.

Beantwoord

Bellen in het buitenland was toch uit je eigen bundel?

  • 22 July 2017
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

Badge
Ik heb een bundel van 300 belminuten/sms'jes en heb daarvan nu 113 verbruikt. Maar mijn app zegt dat ik al enkele minuten buiten mijn bundel heb verbruikt. Ik ben op vakantie in Frankrijk en heb gebeld in België en Frankrijk en dat zou dus binnen mijn bundel zijn tegenwoordig. Weten jullie hoe dat nu zit ?
icon

Beste antwoord door Samantha 24 July 2017, 14:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
Zijn jullie ook allemaal op vakantie???
Kan het ook ander verbruik zijn, zoals van NL NAAR de EU ( is andere regeling) of naar een betaald nummer in het buitenland? Betaalde nummers in het buitenland zijn namelijk moeilijk herkenbaar.
Klantenservice Simyo is in het weekend gesloten. Er is meestal wel een moderator aanwezig maar geeft geen garantie dat alle vragen dan beantwoord worden. Reactie tijd is dan ook doorgaans 1 werkdag.
Badge
Nee ik heb alleen maar naar normale 06 nummers gebeld en vanaf België een keer naar Nederland en vanaf Frankrijk naar Nederland. Dus ik heb het idee dat ik alsnog buiten mijn bundel betaal in het buitenland.
Wat geeft je MijnSimyo dan aan?
Badge
Dat ik nog 194 minuten van de 300 minuten over heb en als ik bij verbuik kijk zie ik dat ik maar 113 minuten heb verbruikt met het bovenste topje rood.
Als ik op het balkje klik is trouwens elke dag leeg maar denk dat dat aan de app ligt.
Badge +7
Hoi bladspinazie,

Wat jammer dat er wat onduidelijkheid is over je verbruik! Laten we alvast 1 ding voorop stellen: bellen binnen de EU valt binnen je bundels. Hierbij worden geen extra kosten gerekend. Tenzij je belbundel op is natuurlijk, dan geldt het buitenbundeltarief.

Jij ziet wel verbruik buiten je bundel weergegeven op Mijn Simyo. Dat komt omdat je ook een aantal ontvangen gesprekken in het buitenland hebt. Deze gaan niet van je belminuten af. Daarom wordt dit weergegeven als 'buiten bundel'. Geen zorgen, hiervoor zijn ook geen kosten in rekening gebracht. Als je kijkt naar dit verbruik, zie je ook dat hier geen kosten bij staan.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Cvmathilde en Ray, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer