.

Vraag

Bellen in en naar het buitenland

  • 26 August 2012
  • 4 reacties
  • 650 Bekeken

Ik zit nu in Tsjechië en heb geen telefonisch bereik. Gegevens horen goed te staan, in Slovenië, Oostenrijk, Kroatië, Italië en Duitsland werkte het gewoon. Zijn er meer mensen met dit probleem?is er een oplossing? Graag zsm een reactie!

4 reacties

Badge +6
Beste Krommenie,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting na laten kijken op het netwerk. Ik raad je aan mocht je over een smartphone beschikken om het netwerk op 2G te zetten. Daarnaast raad ik je aan gebruik te maken van het volgend netwerk: O2/Telefonica
Ik zit nu in Tsjechië en heb geen telefonisch bereik. Gegevens horen goed te staan, in Slovenië, Oostenrijk, Kroatië, Italië en Duitsland werkte het gewoon. Zijn er meer mensen met dit probleem?is er een oplossing? Graag zsm een reactie!
Hier nog een, ik had wel bereik en mijn meiden niet, waarvan 1 net als ik een pre paid kaart van Symio heeft!! Ze heeft 15 dagen zonder gezeten.
Daarnaast heeft ze net in Belgie gezeten en haar buitenland bellen staat uit, maar ik kan haar dus  ook niet bellen, erg vreemd, je zou toch denken dat men niet IN het buitenland zelf kan bellen!!
Ik heb hier een aanvullende vraag over.Voor mijn dochter heb ik het buitenland bellen uit staan, (wacht nog steeds op 5 euro retour omdat ze naar rusland gebeld zou hebben)maar ik kan haar vanuit nederland dus oook  niet zelf bellen klopt dit?En zo ja is daar niet iets mee te doen.zodat ouders wel kunnen bellen naar kind maar kind niet zelf kunnen bellen in het buitenland, want DAAR gaat het uiteindelijk om.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Edith64,

Om in en naar het buitenland te kunnen bellen/sms-en moet de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan staan. Je kunt dus niet instellen dat je wel gebeld kunt worden, maar niet kunt bellen. Je zou wel de uitgaande verbindingen kunnen blokkeren vanuit het toestel als ze in het buitenland is. Kan je aangeven op welke datum er naar Rusland gebeld zou zijn? Dan kan ik dit controleren.

Off-topic. Ik heb je reactie uit het andere topic naar dit topic verplaatst om het overzichtelijk te houden.

Groetjes,

Alex

Reageer