.

Vraag

Bellen vanuit Nederland naar buitenlands nummer in Nederland, valt dit buiten je bundel?

  • 18 September 2023
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Badge

Hallo Simyo,

Ik ben al jaren zeer tevreden klant, maar er zit me toch al een tijd iets dwars; zó dat ik overweeg toch een andere provider uit te zoeken.

Het zit zo:
Mijn vriendin is Duitse, heeft een Duits telefoonnummer, maar woont in Nederland. Uiteraard heb ik al geprobeerd om haar over te halen Simyo te nemen, maar zonder succes. 
Nu bel ik behoorlijk weinig en maak ik mijn belminuten nooit maar dan ook nooit op, maar toch betaal ik maandelijks voor mijn gesprekken met mijn vriendin. Zogenaamd maak ik namelijk belminuten naar het buitenland. Ik verbuik hooguit een kwart van mijn belminuten, betaal daarvoor 5 euro, en betaal nog eens datzelfde bedrag om mijn vriendin te kunnen bellen als ik in de supermarkt sta en het boodschappenlijstje weer eens vergeten ben.

Je begrijpt dat dit in mijn situatie eigenlijk van de zotten is - standaard buiten mijn bundel per minuut betalen voor alle belletjes naar mijn partner. Ze is niet eens in het buitenland! 

 

Nu heb ik tot op heden dit gewoon maar zo gelaten. Echter, nu KPN de kosten heeft verhoogd en daarmee echt significant duurder uitkomt, overweeg ik thuis van provider te switchen. Daarmee vervalt dan ook mijn Simyo Compleet. Je ziet de bui al hangen: nu wordt het allemaal wel heel duur. Waar zijn de voordelen van het Simyo abonnement nog? Weegt wat nog overblijft op tegen de nadelen? Wat mij betreft niet. 

Dus bij dezen de vraag: zie ik iets over het hoofd? Zit ik voor niks te betalen, of kan het niet anders? Moet ik echter per minuut blijven dokken om te bellen naar een buitenlands nummer dat zich in Nederland bevindt, of is hier een andere oplossing voor?

Ik hoor het heel graag!


5 reacties

Hallo @Marienb de oplossing is dat je vriendin ook een NL simkaart neemt, al is het maar prepaid.

Ze heeft nu een Duits, dus buitenlands nummer en betaal je de kosten voor bellen naar het ‘buitenland’.

 

Gaat er niet om in welk land het nummer zich bevind, maar waar het nummer thuishoord.

Zou toch gek zijn als jou vriendin een NL nummer heeft en steeds door jou in Duitsland word gebeld en jij kosten krijgt voor bellen naar het buitenland, de omgekeerde variant is dat.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Marienb,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat dit misschien niet ideaal voor je is.

Het klopt inderdaad dat het bellen naar een Duits nummer vanuit Nederland buiten je bundel valt. Je vriendin zou inderdaad het beste een Nederlandse simkaart kunnen nemen in dit geval zoals @JanD zegt. Hiermee zou het bellen naar haar wel binnen je bundel vallen en zou je niet elke maand extra te hoeven betalen hiervoor. 

Super bedankt voor de hulp! @JanD en @Doornekamp33 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Bellen via WhatsApp of jouw favoriete chat app is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Scotsman,

Bedankt voor je reactie. Dit zou inderdaad ook een mooie oplossing kunnen zijn! Super bedankt voor je hulp. 😉

Groetjes,
Roeqajja

Reageer