.

Beantwoord

Bellen vanuit Spanje

  • 3 May 2013
  • 4 reacties
  • 783 Bekeken

Beste simyo-medewerker,

Ik heb sinds kort een simyo simkaart, ben nu in Spanje en heb de simkaart voor het eerst in mijn mobiel geplaatst. Vervolgens bellen in en vanuit het buitenland aangezet en daarvan via de email een bevestiging gekregen.
Het voor het eerst bellen wil echter niet lukken. Ik heb gekeken bij de netwerkselectie. Constateerde dat automatisch selecteren niet werkte en bij handmatig kiezen van een netwerk zich vier netwerken meldden, maar stuk voor stuk met een verbodstekentje. Hoe los ik dit op, of hoe lossen jullie dit voor mij op ?

Met dank voor de moeite,

Meinaard Veen
icon

Beste antwoord door meinaard 3 May 2013, 21:03

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de indruk dat iemand van Simyo hier naar moet kijken, maar intussen zou je kunnen proberen het toestel helemaal uitzetten, simkaart eruit en terugzetten en dan weer inschakelen. Maar misschien heb je dat al geprobeerd. Overigens, deed de simkaart het wel in Nederland of gebruik je hem pas voor het eerst in Spanje?
Ik heb de indruk dat iemand van Simyo hier naar moet kijken, maar intussen zou je kunnen proberen het toestel helemaal uitzetten, simkaart eruit en terugzetten en dan weer inschakelen. Maar misschien heb je dat al geprobeerd. Overigens, deed de simkaart het wel in Nederland of gebruik je hem pas voor het eerst in Spanje?
Bedankt. Toestel uitzetten en weer aanzetten was de oplossing. Het bevestigingsmailtje dat ik ontving was op dit punt bedrieglijk. "Vanaf nu kun je in het buitenland gebruik maken van je Simyo simkaart" stond er, en dat nam ik letterlijk: de (ook nieuwe) telefoon lag aan het electrische infuus, en ik wilde proberen of de combinatie werkte. Ik gebruik de simkaart hier in Spanje voor het eerst, maar kennelijk had dat niets met het probleem te maken. 
Reputatie 3
Badge +9
Bellen en sms-en in het buitenland valt buiten de bundel en hebben hogere tarieven. Suc6.
Badge +6
Bedankt. Toestel uitzetten en weer aanzetten was de oplossing. Het bevestigingsmailtje dat ik ontving was op dit punt bedrieglijk. "Vanaf nu kun je in het buitenland gebruik maken van je Simyo simkaart" stond er, en dat nam ik letterlijk: de (ook nieuwe) telefoon lag aan het electrische infuus, en ik wilde proberen of de combinatie werkte. Ik gebruik de simkaart hier in Spanje voor het eerst, maar kennelijk had dat niets met het probleem te maken. 

Hoi Meinaard,

Fijn te horen dat het probleem is opgelost. De tarieven voor het bellen in het buitenland vanuit Spanje vindt je hier .

@ Scotsman & Martijn® bedankt voor het meedenken.

Reageer