Skip to main content
Ik woon en werk meestal in het buitenland, net over de grens.

Bellen doe ik hoegenaamd niet, ik word gebeld en ik verstuur sms.

Hoe kan ik het bundel het beste gebruiken?

Ik zal nu enorm opbouwen en toch een rekening over gebruik vanuit het buitenland krijgen.

Maar ik kan niet anders.



Hoe maak ik nu het beste gebruik van mijn bundel?

De instellingen internet in het buitenland is (nog) uitgeschakeld.

Kan die beter aan staan?



Alvast bedankt!
Simyo heeft geen bundels speciaal voor het buitenland. Sterker nog, alle kosten i.v.m. roaming op een buitenlands netwerk worden apart in rekening gebracht. Als ik jou was dan zou ik de internet in het buitenland optie UIT laten staan, want als je in het buitenland woont (net als ik overigens) dan zullen je internetkosten snel de pan uitrijzen. Wat je het beste kunt doen is in het land waar je woont een sim aan te schaffen (prepaid of sim-only abonnement). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in dit soort situaties is een telefoon met twee sim slots wellicht handig, dan hoef je niet steeds van sim te wisselen.
Bedankt, dat betekent dus dat ik alle sms en belletjes die ik pleeg gewoon apart betaal?

En alleen gebruik kan maken van de minuten in Nederland? Tjee...dat valt tegen 😞
Dat klopt.
kost sms ontvangen en versturen naar NL vanuit het buitenland ook extra? Dat is bij geen enkele provider zo. Zou toch gek zijn....
Ontvangen is gratis, maar verzenden kost € 0,10 als je in zone 1 verblijft (de meeste Europese landen waaronder Belgie en Duitsland).
Hoi Neel,



Welkom op het forum van Simyo :)



Bellen en internetten in en naar het buitenland valt altijd buiten de bundel. Scotsman heeft al je vragen correct beantwoord, dank daarvoor! We hebben geen bundels waarmee je voordelig kunt bellen of internetten in het buitenland.



Een sms ontvangen in het buitenland is altijd gratis. Verzenden kost inderdaad € 0,10 per sms. Alle tarieven voor in het buitenland vind je op onze tarievenpagina.



Ik hoop dat Scotsman en ik duidelijk antwoord hebben kunnen geven op al je vragen. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik dat uiteraard graag, want ik help je graag verder!

Reageer