.

Beantwoord

bellen in het buitenland met sim Only

  • 22 February 2014
  • 4 reacties
  • 515 Bekeken

Ik heb sinds kort Simyo Sim Only, ik ben niet zo op de hoogte van allerlei zaken.Binnenkort ga ik op vakantie naar het buitenland, en nu blijkt, dat ik niet kan smssen en bellen met mijn abonnement in het buitenland. Ik wil dit in principe wel, hoe los ik dit op? Kan ik wel internetten met gratis Wifi in het buitenland?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 February 2014, 11:15

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kan met je sim-only abonnement best wel bellen in het buitenland, maar dan moet je die optie wel aanzetten op Mijn Simyo. Maar kijk meteen even naar de Tarievenpagina, dan weet je wat voor kosten je kunt verwachten want bellen in en naar het buitenland valt binnen geen enkele bundel. De kosten hangen af van de zone waar het land in ligt. Ook kan je internetten in het buitenland via het mobiele netwerk maar ook dat kost veel geld. Buitenlandbundels voor internet zijn er helaas niet bij Simyo. Dus het advies is: laat internet op je mobiel in het buitenland uit staan dan schrik je later niet van de rekening als blijkt dat je mobiel data heeft gedownload via het buitenlandse mobiele netwerk. Internet via Wifi is wel gratis (net als in Nederland), tenminste wat Simyo betreft. Maar er zijn providers van WiFi hotspots waar je wel moet betalen, bijvoorbeeld om een snellere verbinding te kunnen gebruiken dan de gratis standaard verbinding. Schiphol is zo'n voorbeeld.
Badge +8
Ik heb sinds kort Simyo Sim Only, ik ben niet zo op de hoogte van allerlei zaken.Binnenkort ga ik op vakantie naar het buitenland, en nu blijkt, dat ik niet kan smssen en bellen met mijn abonnement in het buitenland. Ik wil dit in principe wel, hoe los ik dit op? Kan ik wel internetten met gratis Wifi in het buitenland?

Hoi tijgerbo,

Hier is een fijn artikel, waar alles instaat wat je maar te vragen zou kunnen hebben over Simyo in het Buitenland.
Wat het belangrijkste is om te weten geeft Scotsman al aan: het valt altijd buiten je bundels, dus het kan kostbaar zijn.
De tips in het artikel zijn dus goede om mee te nemen :)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Goed artikel, Charlene, had ik nog niet gezien. Nieuw zeker?
Badge +8
Goed artikel, Charlene, had ik nog niet gezien. Nieuw zeker?

Ja, goed hè? 🆒 Is een goede plek voor wat uitgebreidere achtergrondinformatie, de website. 🙂 Er staan nog meer interessante artikelen op. En op het forum kunnen we daar mooi naar verwijzen.

Groetjes, Charlene

Reageer