Skip to main content
Hallo,



Na een gesprek vanmiddag met iemand in Kenia, kreeg ik daarnet bericht van Simyo dat mijn telefoon is afgesloten vanwege hoog verbuik.



Ik moet minimaal 100 euro aanbetalen om weer te kunnen bellen. 



Het blijkt dat bellen met Kenia maar liefst 4,58 euro per minuut kost. Het gesprek duurde 41 minuten, dus het bedrag zal uitkomen op 188 euro. Ik was me er niet van bewust dat het tarief zo hoog was. En volgens mij was het enige tijd geleden (veel?) lager.



Weet iemand wat het tarief een jaar / twee jaar geleden was?



Bedankt voor de info.
Bellen met Kenia was altijd al prijzig, toen ik bij Scheveningen Radio werkte al.

Maar heb geen idee hoe dat 1 of 2 jaar geleden hier was.
Bellen met Kenia hier (Three UK) kost £1.02 (1.30 euro) per minuut, dus Simyo is inderdaad behoorlijk duur.
Tip: Bellen met zulke landen kan ook via MobileVoip, kan als app geïnstalleerd worden op een smartphone.

Met Poivy kost dat 7,5 cent per minuut naar vaste nummers en 8,5 cent naar mobiele nummers.

Het kan ook via Wi-Fi!



Voor meer info kan je me een PB sturen
Hoi FWE, welkom op het Simyo forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Buitenland. Zo blijft het forum voor forumgebruikers overzichtelijk.



Vervelend dat je zo geschrokken bent 😞 In je bericht geef je een tarief aan. Dit tarief klopt niet. Wanneer je vanuit Nederland belt naar Kenia, dan betaal je per minuut € 2,54. Je hebt 41 minuten en 25 seconden gebeld. Hier betaal je € 106,77 voor. Uit voorzorg wordt je aansluiting geblokkeerd zodat je kosten niet hoger worden. Je kunt inderdaad een aanbetaling maken van minimaal € 100. Onze tarieven zijn niet lager geweest. Je kunt hier ook de oude tarieven nagaan.



Is je vraag zo beantwoord?



@koorelle, Scotsman & franswon; bedankt voor het meedenken 🙂 franswon dat klikt heel handig, MobileVoip!
Bedankt voor jullie antwoorden en suggesties.
Hoi FWE,



Graag gedaan 😮 Fijn dat je iets kan met onze antwoorden en suggesties.



Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden.

Reageer