Skip to main content
De komende 3 maanden ben ik in Zwitserland in het Nederlandse Astmacentrum aldaar. Is er iets wat ik kan doen om m'n belminuten (en mb's) ook daar te kunnen gebruiken? Als mensen vanuit Nederland naar mij bellen of sms-en, betaal ik daar voor en zo ja, hoeveel?
Hallo IngeH,



Welkom op het Simyo forum.



Zwitserland is zone 1



De tarieven staan op deze link https://www.simyo.nl/tarieven/alletarieven



Uiteraard moet je op Mijn Simyo bellen en internetten in het buitenland aanzetten en ook op je toestel moet roaming aanstaan.



Het ontvangen van SMS is altijd gratis.
In het document daar staat sms niet als gratis trouwens.... voicemail is gratis.... toch?

Maar ik snap 'm nog niet, onderaan de pagina staat gebeld worden in zone 1 kost 1 cent per.... minuut? seconde? Het wordt verrekend per seconde, maar is dat bedrag dan per seconde? Kan me niet voorstellen, maar het staat er niet bij....

Dank je wel voor je reactie!
Hoi Inge,



Het ontvangen van een voicemail bericht is gratis, het beluisteren niet...

Het ontvangen van SMS is ook gratis, het verzenden niet.

Dit is vrij logisch omdat je het ontvangen niet kunt tegenhouden. Het zou dan ook vreemd zijn als je daar, ongevraagd, ook nog voor zou moeten betalen.



Het gebeld worden kost volgens mij 1 cent per minuut, per seconde zou wel erg duur uitpakken.
Top, dank je wel! Vond het ook erg veel per seconde, vandaar.... En wederom ben ik blij dat ik klant ben bij simyo!
Hoi IngeH,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat jij je vragen hier komt stellen!



Helemaal mooi dat Franswon je het juiste antwoord al heeft gegeven 🙂 Dit zien we graag! Hij heeft je precies naar de juiste pagina doorverwezen. Om nog even in te haken. Je betaalt natuurlijk niet per seconde. Hier hoef jij je niet druk om te maken. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Franswon, heel erg bedankt voor je uitleg :)



Groetjes,

Angela

Reageer