.

Beantwoord

Bellen vanuit buoitenland lukt niet naar Nederlandse nummers, wat moet ik doen?

  • 13 August 2014
  • 7 reacties
  • 1939 Bekeken

Ben nu een week in Denemarken en heb nog niet 1 keer kunnen bellen naar nederland.
Ik kan wel gebeld worden. SMS werkt wel bij alle toestellen !!!!
Mijn vrouw ook een samsung lelefoon lukt ook niet.
Instellingen staan aan voor buitenland.
Zie ook nog steeds geen G3 netwerk voor internet.
Heb hier nog meer mensen met een Nokia telefoon ook geen één keer kunnen bellen naar nederland.
Allemaal KPN klanten ra ra hoe kan dat.
Heb op al mijn vorige vakanties altijd kunnen bellen vanuit Denemarken Zweden Noorwegen Duitsland .
Misschien een storing??? wie geeft mij aub antwoord??
Arie.
icon

Beste antwoord door Kim 14 August 2014, 16:02

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Dat is heel vervelend Calibra/Arie.
Hoop dat er snel een moderator reageert.
Badge +6
Ben nu een week in Denemarken en heb nog niet 1 keer kunnen bellen naar nederland.
Ik kan wel gebeld worden. SMS werkt wel bij alle toestellen !!!!
Mijn vrouw ook een samsung lelefoon lukt ook niet.
Instellingen staan aan voor buitenland.
Zie ook nog steeds geen G3 netwerk voor internet.
Heb hier nog meer mensen met een Nokia telefoon ook geen één keer kunnen bellen naar nederland.
Allemaal KPN klanten ra ra hoe kan dat.
Heb op al mijn vorige vakanties altijd kunnen bellen vanuit Denemarken Zweden Noorwegen Duitsland .
Misschien een storing??? wie geeft mij aub antwoord??
Arie.


Hoi Calibra, welkom op het forum van Simyo! :)

Allereerst, er is bij ons geen storing bekend waardoor gebruikers van KPN niet zouden kunnen bellen vanuit Denemarken.

Nu zie ik dat je gisteren om 15.58 uur de optie "Bellen in en naar het buitenland" op Mijn Simyo hebt uitgezet, was dat de bedoeling? 😕 Ook zie ik dat je iets daarvoor de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" hebt aangezet op Mijn Simyo, dat zal de reden zijn waarom je eerder geen verbinding kreeg met 3G, mits je Dataroaming aan hebt staan op je telefoon.

Daarnaast zie ik dat je op 6-8 om 21.45 uur wel een gesprek van 54 seconden hebt gehad naar een Nederlands nummer vanuit Denemarken, zou dat kunnen? :)

Wanneer je wel gebeld kan worden en SMSjes kan versturen en ontvangen, heb je in ieder geval duidelijk wel verbinding met een mobiel netwerk in Denemarken. Nu ben ik erg benieuwd of je een bepaalde melding krijgt wanneer je een Nederlands nummer probeert te bellen? Natuurlijk nadat je even de optie "Bellen in en naar het buitenland" weer hebt ingeschakeld op Mijn Simyo (zet daarna je telefoon even uit/aan) :)

Daarnaast, hebben jullie geprobeerd om handmatig verbinding te kiezen met een ander mobiel netwerk of het daarmee wel lukt om te bellen naar een Nederlands nummer?

Ik verneem graag je bevindingen!
Ben weer thuis.
Vreemd allemaal,heb geen instellingen veranderd bij mijn weten!!
Mijn vrouw kon ook niet bellen,gevraagd aan mensen die naast ons stonden met de camper,hetzelfde verhaal.
Deze mensen waren 4 dagen toen in Denemarken hadden ook een KPN abbo en een prepay kaart maar geen mogelijkheid om te bellen.
Precies hetzelfde als wij.
Maar op naar ik meen dinsdag 20 aug.kan mijn vrouw ineens wel bellen.
Thuis zie ik dat bellen buitenland wel uitstaat in mijn simyo,ra ra.
Toch een opmerking,ik vind het internet op mobiel echt zijn geld niet waard.
Moet ik bij opmerken dat het bellen met mobiel bij ons langs de grens in Twente zeer zeer slechte dekking heeft.
Word ook door niet één provider wat aan gedaan.
Vorig jaar deze tijd aan de Moezel in duitsland wel perfect internet op mobiel(kost wel wat hoor) maar dat is bekent.  
Maar het raadsel van uitzetten buitenland ???
Arie.
O ja vergeten te melden nog.
We hebben ook handmatig alle beschikbare netwerken geprobeerd(was ook steeds voldoende te ontvangen)
Werd dan ook aangegeven dat er verbinding was met netwerk,maar wanneer we probeerden te bellen kwam er steeds een dame ons vertellen dat het door ons gekozen nummer niet bekent was of zoiets ???
Blijft dus gewoon dat we niet konden bellen.
Arie.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Calibra,

Heel goed dat je handmatig verschillende netwerken bent gaan selecteren, dat helpt vaak heel goed 🙂 Het enige dat ik me nog kan bedenken is dat de telefoonnummers niet goed in je telefoon hebben gestaan. Je moet zo als volgt opslaan in je adresboek: +316xxxxxxxx óf 00316xxxxxxxx. Als je dit al zo hebt staan, dan is het voor mij een raadsel waarom je niet hebt kunnen bellen. Misschien had je vrouw op 20 augustus een nummer met +316xxxxxxxx of 00316xxxxxxxx gebeld?

Het kan zijn dat niet overal in Nederland perfecte dekking is. Dat is met de huidige technologie niet haalbaar. In Twente bijvoorbeeld kunnen er plekken zijn waar het signaal niet of minder sterk aanwezig is.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?
Dries.

Je hebt mijn vraag wel goed beantwoord.
Voor de rest blijft het mij ook een raadsel,ben nogal eens in scandinavie en heb dit nooit eerder gehad.
Wat mij betreft mag u hier wel een slotje op doen.
Zal wel nooit duidelijk worden waarom het niet ging.
Ik vind alleen vreemd dat meerdere mensen dit hadden daar in Denemarken.
Familie van mij hadden 2 weken eerder hetzelfde probleem aan de westkust in denemarken konden ook na 2 dagen pas bellen ???
Gr  Calibra
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Calibra,

Bedankt voor je reactie 🙂 Ik ben het helemaal eens met het feit dat het een vreemde situatie is. We laten het topic wel gewoon open, maar we zullen achter de schermen gaan uitzoeken hoe het komt dat er verschillende klanten in de bel problemen komen zodra ze in Denemarken zijn! Mocht er ontwikkelingen zijn of dingen duidelijk worden, laat ik het je alsnog weten 🙂

Mocht je binnenkort weer eens in het buitenland komen, zou je dan willen checken of je dan hetzelfde ervaart?

Reageer