.

Beantwoord

Bellen van Spanje naar Nederland. Hoe zit dat?


Mijn dochter woont in Spanje. Is het dan goedkoper als zij mij belt met Simyo dan dat ik naar haar bel vanuit Nederland? Ik heb het over de nieuwe Europese regels m.b.t. roaming.
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 June 2018, 19:46

Bekijk originele reactie

13 reacties

Dat valt niet onder de roaming wanneer u belt vanuit Nederland met Simyo. omdat dan geen sprake is van roaming.

Belt uw dochter u met een Nederlandse Simyo aansluiting vanuit Spanje, dan valt dat wel onder de roaming regels van de EU.

Belt u dan belt u buiten de bundel naar Spanje.
Uw dochter belt in de gegeven situatie wel binnen de bundel, dus voordeliger.

Zowel bij prepaid als bij sim only belt uw dochter voordeliger naar Nederland bij een Nederlandse aansluiting.
Reputatie 7
Badge +6
Beiden een simyo/NL aansluiting Dan maakt het toch niet uit wie wie belt toch😁
@Ron H

Ssssst Ron, anders gaan we nog denken dat je een ondeugend deugnietje bent. En dat willen we niet hebben.
Toch? 😉😀😂😂
Reputatie 7
Badge +6
Nee hoor pik😜
[ Off topic ]
Ron, je maakt een fout die meer mensen maken..
Je gebruikt 1 letter te veel en dat maakt het verschil.🤗
[/ Off topic ]
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Hdbgia68,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Hoe het nou zit met bellen naar het buitenland is een vraag die veel mensen bezig houdt. Het zit zoals Friesian al aangeeft als volgt; Bel je vanuit het buitenland maar binnen de EU? Dan is dat roaming, als gast gebruik maken van een buitenlands netwerk. Bel je vanuit Nederland naar het buitenland, dan maak je gebruik van het KPN netwerk en dus niet van Roaming. Dit soort gesprekken kost vooralsnog wat extra's. Wat het precies kost kun je op onze tarievenpagina terugvinden.

Het is dus goedkoper als je dochter vanuit Spanje jou opbelt. ;)

Bedankt voor het meedenken en grollen Friesian en Ron H

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +6
@Thomas Wat betaalt ze extra dan, er van uit gaande dat zij ook een simyo aansluiting heeft?
Ron, €0.23 per minuut.. buiten bundel.
Informatie

(Als jij haar belt ook...😀)
Reputatie 7
Badge +6
Helaas ik heb haar nummer niet, maar:
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/kan-ik-gratis-bellen-sms-en-van-belgie-naar-nederland-en-van-nederland-naar-belgie-38967
Ron, goed gezien, je hebt gelijk. Tis trickey.

Edit@Ron H

Ik ga het nog ingewikkelder maken. Heeft dochterlief een Spaanse Simyo aansluiting?
Dochter woont in Spanje, na 4 maanden kan bij een NL aansluiting de provider vragen stellen.
Reputatie 7
Badge +6
Zo ingewikkeld is het niet hoor😉
Als punt 1 het geval is, dan klopt het antwoord niet.
Punt 2..... tja dat risico zit er in
Ron, de moderator heeft (vaak) meer informatie om in het systeem te controleren dan wij als klant. Voor ons kan het daardoor ingewikkeld zijn en voor de moderator duidelijk.
Reputatie 4
Badge +3
@Ron H @Friesian, Goed dat jullie zo scherp zijn! Als je vanuit Nederland belt naar Spanje, betaal je € 0,23 per minuut. Dit bedoelde Thomas. Als de dochter van Hdbgia68 een Spaanse simkaart heeft, kunnen wij niet inzien of het voordeliger is dat zij hem belt of dat hij haar belt. Als zijn dochter een Sim Only abonnement heeft, is het wel voordeliger dat zij hem belt.

Groetjes,
Ashweeta

Reageer