instellingen te controleren als je internet niet werkt, dit kun je doen via onze Toestelhulp. Ik heb voor nu ook een reset uitgevoerd, zou je je telefoon nog even helemaal uit kunnen schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest? Wij horen dan graag van je of dit heeft geholpen zodra je dit kunt uit testen. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer