.

Beantwoord

Bellen/sms buitenland lukt niet, terwijl optie aan staat op Mijn Simyo, wat nu?

  • 4 August 2014
  • 15 reacties
  • 1183 Bekeken

Mijn instellingen heb ik een paar dagen geleden op bellen in buitenland gezet maar ik kan niet bellen. Graag mett spoed behandelen.
Gr. Jesse
icon

Beste antwoord door Kim 5 August 2014, 10:50

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge +6
Hoi jesse/pluk, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb zojuist de optie "Bellen in en naar het buitenland" opnieuw op je aansluiting gezet. Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Kan je dan helaas nog niet bellen, dan zou ik je willen aanraden om even handmatig een netwerk te kiezen in je telefoon.

Ik hoor graag van je of je nu wel bereikbaar bent in het buitenland! 🙂
.................
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jala,

In dit topic heb je ook een bericht geschreven 🙂 Ik heb hier zojuist op gereageerd. Al gezien?
Ik moet met dringende spoed naar familie in het buitenland bellen dus gelieve zo snel mogelijk dit op te lossen, ze hebben al 2x gereset maar niks helpt!!!
Hheeeeelllpp
Dit is echt noodzakelijk voor mij!!!!!!!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi nathalie1979,

In dit topic heb ik je laten weten dat ik je via Twitter heb laten weten dat je nu weer kunt bellen naar het buitenland
Kan niet in buitenland bellen en smsen, knop staat al een jaar aan. ook internet doet het niet?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jct van schie, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat je gisteren hier ook telefonisch contact over hebt gehad en dat je opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet in het buitenland' een reset hebben gekregen. Heeft dat geholpen?
Ik hoop het, want je geeft aan ook niet te kunnen sms'en en dát kan altijd. Als je geen netwerk kunt vinden in het buitenland, probeer dan eens handmatig 1 voor 1 de netwerken te selecteren en uit te proberen.

Laat je nog even weten of het allemaal geholpen heeft?
Beste Simyo,

Deze maand heb ik een nieuwe SIM-kaart voor prepaid aangevraagd en daarmee mijn sim-only abonnement opgezegd, omdat ik nu in België verblijf. Na de SIM-kaart echter in mijn (dual-sim) telefoon te hebben gestopt, kon de SIM geen verbinding maken met het Belgisch netwerk, terwijl de andere SIM-kaart (van een Belgisch netwerk) geen problemen heeft. In eerste instantie heb ik gisteren op de site gecheckt of bellen in/naar buitenland wel aanstond, dit was niet het geval en deze heb ik vervolgens aangezet. De SIM blijft echter (ook na opnieuw opstarten en roaming te hebben aangezet) problemen houden en kan geen verbinding maken met een netwerk.... (en het is nogal dringend dat de SIM werkt...)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Badge +6
Hoi Marietepie, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je nog niet bereikbaar bent via je Prepaid aansluiting in het buitenland.

Onze technische afdeling heeft even gekeken naar je aansluiting en kwam erachter dat de optie "Bellen in en naar het buitenland" helaas niet goed op je aansluiting stond nog, dit hebben zij zojuist voor je recht gezet.

Ik wil je vragen je telefoon even opnieuw op te starten. Krijg je dan nog niet automatisch verbinding met een netwerk, dan raad ik je aan om even handmatig naar een netwerk te zoeken.

Ik hoor graag van je of je nu wel bereikbaar bent! 🙂
Hoi Marietepie, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je nog niet bereikbaar bent via je Prepaid aansluiting in het buitenland.

Onze technische afdeling heeft even gekeken naar je aansluiting en kwam erachter dat de optie "Bellen in en naar het buitenland" helaas niet goed op je aansluiting stond nog, dit hebben zij zojuist voor je recht gezet.

Ik wil je vragen je telefoon even opnieuw op te starten. Krijg je dan nog niet automatisch verbinding met een netwerk, dan raad ik je aan om even handmatig naar een netwerk te zoeken.

Ik hoor graag van je of je nu wel bereikbaar bent! :)


Hoi Kim,

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik heb mijn mobiel opnieuw opgestart en geprobeerd om een netwerk handmatig in te stellen, maar dit is helaas niet gelukt. De SIM kan nog steeds geen verbinding maken met de belgische netwerken..... (ook niet als ik de SIMkaart als standaard SIM instel ipv de Belgische SIM). 

Is er nog een andere oplossing voor dit probleem?
Reputatie 4
Badge +8
Nog steeds niet opgelost?
Nog steeds niet opgelost?


Opgelost! Dankjewel! 🙂
Nog steeds niet opgelost?


Opgelost! Dankjewel! :)


Hoi Simyo!

Nu zit ik helaas met een paar andere problemen... Ik kan namelijk wel sms versturen, maar geen smsjes ontvangen vanuit NL (mijn zus heeft al verscheidene pogingen ondernomen...) of België (vanuit mijn Belgische nummer ontvangt mijn mobiel ook geen sms als ik deze naar mijn NL nummer stuur). Het informatiebericht over het buitenland ontving ik wel meteen nadat de SIM verbinding had gemaakt met het Belgische netwerk. Ook kwam ik erachter dat als ik vanuit de Simyo SIM bel naar NL mijn tijdelijke nummer zichtbaar is bij de ontvanger en ik kan tevens geen telefoontjes ontvangen vanuit NL. Kan het zijn dat er nog een probleem is mbt het overzetten van mijn nummer en dat het ontvangen van sms/telefoontjes daarom niet lukt?
Nog steeds niet opgelost?


Opgelost! Dankjewel! :)


Hoi Simyo!

Nu zit ik helaas met een paar andere problemen... Ik kan namelijk wel sms versturen, maar geen smsjes ontvangen vanuit NL (mijn zus heeft al verscheidene pogingen ondernomen...) of België (vanuit mijn Belgische nummer ontvangt mijn mobiel ook geen sms als ik deze naar mijn NL nummer stuur). Het informatiebericht over het buitenland ontving ik wel meteen nadat de SIM verbinding had gemaakt met het Belgische netwerk. Ook kwam ik erachter dat als ik vanuit de Simyo SIM bel naar NL mijn tijdelijke nummer zichtbaar is bij de ontvanger en ik kan tevens geen telefoontjes ontvangen vanuit NL. Kan het zijn dat er nog een probleem is mbt het overzetten van mijn nummer en dat het ontvangen van sms/telefoontjes daarom niet lukt?


Misschien was ik wat te snel, maar ook dit probleem is nu opgelost! Alles werkt nu naar behoren 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marietepie,

Wat fijn om te horen dat ook dit is opgelost 🙂 Omdat je in het buitenland zit, kan het soms zijn dat je telefoon met vertraging gegevens doorkrijgt vanuit Nederland. Misschien dat daarom het ene al wel werkte en het ander nog niet.

Mocht je nog verdere vragen hebben of opmerkingen, zien we je graag terug op het forum!

Reageer