Skip to main content

.

Ik lees het probleem hier vaker maar zie geen oplossing. Als ik in duitsland ben en de telefoon op handmatige netwerk selectie zet zie ik wel verschillende netwerken maar welke ik ook kies ik krijg elke keer dezelfde melding. kan nu niet aangemeld worden op het gekozen netwerk. probeer het later opnieuw.

Simyo heeft bellen in en naar buitenland al een keer opnieuw aangezet. telefoon helemaal uitgezet en weer aan om de simkaart opnieuw te starten. niks helpt.

wie heeft de oplossing? voor ik overstap op een andere provider.
Hoi frank1234567,



Dat is inderdaad frustrerend, als je dat niet werkend krijgt. De instellingen zijn hier helemaal nagekeken. Ook hebben we de optie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Ik zie aan deze kant niets waardoor het nu niet zou lukken. Wat ik je daarom wil vragen is om als je weer in Duitsland bent, van daar uit contact met ons op te nemen. Ik kan dan contact opnemen met de netwerkspecialisten. Zij kunnen dan meer onderzoeken, maar daarvoor moet je dus wel in Duitsland zijn.

Wat zij ook gaan vragen is of je het al met een ander toestel hebt kunnen proberen daar. Ik wil je dus vragen om dat ook even te proberen. De informatie die je daaruit verkrijgt, gaan ze nodig hebben.

Ik hoop dat je ons nog even de kans geeft om erachter te komen wat er mis gaat.



Groetjes, Charlene
Ja lekker, jullie sturen mij ook een mail maar als ik daar weer op wil antwoorden dan kan de mail niet bezorgd worden. lekker geregeld allemaal zo.

Dat was de vorige keren ook al zo toen ik over hetzelfde geklaagd heb. En dan krijg je wel een mail met de vraag of de klacht goed opgelost is.

Daar weer op gereageerd van niet maar nooit meer wat gehoord.
waarom kan ik niet simpel een mail van simyo beatwoorden en terug sturen? Nu krijg je elke keer andere contactpersonen.
Hoi Frank1234567,



Als je ons een mail stuurt, dan komt die inderdaad in een grote inbox, waar verschillende mensen op je bericht kunnen antwoorden. We kijken wel allemaal in het systeem naar jouw aansluiting, waar iedereen dan neerzet wat ze al hebben gedaan en gevonden. Je kunt inderdaad voor de helderheid wel het best op 1 kanaal communiceren. Als je hier op het forum berichten plaatst, kunnen daar ook verschillende mensen op reageren maar wij overleggen allemaal met elkaar.

Ik stel voor dat wij je hier verder helpen en dat je de mail dan even laat voor wat het is.



Weet je al wanneer je weer van plan bent de grens over te gaan? Ik zou echt heel graag de boel werkend krijgen voor je.



Groetjes,

Charlene
Charlene,



Het probleem is dat als ik reply op jullie mail dat ik dan bericht krijg dat deze niet bezorgd kan worden. Dat is het vervelende.



Dan moet ik naar de symio site gaan en weer opnieuw het verhaal gaan doen.



Ik woon zo dicht aan de grens dat ik al allerlei testen heb gedaan en dat ook naar symio weer heb gemailed maar dat is weer

geregistreerd onder een nieuw nummer en daar heb ik verder ook nog geen repons op gehad.



ik wordt er echt een beetje simpel van.
Beste Charlene,



kijk nu even in jullie systeem. de laatste mail van mij staat geregistreerd onder nummer 760522. die van daarvoor onder nummer 758976.



In 760522 heb ik uitgelegd wat ik voor testen heb gedaan. 2 simkaarten, 1 van simyo en 1 van hi (van mijn vriendin) in 3 verschillende telefoons.



Met de hi simkaart kan ik met elke telefoon moeiteloos op het duitse net komen en bellen. Met de Simyo sim kaart lukt het bij alle telefoons niet.

elke keer dezelfde melding: kan momenteel geen verbinding maken met dit netwerk. probeer het later opnieuw. Het ligt dus niet aan mijn telefoon.

Want met de hi simkaart in mijn telefoon lukt het wel.

Ik heb het echt op 4 verschillende netwerken geprobeerd E-plus 3G, Eplus 2G, Vodafone-DE 2G, O2-DE 2G.



kijk er a.u.b. nog een keer na en kom met een oplossing.
Charlene,



Het probleem is dat als ik reply op jullie mail dat ik dan bericht krijg dat deze niet bezorgd kan worden. Dat is het vervelende.



Dan moet ik naar de symio site gaan en weer opnieuw het verhaal gaan doen.



Ik woon zo dicht aan de grens dat ik al allerlei testen heb gedaan en dat ook naar symio weer heb gemailed maar dat is weer

geregistreerd onder een nieuw nummer en daar heb ik verder ook nog geen repons op gehad.



ik wordt er echt een beetje simpel van.




Hoi frank1234567,



Daarom bood ik ook aan om je hier verder te helpen.

Maar ik heb net ook contact gehad met mijn collega Mark van de email. Die heeft nu iets ontdekt met de netwerkspecialisten en daar is de IT afdeling weer mee bezig. We zijn echt wel druk voor je bezig, hoor :)

Ik vraag hem of hij jou via email op de hoogte houdt, ok? Wellicht is het vandaag al opgelost.



Groetjes, Charlene
Ik heb hetzelfde probleem.



Ik zie wel verschillende netwerken, maar ik krijg ook iedere keer de melding dat het nu niet mogelijk is om aan te melden, probeer het later nog eens.



Mobiel bellen in het buitenland op my Simyo staat aan.

Ik ben trouwens in Denemarken (Ebsjerg)

06-xxxxxxxx (niet te bereiken)



Groeten,

Robert
Ik heb hetzelfde probleem.



Ik zie wel verschillende netwerken, maar ik krijg ook iedere keer de melding dat het nu niet mogelijk is om aan te melden, probeer het later nog eens.



Mobiel bellen in het buitenland op my Simyo staat aan.

Ik ben trouwens in Denemarken (Ebsjerg)

06-xxxxxxxx (niet te bereiken)



Groeten,

Robert




Hoi rkousbroek,



Ik zie dat je de optie bellen in/ naar het buitenland een keer heel snel uit en weer aan hebt gezet. Ik denk dat daar mee iets is blijven hangen. Ik koppel de optie dus even opnieuw aan je aansluiting. Kun jij dan je toestel even 10 minuten uitschakelen en daarna weer aan? Dan kunnen we kijken of dat iets heeft opgelost.

Ik hoor het graag van je,



groetjes,

Charlene
Ik heb ook hetzelfde problem, ik ben in Berlijn
Ik heb ook hetzelfde problem, ik ben in Berlijn



Hoi tierecke,



Jij hebt ook helemaal geen bereik? Ik zie dat je ook via e-mail contact met ons hebt gehad. Zou je willen laten weten of inmiddels al je problemen zijn verholpen? Als ik iets voor je kan doen, hoor ik dat graag 🙂
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan in de VS. Ik heb wel bereik volgens mijn icoontje, maar kan vervolgens niet bellen/smsen of gebeld/gesmst worden. 

Eerst dacht ik dat ze mijn nummer tijdelijk afgesloten hadden, omdat ik plotseling extreem hoge belkosten had door bellen vanuit het buitenland. Maar nu is de nieuwe maand ingegaan en heb ik nog steeds hetzelfde probleem. 

Ik heb de optie 'bellen vanuit het buitenland' al een keer uit en opnieuw aan gezet, mijn telefoon uitgezet, etc, maar niets helpt.

Kunnen jullie mij hier wellicht zsm mee helpen?
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan in de VS. Ik heb wel bereik volgens mijn icoontje, maar kan vervolgens niet bellen/smsen of gebeld/gesmst worden. 

Eerst dacht ik dat ze mijn nummer tijdelijk afgesloten hadden, omdat ik plotseling extreem hoge belkosten had door bellen vanuit het buitenland. Maar nu is de nieuwe maand ingegaan en heb ik nog steeds hetzelfde probleem. 

Ik heb de optie 'bellen vanuit het buitenland' al een keer uit en opnieuw aan gezet, mijn telefoon uitgezet, etc, maar niets helpt.

Kunnen jullie mij hier wellicht zsm mee helpen?




Hoi Fiex,



Dat had je inderdaad goed. Het kwam door de kosten. Dan word je automatisch geblokkeerd. Inmiddels is inderdaad de nieuwe maand ingegaan, en ben je gedeblokkeerd 🙂 Heb je dat al kunnen merken? Even uitschakelen van je toestel en hem daarna weer aanzetten helpt om de simkaart zich te laten aanmelden op het netwerk.

Laat je het even weten?



Groetjes,

Charlene
Ik heb een soortgelijk probleem, maar dan in de VS. Ik heb wel bereik volgens mijn icoontje, maar kan vervolgens niet bellen/smsen of gebeld/gesmst worden. 

Eerst dacht ik dat ze mijn nummer tijdelijk afgesloten hadden, omdat ik plotseling extreem hoge belkosten had door bellen vanuit het buitenland. Maar nu is de nieuwe maand ingegaan en heb ik nog steeds hetzelfde probleem. 

Ik heb de optie 'bellen vanuit het buitenland' al een keer uit en opnieuw aan gezet, mijn telefoon uitgezet, etc, maar niets helpt.

Kunnen jullie mij hier wellicht zsm mee helpen?




Hoi Fiex,



Dat had je inderdaad goed. Het kwam door de kosten. Dan word je automatisch geblokkeerd. Inmiddels is inderdaad de nieuwe maand ingegaan, en ben je gedeblokkeerd 🙂 Heb je dat al kunnen merken? Even uitschakelen van je toestel en hem daarna weer aanzetten helpt om de simkaart zich te laten aanmelden op het netwerk.

Laat je het even weten?



Groetjes,

Charlene





Helemaal vergeten te reageren, maar het is nu inderdaad weer opgelost. Bedankt!
Helemaal vergeten te reageren, maar het is nu inderdaad weer opgelost. Bedankt!



Geeft helemaal niets 🙂 Fijn dat het weer werkt!



@tierecke, Zijn jouw problemen inmiddels ook al verholpen?
Hier hetzelfde probleem. Ik ben nu in Frankrijk en ik kan niet verbinden met de server. Het zou wel fijn zijn als dat geregeld kan worden...



M.v.g. Diana
Hoi Diana Strick, welkom op het forum van Simyo! :)



Kan je zowel niet bellen als verbinding maken met mobiel internet in Frankrijk?



Ik zie dat je vrijdag de optie Bellen in en naar het buitenland weer aan hebt gezet via Mijn Simyo, heb je vervolgens je telefoon een keer uit en weer aan gezet? Wanneer je vervolgens geen verbinding krijgt met een netwerk, raad ik je aan even handmatig naar een netwerk te zoeken.



Lukt het niet om verbinding te maken met mobiel internet, dan zou ik je willen aanraden na te gaan of je (Data)roaming aan hebt staan in je telefoon en daarnaast zou ik graag van je willen weten welke telefoon je hebt?



Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer