Skip to main content
 Met onze simkaart kunnen we momenteel niet vanuit Indonesie naar Nederland bellen of sms-en, de instelling staat wel al op buitenland. Wat moeten we doen om dit wel mogelijk te maken?
Controleer of je bij de contacten de juiste landcode gebruikt.

Bijvoorbeeld 06123456 naar NL wordt +316123456 of 00316123456.





Groet,

Friesian



Laat ff weten of het helpt... 🆒
Ik weet niet of het toevoegen van de Nederlandse landencode in dit geval iets uitmaakt want die is alleen nodig als je met een nummer belt dat is geregistreerd in een ander land dan NL. Ook al verblijf je in het buitenland. Maar kwaad kan het ook niet...



Als lucvanesch ook niet gebeld kan worden in Indonesie dan is zijn Nederlandse sim niet goed aangemeld op het Indonesische netwerk. Ik zou nog even dubbel checken of de bellen in/naar buitenland optie wel aanstaat op Mijn Simyo.
Ik weet niet of het toevoegen van de Nederlandse landencode in dit geval iets uitmaakt want die is alleen nodig als je met een nummer belt dat is geregistreerd in een ander land dan NL. Ook al verblijf je in het buitenland. Maar kwaad kan het ook niet...



Als lucvanesch ook niet gebeld kan worden in Indonesie dan is zijn Nederlandse sim niet goed aangemeld op het Indonesische netwerk. Ik zou nog even dubbel checken of de bellen in/naar buitenland optie wel aanstaat op Mijn Simyo.



Controleer voor de zekerheid ook....

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-26960483



Als ik kijk naar de zone-indeling dan zou het ook in Indonesie moeten werken.

Zou handmatig netwerk zoeken helpen?
Hoi lucvanesch,



Welkom op het forum :)



Ik zie dat de optie voor bellen in en naar het buitenland inderdaad aan staat. Deze heb ik voor de zekerheid een reset gegeven. Als je je telefoon uit/aan zet zou je nu wel bereik moeten hebben. Wat nog kan helpen is dat je handmatig een netwerk selecteert. Hebben de antwoorden van Friesian en Scotsman geholpen?



Zou je willen laten weten of het gelukt is om een netwerk te vinden?



@Friesian en Scotsman, bedankt voor de antwoorden 🙂

Reageer