.

Beantwoord

Betaal ik voor het verbruik van MB's in Sicilië?

  • 24 October 2017
  • 2 reacties
  • 297 Bekeken

Badge
Ik ga morgen naar Sicilië, Italië. Ik was benieuwd of als ik daar dan mb’s verbruik, dat daar dan geen extra kosten aan zitten. Dus mijn vraag: als ik naar Italië ga en 4g gebruik, is het dan duurder dan in Nederland. Zitten daar dan extra kosten aan verbonden?

Groeten jacob
icon

Beste antwoord door Niels 25 October 2017, 14:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste Jacob,

Dat ligt eraan.
Heb je Prepaid of sim-only?
Bij prepaid heb je pech en kan je niet internetten.
Ik neem aan dat je sim only hebt en dan valt het binnen zone 1.
Kortom binnen je bundel.
zie: https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland selecteer italie bijvoorbeeld voor meer info.

Tarieven Italië

Lees dit eerst: belangrijk nieuws over verbruik in de EU vanaf 1 juni 2017

Met je Simyo Sim Only abonnement roam je in zone 1 vanuit je bundels vanaf 1 juni. Onderstaande tarieven gelden tijdens het roamen in zone 1 op het moment dat je bundel op is, en het buitenbundeltarief in rekening wordt gebracht. Let op: bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt altijd buiten je bundel.



Groet Paul.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jacobsoesan,

PaulH heeft helemaal gelijk, internetverbruik op Sicilië valt binnen je internetbundel. Dit eiland is namelijk onderdeel van Italië, wat weer bij de EU hoort. Je kan dus zorgeloos gebruik maken van je bundel 🙂 Pas als deze op is ga je (net als in Nederland) extra kosten betalen.

Om internet te gebruiken buiten Nederland zal je wel de optie 'Internet in het buitenland' aan moeten zetten op Mijn Simyo. Anders maakt je telefoon geen verbinding met een mobiel netwerk. Als je hier nog meer vragen over hebt dan hoor ik die graag.

Heel veel plezier in Italië! Doe de zon de groeten ;)

Groetjes,
Niels

Reageer