.

Beantwoord

Bellen in het buitenland

  • 24 July 2012
  • 11 reacties
  • 1180 Bekeken

Badge
Mijn bellen in het buitenland staat aan weet ik zeker dat ik ook in het buitenland kan bellen? Heb het nog niet geprobeert ben nieuw bij jullie
icon

Beste antwoord door Natascha 25 July 2012, 08:44

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Beste Marianneke,

Wanneer je in het buitenland bent en je toestel vind niet het juiste netwerk automatisch dan dien je handmatig naar het netwerk te zoeken.
Voor het 2e achtereen volgende jaar kan ik niet bellen en gebeld worden vanuit het buitenland.
ik heb 2 nummers, een doet het wel en ander niet, heel vervelend. Tegen de thuisblijvers heb ik verteld dat ze op het nummer kunnen bellen die nu niet werkt. Kan er wat aan gedaan worden?

Groeten Jeroen
Badge +6
Beste Jeroen,

Welkom op het forum!
Ik heb voor beide aansluitingen de optie bellen in en naar het buitenland opnieuw geactiveerd op de aansluitingen.
Je dient beide toestellen uit/aan te zetten mochten de toestellen niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Hallo Simyo,

Ik zit nu in Denemarken en kan wel gebeld worden maar niet bellen, kunnen jullie me zekken hoe dit zit?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Ronald2604,

Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je probeert te bellen? En heb je toevallig al een andere operator (netwerk) geprobeerd?

Groetjes,

Alex
Ik heb allee beschikbare netwerken geprobeert (2), en waar het op neer komt is dat ik geen ondersteuning heb om te bellen Gebeld worden lukt wel. Overigens had ik dit in Duitsland ook al, maar verder niets mee gedaan omdat ik daar alleen op doorreis was.
Badge +6
Beste Ronald2604,

Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je probeert te bellen? Lukt het sturen van een sms wel?
Badge
Beste moderator,
Sinds een maanden verblijf ik in Hongarije en sinds deze tijd heb ik "geen service" op mijn IPhone5. In "mijn simyo" heb ik bellen buitenland aanstaan. In het verleden tijdens mijn verblijf in Hongarije had ik als aanbieder "Telenor HU" .Ik heb naast de automatische aanbieders, handmatig alle aanbieders geprobeerd Vodafone HU, Telenor HU en Telekom HU, maar geen resultaat! Ook in de grote stad Pecs heb ik "geen service"
Wat kan de oorzaak zijn.
Voorbaat dank voor uw reactie
Marinus Stolk
Reputatie 5
Badge +8
Beste Rmst,

Wat vervelend dat je serviceproblemen hebt in Hongarije.

De instellingen op je aansluiting staan inderdaad juist, en ik zie ook dat er recent verbruik heeft plaatsgevonden. Het ligt dus ook niet aan je telefooninstellingen.

Handmatige een netwerk selecteren is een goed idee wanneer je last hebt van slecht bereik. Onze roamingpartners in Hongarije zijn PannonGSM, T-Mobile en Vodafone HU. Als geen van deze providers een goede dekking levert, dan wil ik je aanraden een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst en dat je een andere simkaart in jouw telefoon probeert. Zo kun je erachter komen waar het probleem ligt.

Ik hoor graag van je of dit is gelukt!

Groetjes,
Sean
Badge
Beste Sean,
Dank voor de snelle reactie. Na het lezen van anderen heb ik mijn telefoon uit gezet en na een paar minuten weer aangezet met als resultaat mijn oude aanbieder in Hongarije. Dus ik ben weer verbonden met de rest van de wereld. Nogmaals dank
Marinus (Rmst)
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Marinus!

Dat is goed nieuws! Graag gedaan en bedankt voor de update ;)

Ik wens je nog heel veel plezier in Hongarije! Volgens Weeronline is het daar 25 graden 🆒

Groetjes,
Sean

Reageer