Skip to main content
Het lukt me niet om vanui Spanje te bellen. Heb wel in mijnSimyo bellen in buitenland aan staan. Er is best bereik van netwerken, maar aanmelden lukt niet. Wat kan ik hieraan doem? Henk.
Hoi Henk-Jan Koier,



Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.



Jammer om te horen dat je in Spanje niet kan bellen. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat de optie voor bellen in/naar het buitenland is ingeschakeld. Vreemd dat het niet werkt. De instellingen voor je aansluiting staan correct.



Heb je al geprobeerd om handmatig opzoek te gaan naar een lokaal netwerk? Soms heeft het toestel een herstart nodig als de instellingen gewijzigd zijn. Mocht dit niet lukken zou je je simkaart in een ander (simlockvrij) toestel willen plaatsen om netwerk te krijgen.



Laat je ons weten of de bovenstaande tips geholpen hebben?
Helaas, sim kaart in het toestel van mijn vrouw geplaatst, doet het nog steeds niet. Kan weer niet aanmelden bij netwerk.



Henk-Jan
Hoi Henk-Jan Koier,



Wat vervelend. Ik heb de optie bellen in het buitenland een reset gegeven. Kun jij nogmaals je telefoon opnieuw opstarten?

Welke providers kun jij vinden als je handmatig zoekt? En hoe staat je netwerkmodus ingesteld?



Het zijn veel vragen, ik weet het;) De laatste dan, wat voor telefoon gebruik je?
Ruud bedankt, maar sinds 2 dagen werkt het bellen plotseling wel. De enige oorzaak die ik kan verzinnen is dat ik voor mijn vakantie ben overgestapt naar de nieuwe tarieven. Ben blij dat het nu werkt, ga niets meer veranderen.

Henk-Jan
Hoi Henk-Jan Koier,



Dát zou er heel goed mee te maken kunnen hebben. Wanneer je naar de nieuwe Prepaid tarieven overstapt wordt je simkaart als het ware helemaal opnieuw ingesteld, inclusief alle instellingen.

Fijne vakantie verder!

Reageer