.

Beantwoord

Betalen voor een SMS die ik nooit gestuurd heb?

  • 22 December 2012
  • 10 reacties
  • 944 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb een vraag en wil direct een klacht indienen. Ik heb de optie om Simyo in en naar het buitenland te gebruiken, aan gezet. Gisteren heb ik 1 gesprek binnen zone 1 gevoerd en 1 SMSje binnen zone 1 verstuurd. Ik kijk net naar mijn verbruik en tot mijn verbazing wordt er mij ook 1 SMS naar het Verenigd Koninkrijk in rekening gebracht. Dat verbaasde mij ontzettend want ik heb die NOOIT verstuurd. Ik heb ook geen enkele reden, want ik ken niemand in het Verenigd Koninkrijk en niemand anders kan mijn telefoon gebruiken omdat die vergrendeld is.

Waarom wordt een SMSje, die ik nooit verstuurd heb, in rekening gebracht?? Ik wil niet betalen voor onderdelen van jullie diensten waar ik geen gebruik van heb gemaakt.

Mvg en hopende op jullie reactie,
Jane
icon

Beste antwoord door Alex 24 December 2012, 14:02

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat voor telefoon heb je? Een iPhone?
Badge +1
Staat duidelijk in je app dater een sms gestuurd wordt terbevestiging van je nummer, dit gebeurt bij FaceTime whatsup en andere apps dit is bij meerdere toetselen zoals Blackberry, android en iPhone dus niets mis bij simyo en je ziet dit onderwerp vaak in het forum voorbij komen
Reputatie 7
Badge +9
niets mis bij simyo en je ziet dit onderwerp vaak in het forum voorbij komen

Yep, inmiddels al een keer of 6 antwoord op gegeven. Vind ik niet erg. Wat mij wel stoort is dat mensen direct een klacht indienen of dreigen hun abonnement op te zeggen, terwijl het werkelijk nergens over gaat. Eerst jezelf informeren, dan pas komen schreeuwen.;)
Badge
Erickiel & deleon, ik vind jullie reacties een beetje jammer. Het zou fijn zijn als jullie mij vragen stellen voordat jullie conclusies trekken. Want;
Ik heb geen iPhone,
Ik heb geen apps geinstalleerd of geactiveerd sinds ik de optie 'bellen in & naar het buitenland' heb geactiveerd,
Het gaat niet om het bekende nummer dat gebruikt wordt ter activatie van Facetime.

Vandaar dat ik een aparte topic gestart heb.

Ik hoop dat iemand van Simyo mij meer uitleg kan geven.
Reputatie 7
Badge +9
Sorry Cindyetc. maar de conclusie iPhone was nog niet getrokken. Dat was een vraag. En 'onbekende' sms-jes naar het Verenigd Koninkrijk, duiden 9 van de 10 keer op activatie van bijvoorbeeld Facetime. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je (maar zo zijn er nog wel meer hier) direct een klacht indient, terwijl je niet precies weet wat er aan de hand is. Misschien ligt het inderdaad aan Simyo maar het probleem kan ook net zo goed bij jou zelf en / of je telefoon liggen.


Ik heb geen apps geinstalleerd of geactiveerd sinds ik de optie 'bellen in & naar het buitenland' heb geactiveerd,


Het kan ook een app zijn die je daarvoor al geïnstalleerd had. Misschien?
Activatie SMS-jes verstuur JIJ zelf ook niet. Jij merkt op jouw foon niet visueel dat er wat verstuurd wordt.
Ik neem aan dat je dat nummer al een keer gegoogled hebt? Laat even weten.
Kijk ook even naar het tijdstip waarop dat SMS-je verstuurd is en ga even na wat jij deed op dat moment. Zie het als een soort CSI.

Simyo kan controleren / bevestigen of dat SMS-je verstuurd is vanaf jouw aansluiting.
Ik laat dit thema nu daar.;)

Succes!
Reputatie 5
Badge +10
Erickiel & deleon, ik vind jullie reacties een beetje jammer. Het zou fijn zijn als jullie mij vragen stellen voordat jullie conclusies trekken. Want;
Ik heb geen iPhone,
Ik heb geen apps geinstalleerd of geactiveerd sinds ik de optie 'bellen in & naar het buitenland' heb geactiveerd,
Het gaat niet om het bekende nummer dat gebruikt wordt ter activatie van Facetime.

Vandaar dat ik een aparte topic gestart heb.

Ik hoop dat iemand van Simyo mij meer uitleg kan geven.


Hoi cindymayweather,

Ik heb het nummer ingevoerd op een zoekmachine. Hoewel het inderdaad geen Facetime is, gaat het wel om zoiets dergelijks (activatie sms). In veel reacties nav de zoekterm zie ik de app Wisepilot terug komen. Het bericht is in ieder geval niet door Simyo gegenereerd en wij kunnen dit helaas ook niet voorkomen. Ik raad je aan om contact op te nemen met de ontwikkelaars van het besturingssysteem waarop je toestel draait (ik vermoed dat dit Android is). Wellicht dat ze je daar kunnen vertellen hoe je kan voorkomen dat deze sms wordt verstuurd.

De leon en erickiel proberen je te helpen. De informatie die ze hebben gegeven komt namelijk wel erg in de buurt van het juiste antwoord.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Deleon & Alex,

Later dan gepland (ivm drukte feestdagen etc.), toch nog een bedankje voor de hulp! Het heeft gelegen aan Wisepilot. Enkel, ik was niet op de hoogte van het feit dat er inderdaad ongemerkt een bevestigings SMSje verstuurd is geworden.
Maar nu is mij alles duidelijk. Bedankt! En Deleon, je hebt gelijk: ik zal volgende keer eerst eventjes inlezen voordat ik wat post.

Het is overigens niet mijn bedoeling geweest iemand van jullie voor het hoofd te stoten met mijn post. Het forum is er om vragen te stellen. Vrijheid om je vragen te posten en vrijheid om (hopelijk) hulp te ontvangen.
Enkel vond ik de eerste reacties op mijn post niet zo vriendelijk omdat men erger uitte & direct conclusies trok. Jammer. Volgende keer beter 🙂 Kan gebeuren!

Mvg,
Jane
Badge +1
Geeft begreep je ergenis wel een beetje had dit ook toen ik mijn sms van whatsup voor me kiezen kreeg wist ik toen ook niet had hier toevalig een kennis zitten die het wist en heb toen ingelezen op zulke dingen en forum is idd om te vragen en wij als users weten ook niet alles maar we proberen elkaar zo goed em kwaad als het kan toch een goed antwoord te geven
Badge
Gelijk heb je Erickiel; zo goed mogelijk elkaar helpen, dan komen we er wel 🙂 Ook bedankt voor jouw hulp!
Reputatie 5
Badge +10
Eind goed. Al goed 🙂

Reageer