.

Beantwoord

Bereik in het buitenland


Ik heb alle reactie en berichten op het forum al gelezen over bereik in het buitenland. Afgelopen jaar ben ik 2 keer op vakantie geweest en beide keren had ik geen bereik. 

Mijn bellen in het buitenland staat aan, dit heb ik tussen de vakanties door ook al gereset. Ook heb ik mijn telefoon meerdere keren aan en uit gezet en lokaal naar netwerk gezocht. Ook heb ik 2 verschillende telefoons gehad waarbij het allebei niet werkte. Desondanks heb ik geen bereik gehad. Over een week ga ik weer op vakantie met 1 vriendin. ik wil kunnen bellen in het buitenland voor het geval er iets gebeurt. 

Hoe komt het dat ik geen bereik heb, maar vooral:  wat kan ik er aan doen? 
icon

Beste antwoord door Charlene 15 July 2013, 10:41

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Naar welk buitenland ga je? Misschien is er iemand die je een plaatselijk netwerk kan aanbevelen waar je de meeste kans op succes hebt.
Ik ga naar Griekenland en naar Kroatie. 
Badge +8
Ik heb alle reactie en berichten op het forum al gelezen over bereik in het buitenland. Afgelopen jaar ben ik 2 keer op vakantie geweest en beide keren had ik geen bereik. 

Mijn bellen in het buitenland staat aan, dit heb ik tussen de vakanties door ook al gereset. Ook heb ik mijn telefoon meerdere keren aan en uit gezet en lokaal naar netwerk gezocht. Ook heb ik 2 verschillende telefoons gehad waarbij het allebei niet werkte. Desondanks heb ik geen bereik gehad. Over een week ga ik weer op vakantie met 1 vriendin. ik wil kunnen bellen in het buitenland voor het geval er iets gebeurt. 

Hoe komt het dat ik geen bereik heb, maar vooral:  wat kan ik er aan doen? 


Hoi Janice,

Welkom op het forum :)

Wat lastig dat je je vorige vakanties niet kon bellen. Wat ten eerste belangrijk is, is dat de optie Bellen in en naar het Buitenland aanstaat. Dat is bij jou het geval. Dat heb ik nagekeken.
Als je dan in het buitenland niet automatisch verbinding krijgt met een netwerk, dan helpt het om handmatig naar een netwerk te zoeken. Maar je geeft aan dat je dat voorgaande keren ook hebt geprobeerd. Welke melding kreeg je wanneer je een netwerk probeerde te kiezen? Of vond je toestel de netwerken ook niet?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Charlene
Hi,

Ik heb precies het zelfde probleem. Kan niet bellen (en internetten) in het buitenland (in nederland is het traag). Heb hiervoor meerdere keren mijn instellingen gecontroleerd en het buitenland bellen aan en weer uit gezet. Vervolgens contact opgenomen met de helpdesk. Deze hebben het nagekeken en ook nog maar eens aangezet. "Het zou nu moeten werken" was de reactie.

Nu weer terug van vakantie en weer niet bereikbaar en/of kunnen bellen. Heb met de hand naar providers gezocht en gevonden. Kan er echter geen gebruik van maken. Krijg alleen de melding "alleen noodnummers". Heb dit in Belgie, Duitsland, Oosterijk, Kroatie en italie geprobeerd, zonder het gewenste resultaat.

Hiervoor altijd telfort gehad, zonder problemen. Had verwacht dat KPN, Telfort en Simyo allemaal min of meer het zelfde zou zijn, maar dit blijkt dus niet het geval.

Heb het wel gehad met simyo. Nog 4 maanden, dan is het jaarcontract verlopen en kan ik opzoek naar een andere provider..

mvg

Eric
Badge +8
Hi,

Ik heb precies het zelfde probleem. Kan niet bellen (en internetten) in het buitenland (in nederland is het traag). Heb hiervoor meerdere keren mijn instellingen gecontroleerd en het buitenland bellen aan en weer uit gezet. Vervolgens contact opgenomen met de helpdesk. Deze hebben het nagekeken en ook nog maar eens aangezet. "Het zou nu moeten werken" was de reactie.

Nu weer terug van vakantie en weer niet bereikbaar en/of kunnen bellen. Heb met de hand naar providers gezocht en gevonden. Kan er echter geen gebruik van maken. Krijg alleen de melding "alleen noodnummers". Heb dit in Belgie, Duitsland, Oosterijk, Kroatie en italie geprobeerd, zonder het gewenste resultaat.

Hiervoor altijd telfort gehad, zonder problemen. Had verwacht dat KPN, Telfort en Simyo allemaal min of meer het zelfde zou zijn, maar dit blijkt dus niet het geval.

Heb het wel gehad met simyo. Nog 4 maanden, dan is het jaarcontract verlopen en kan ik opzoek naar een andere provider..

mvg

Eric


Hoi HJH,

Welkom op het forum:)

Jammer dat het voor iets is wat niet verloopt zoals zou moeten. Als ik je verhaal goed begrijp, heb je in het buitenland geen gebruik kunnen maken van internet en bellen in het buitenland, terwijl je de opties wel aan hebt staan.
Nu ben je weer in Nederland en heb je helemaal geen netwerk meer?
Mag ik je vragen wat voor toestel je hebt? En of je de simkaart al in een ander toestel hebt geprobeerd?
ik heb alles hier nagekeken, en er is niets te zien aan je aansluiting waardoor het niet zou werken.
Ik wil je vragen of je je toestel even helemaal uit kunt schakelen, batterij er ook uit als kan, en dan na een tijdje weer inschakelen. Dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.
Wanneer dit niks oplevert, wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te proberen en te laten weten wat er dan gebeurt. Geef het niet op met ons.. ;)

Ik hoor van je:),

Groetjes,
Charlene
Hi Charlene,

Hier in Nederland werkt alles wel. Zodra de grens over, naar het buitenland, dan is het gedaan met bellen en internet. Weer terug naar Nederland, de grens over, en alles werkt weer.

Heeft dan volgens mij niks met het toestel te maken. Tijdens mij vakantie heb ik meerdere keren de telefoon uit gehad. Ook door het verwijderen van de batterij, maar zonder het gewenste resultaat.

Toestel is trouwens een Motorola.

mvg
Eric
Badge +8
Hi Charlene,

Hier in Nederland werkt alles wel. Zodra de grens over, naar het buitenland, dan is het gedaan met bellen en internet. Weer terug naar Nederland, de grens over, en alles werkt weer.

Heeft dan volgens mij niks met het toestel te maken. Tijdens mij vakantie heb ik meerdere keren de telefoon uit gehad. Ook door het verwijderen van de batterij, maar zonder het gewenste resultaat.

Toestel is trouwens een Motorola.

mvg
Eric


Hoi HJH,

Blij om te horen dat het zich tot het Buitenland beperkt, hoewel dat ook niet de bedoeling is :(
De technische afdeling heeft je aansluiting vrijdag nog bekeken, en zij zagen wel dat er sprake was van een technische hapering nadat je de optie uit en aan had gezet. Deze hebben zij nu handmatig rechtgezet.
Ik weet niet of je binnenkort weer de grens over gaat, maar ik hoor graag van je of het resultaat dan beter is.

Groetjes,
Charlene
Hi Charlene,

Zal het van de week wel testen. Laat het nog weten.

mvg
Eric
Badge +6
Hi Charlene,

Zal het van de week wel testen. Laat het nog weten.

mvg
Eric


Hoi HJH,

Graag vernemen wij je bevindingen. Fijne dag 🙂.
Van het weekend belgie in gereden. Het bellen werkt nu, echter internet nog steeds niet.

Ook ben ik erachter gekomen dat "dure" SMS niet werken. Dus iets van SMS voor 1,50Euro per ontvangen bericht werkt niet.

mvg
Eric
Badge +8
Van het weekend belgie in gereden. Het bellen werkt nu, echter internet nog steeds niet.

Ook ben ik erachter gekomen dat "dure" SMS niet werken. Dus iets van SMS voor 1,50Euro per ontvangen bericht werkt niet.

mvg
Eric


Hoi HJH,

Dat van die smsjes, dat klopt. Betaalde sms-diensten zijn uit veiligheidsoverwegingen op al onze aansluitingen geblokkeerd.
Dat het internet het niet deed, is wel vreemd. Ik zie wel dat je dat inmiddels hebt uitgezet?
Wil je dat ik daar nog naar kijk, voor de toekomst?

Groetjes,
Charlene

Reageer