.

Beantwoord

Bellen vanuit La Palma werkt niet.

  • 30 December 2014
  • 3 reacties
  • 424 Bekeken

Badge
Probeer al een paar dagen mijn telefoon  een SG I9505 aan de praat te krijgen. Heb 3 dagen geleden bellen in en naar het buitenland aangezet, Krijg met geen mogelijkheid een netwerk. Al van alles geprobeerd. Modem geupdated naar de nieuwste. Roaming aan en ujt gezet. Handmatig maar een netwerk gezocht. Automatisch naar een netwerk gezocht. Krijg nog steeds geen verbinding met welk netwerk dan ook.
Ben al anderhalve week niet bereikbbar voor telefoontjes en SMS.
Wordt nu toch wel eens tijd dat het gaat werken.
icon

Beste antwoord door Tiury 30 December 2014, 14:37

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Dibbes,

Wat vervelend dat je nu al een aantal dagen onbereikbaar bent op je telefoon in het buitenland. Ik zie dat je op de 28e buiten in/naar het buitenland aan hebt gezet en gister weer een keer uit/aan hebt gezet. Volgens onze IT-afdeling staat je simkaart helemaal open voor netwerkverbinding in het buitenland sinds de 28e.

In dit geval denk ik dat het slim is om je telefoon op 2G modus te zetten. Dit geeft altijd het beste netwerkdekking, dus ongeacht waar je bent, is dit de beste optie als je geen netwerk kunt krijgen op je telefoon.

Bij een Samsung s4 doe je dit door te gaan naar instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. De netwerkmodus zet je vervolgens op GSM.

Mocht dit niet werken, verzoek ik je om de simkaart even in een andere telefoon te plaatsen om te testen of het aan een telefooninstelling ligt of aan je Simyo simkaartje.

Laat je me weten hoe het is gegaan?
Badge
Heb het opgelost door mijn telefoon opnieuw te installeren met een custom Rom. Daarna heb ik handmatig gezocht naar een netwerk . Vond toen Vodafoon en Orange en deze laatste gaf afwisselend een signaal dat heel erg zwak was en dan weer beter.
Laatste dagen was ik wel weer on line.
Terug in Nederland mest ik weer handmatig naar KPN  terug.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Dibbes,

Super fijn om te lezen dat het uiteindelijk opgelost is. En dank voor de terug koppeling:D Had je al een custom Rom op je smartphone draaien?

Reageer