.

Beantwoord

Bellen in/naar buitenland


  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hoi piepeloi,
Ik ben gisteren in Oostenrijk aangekomen, en kwam er gelijk achter dat het niet mogelijk is om in/naar het buitenland te bellen en smsen. Nu heb ik op simyo gekeken hoe ik dit kn wijzigen (aangezien ik wel naar huis en naar bepaalde nummers in Oostenrijk wil kunnen bellen), maar dit is me niet gelukt. Ik heb bij ''mijn simyo' gekeken onder het kopje instellingen o.i.d. maar daar heb ik niet kunnen vinden hoe ik dit aan zou kunnen passen terwijl volgens de FAQs het zo zou moeten. Ik heb deze simkaart al een geruime tijd en heb meerdere malen automatisch opgewaardeerd (onder de 2 euro) dus daar zou het ook niet aan moeten liggen of wel?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Charlene 10 June 2013, 13:08

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Het staat bij "mijn Simyo" en dan onder instellingen & simkaart. Rechts staat: bellen in en naar het buitenland.
Deze orange schuif kan je op aan of uit zetten.

Staat deze aan, dan zou je als optie de batterij uit je telefoon nemen, en deze er weer in doen. Werkt dit beide nog niet, dan zal een Simyo medewerker naar je aansluiting moeten kijken.
Het staat bij "mijn Simyo" en dan onder instellingen & simkaart. Rechts staat: bellen in en naar het buitenland.
Deze orange schuif kan je op aan of uit zetten.

Staat deze aan, dan zou je als optie de batterij uit je telefoon nemen, en deze er weer in doen. Werkt dit beide nog niet, dan zal een Simyo medewerker naar je aansluiting moeten kijken.


Ik heb 3 schuiven staan: aanbiedingen, notificaties verbruik en acties. Niets over bellen in/naar buitenland. Of ik moet echt super blind zijn...
Reputatie 3
Badge +9
Heb je dit overzicht niet?


http://s21.postimg.org/95ozodhtj/instellingen.png
Nope, ik heb alleen de onderste 3 schuiven. De schuiven boven in jouw afbeelding heb ik niet. Dat geldt voor alle 3. Best wel balen dat ik niet telefonisch contact kan opnemen met thuis en mijn werkgevers in oostenrijk. Ik kan blijkbaar wel gebeld worden vanuit Oostenrijk

Enig idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

Bedankt voor je hulp Martijn. Het wordt zeer gewaardeerd!
Reputatie 3
Badge +9
Je zou voor de zekerheid een andere browser kunnen proberen, misschien dat de optie dan wel zichtbaar wordt.
Maar als bellen naar en vanuit het buitenland wel aan staat, dan zou je kunnen proberen de batterij uit je telefoon te halen en deze weer terug plaatsen.

Ik weet niet zeker of dit helpt, anders zal de simyo klantenservice hier even na moeten kijken.

Suc6
Ik heb zowel Chrome als internet explorer geprobeerd, maar ze staan er echt niet. De onderste 3 schuiven staan er inderdaad wel, maar onder instellingen staat helemaal niets. Moet ik een mail sturen naar de klantenservice voor verdere hulp? Ik neem aan dat zij als enigen in mijn account kunnen kijken en daar ook aanpassingen kunnen doen?
Reputatie 3
Badge +9
Het klopt dat de klantenservice als enige hierna kan kijken. Je zou kunnen wachten op een antwoord in dit topic, of je zou maandag op een andere manier contact kunnen zoeken als je wat haast hebt. Want het is niet zeker dat ze maandag op deze post reagreren.


Dit kan via twitter: @simyoNL
Bellen: 0800-0232300

Ik weet niet of je vanuit Oostenrijk een 0800 kunt bellen.
Reputatie 3
Badge +9
Kijk eens onder het tabblad overzicht. Staat daar niets?
Badge +8
Hoi piepeloi,
Ik ben gisteren in Oostenrijk aangekomen, en kwam er gelijk achter dat het niet mogelijk is om in/naar het buitenland te bellen en smsen. Nu heb ik op simyo gekeken hoe ik dit kn wijzigen (aangezien ik wel naar huis en naar bepaalde nummers in Oostenrijk wil kunnen bellen), maar dit is me niet gelukt. Ik heb bij ''mijn simyo' gekeken onder het kopje instellingen o.i.d. maar daar heb ik niet kunnen vinden hoe ik dit aan zou kunnen passen terwijl volgens de FAQs het zo zou moeten. Ik heb deze simkaart al een geruime tijd en heb meerdere malen automatisch opgewaardeerd (onder de 2 euro) dus daar zou het ook niet aan moeten liggen of wel?

Alvast bedankt!

Ik heb 3 schuiven staan: aanbiedingen, notificaties verbruik en acties. Niets over bellen in/naar buitenland. Of ik moet echt super blind zijn...
Nope, ik heb alleen de onderste 3 schuiven. De schuiven boven in jouw afbeelding heb ik niet. Dat geldt voor alle 3. Best wel balen dat ik niet telefonisch contact kan opnemen met thuis en mijn werkgevers in oostenrijk. Ik kan blijkbaar wel gebeld worden vanuit Oostenrijk

Enig idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

Bedankt voor je hulp Martijn. Het wordt zeer gewaardeerd!

Ik heb zowel Chrome als internet explorer geprobeerd, maar ze staan er echt niet. De onderste 3 schuiven staan er inderdaad wel, maar onder instellingen staat helemaal niets. Moet ik een mail sturen naar de klantenservice voor verdere hulp? Ik neem aan dat zij als enigen in mijn account kunnen kijken en daar ook aanpassingen kunnen doen?

Hoi Ludo,

Het klopt inderdaad dat je de optie op Mijn Simyo aan moet zetten.
Jij hebt een prepaid aansluiting, en dan staan die drie opties, onderaan je Overzichtspagina. Dus bij het eerste tabblad: Overzicht, helemaal naar beneden scrollen.
Ik heb de optie nu even voor je aangezet. Als je je toestel uitschakelt, en na een tijdje weer aan, dan kun je handmatig een Oostenrijks netwerk kiezen.

Groetjes,
Charlene

Martijn®, bedankt voor de uitgebreide hulp aan Ludo.
Badge +8
Hoi piepeloi,
Ik ben gisteren in Oostenrijk aangekomen, en kwam er gelijk achter dat het niet mogelijk is om in/naar het buitenland te bellen en smsen. Nu heb ik op simyo gekeken hoe ik dit kn wijzigen (aangezien ik wel naar huis en naar bepaalde nummers in Oostenrijk wil kunnen bellen), maar dit is me niet gelukt. Ik heb bij ''mijn simyo' gekeken onder het kopje instellingen o.i.d. maar daar heb ik niet kunnen vinden hoe ik dit aan zou kunnen passen terwijl volgens de FAQs het zo zou moeten. Ik heb deze simkaart al een geruime tijd en heb meerdere malen automatisch opgewaardeerd (onder de 2 euro) dus daar zou het ook niet aan moeten liggen of wel?

Alvast bedankt!


Ik zie trouwens inderdaad dat dit verkeerd vermeld staat in de FAQ. Ik ga dit zo snel mogelijk laten aanpassen. Wat moet jij gezocht hebben :s Excuses daarvoor.

Groetjes,
Charlene

Reageer