.

Beantwoord

bellen van/naar indonesie

  • 8 July 2014
  • 3 reacties
  • 515 Bekeken

binnenkort ga ik 3 week naar indonesie. neem aan dat dat in zone 4 ligt. wil wel , ICE, gebeld kunnen worden of zelf bellen. begrijp ik het goed dat ik buitenland kosteloos aan kan zetten en dat alleen mijn verbruik buiten de bundel wordt berekend? geen gebruik geen kosten dus?
hoe zit het met internetten bij plaatsen met gratis wifi?
kun je in indonesie ook 'onze' simkaarten kopen en gebruiken?
icon

Beste antwoord door Scotsman 8 July 2014, 16:08

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het aanzetten van bellen in het buitenland kost inderdaad op zich niets, maar hou er rekening mee dat als je in Indonesie een telefoontje beantwoordt, dat er dan wel kosten aan zijn verbonden. En alle kosten die je in het buitenland maakt (bellen, smssen, internetten) vallen binnen geen enkele bundel, die worden apart berekend. Internetten via gratis wifi is inderdaad gratis, als je van plan bent om alleen via WiFi te internetten dan zet je het beste de mobiel internet in het buitenland optie UIT in Mijn Simyo, dan weet je zeker dat je niet per ongeluk van het dure buitenlandse mobiele netwerk gebruik maakt als bijvoorbeeld je telefoon besluit om een update o.i.d. binnen te halen.

Geen ervaring, maar het lijkt me waarschijnlijk dat je in Indonesie losse prepaid simkaarten kan kopen met een zekere hoeveelheid bel- of MB tegoed erop. 
Misschien is het voor jou een gunstige optie om een Indonesische simkaart te kopen.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi harmanna, welkom op het Simyo forum :)

Ik kan aan het antwoord van Scotsman enkel maar toevoegen dat Indonesië in Zone 3 ligt 😉 Fijne reis!

Reageer