Skip to main content
Beste Simyo,



Mijn vriendin en ik zijn op vakantie in indonesie en zijn allebei klant bij jullie. Helaas moesten we vandaag door een medisch dingetje het een en ander telefonisch regelen. Bellen en smsen bleek echter onmogelijk: bij telefoon krijgen we allebei de melding 'gesprek mislukt' en berichten worden niet verzonden.



Alle tips en trucs op jullie forum hebben we ook toegepast:

- data roaming aan

- alle opties aan bij de instellingen van mijnsimyo

- handmatig een netwerk selecteren (hij vindt er 4 maar pakt er maar 1)

- telefoon 5 minuten uit zetten en daarna weer opstarten



Het mocht allemaal niet baten, beide telefoons doen het nog steeds niet. Erg lastig dus! Weten jullie een oplossing?



Groet,

Tjarco
Hoi Tjarco,



Welkom op het Simyo forum.



Indonesiƫ gebruikt in principe dezelfde frequenties als wij, Noord-Amerikaanse dual-band telefoons werken echter niet.

Ik verwacht niet dat dit jullie probleem is, maar voor alle zekerheid.....



Het gebeurt weleens dat het wat langer duurt voordat de roaming werkt, dus misschien is jullie probleem al opgelost.



Zitten jullie in een gebied met goede dekking? Indonesiƫ heeft veel plaatsen met geen tot weinig dekking! Ook al vanwege de hoge kosten voor het bellen in Indonesiƫ is het misschien beter om een lokale simkaart te gebruiken voor zulke gevallen.
Hoi Franswon,



Bedankt voor je antwoord! Wij hebben inderdaad gewone Europese toestellen. Vandaag heb ik het weer geprobeerd maar bellen lukt nog steeds niet.



We hebben inderdaad een indonesische sim gekocht, maar die loopt ook heel hard leeg door het bellen naar NL en gebeld worden vanuit NL. Die was dus vrij snel leeg en we vragen ons af of we op dat nummer nog gebeld kunnen worden.



Aangezien ik wel heel graag bereikbaar wil zijn, neem ik de hoge kosten voor lief.



Ik hoop dus dat we in ieder geval een van onze telefoons werkend krijgen.



Groeten,

Tjarco
de dekking lijkt trouwens goed te zijn. Het signaal van de provider ' indosatooredoo' heeft telkens 4 of 5 bolletjes/streepjes
Kun je verbinden met Simpati of XL? Dat zijn ook 2 grote providers.

Waar in Indonesiƫ ben je?
Hoi Raytje,



Die staan beide helaas niet in de lijst van netwerken. We zitten op Bali in Ubud.
Ik ken iemand die woont in Yogyakarta, heb gevraagd welke je als beste kan nemen. Ik hoop zo meer te weten..
Advies is Simpati, maar die zag je niet.



Ik las op een forum over reizen naar Indonesiƫ dat je het beste een Simkaart daar kan halen, Die van Simpati word dan ook weer aanbevolen. Bellen naar het buitenland (Nederland) is en blijft duur.



Die Sim die je al had gekocht is een prepaid vermoed ik. Die kun je gewoon blijven gebruiken om bereikbaar te zijn. Zal er wel iets van tegoed op zetten..
Dank je wel voor het navragen! Misschien dan toch even opwaarderen.



De sim was inderdaad prepaid met 50 minuten beltegoed. Na zeker nog geen 50 minuten bellen (de alarmcentrale belde ons terug ipv dat we zelf belden) was het niet meer mogelijk om te bellen. Ik heb dus het vermoeden dat gebeld worden vanuit NL ook beltegoed kost.



Neemt uiteindelijk niet weg dat ik het niet vind kunnen dat zowel mijn vriendin als ik niet met onze normale provider (ongeacht de hoge kosten, dat is tenslotte mijn eigen keuze) kunnen bellen terwijl we daar wel van uit gingen. In dit geval van een spoedeisende medische vraag konden we dus niks doen en moesten we eerst op zoek naar een lokale simkaart...



Maar goed, dat is iets voor simyo om over na te denken...



Raytje en franswon in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en de hulp!



Groet,

Tjarco
Dat jullie met de Simyo Simkaart niet konden bellen hoeft niet perse aan Simyo te liggen. Je maakt immers verbinding met een ander netwerk (roaming), wat zou kunnen betekenen dat daar het probleem ligt. Wat Simyo kan doen is een reset geven vanuit hier maar dat zal vermoedelijk na het weekend worden.
Hoi Tjarco,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat jullie niet kunnen bellen! Vooral omdat het nu juist zo nodig is 😞 Ik hoop dat alles verder goed gaat met jullie.



Omdat alles wat er getest moet worden, al door jullie geprobeerd is, heb ik een reset op de buitenlandoptie uitgevoerd. Omdat ik alleen jouw telefoonnummer heb, kan ik dit nog niet uitvoeren op het telefoonnummer van je vriendin. Deze mag je naar me sturen via een privƩbericht. Zo kan ik dit ook voor haar in orde maken. De optie om mij een privƩbericht te sturen, verschijnt zodra je op mijn naam klikt.



Ik wil jou vragen om je telefoon uit te zetten en opnieuw op te starten. Op die manier wordt de reset afgerond. Laat je weten of je nu wel een connectie kunt maken?



@Franswon & Raytje, bedankt voor jullie hulp :)



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Bedankt voor de hulp! Helaas heeft de reset niet gewerkt. We kunnen allebei nog steeds niet bellen en smsen.



Groetjes,

Tjarco
Hoi Tjarco,



Wat vervelend dat het nog niet geholpen heeft. Ik heb gelijk onze netwerkspecialisten gebeld om te kijken wat zij zouden kunnen doen.



De netwerkspecialisten hebben nu een grote reset uitgevoerd. Zou je nog een keer je toestel uit willen doen? Hij moet echt helemaal uit gezet worden (geen vliegtuigstand) en hij moet minimaal 5 minuten uit staan. Daarna kunnen we kijken of het heeft geholpen. Ik hoop goed nieuws van je te krijgen Tjarco.



Groetjes,

Caspar

Reageer