.

Beantwoord

Bellen van/naar buitenland

  • 18 October 2013
  • 4 reacties
  • 8556 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben onlangs van prepaid overgegaan naar een abo, ivm aanschaf Nokia 520. Fijn telefoontje, maar...
Ik merk nu dat ik geen buitenlandse nummers kan bellen, en gebeld worden lukt ook niet.
Mijn vrouw zit in het buitenland en haar (nl) mobiel bellen lukt wel, alle instellingen staan aan voor mobiel, buitenland etc.
Maar een lokaal (gsm) nummer bellen, met de landlijn is dat geen probleem, als ik dat nummer echter mobiel probeer te bellen hoor ik drie pieptoontjes en: "Dit nummer is niet in gebruik... " enz.
Wat gaat er niet goed?

Vr groet, Paul
icon

Beste antwoord door Blauw2 19 October 2013, 10:33

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Heb je ook in "mijn Simyo" de optie "Bellen in en naar het buitenland" aangezet?
Toestel eens uit- en weer inschakelen kan helpen.
Badge
Dag koorelle2,

Ja ik heb (had al) alles aan staan. Ook uit en aanzette geeft geen resultaat.

Ik heb hier op het forum wel e.e.a. kunnen vinden over wat op mijn probleem lijkt maar daar staan geen diy oplossingen bij, helaas...
Wat ik zag was nl. dat Simyo iets in de instellingen van die andere vragenstellers had veranderd voordat het werkte.
Ook kwam ik tegen dat mensen die net als ik van prepaid naar abo gingen dit soort problemen kreeg.
Verder heb ik geen idee wat ik er nog aan zou kunnen doen.
Maar dank voor je reactie.
Badge
Probleem opgelost. Alles werkt min of meer naar behoren.
De oorzaak bleek een "netwerk storing" in India te zijn. Na klagen aan de andere kant (lukte daar uiteraard ook niet mij te bellen, alleen de landlijn werkte wel) was het vandaag opeens weer mogelijk gewoon (nou ja gewoon, traag!)  te bellen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Blauw2,

Goed om te lezen dat het is opgelost. En bedankt dat je ook even laat weten wat de oorzaak was.

Groetjes,

Alex

Reageer