.

Beantwoord

bellen in australie

  • 4 April 2014
  • 3 reacties
  • 1028 Bekeken

Hallo,

we gaan binnenkort naar australie, en we willen zo min mogelijk gebruik maken van de telefoon..
Maar ik wil wel graag weten of het mogelijk is om te bellen, ervanuitgaande dat er bereik is.

vr.groeten, Jan.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 4 April 2014, 15:55

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
hey backbomber,

Op mijn simyo staat een optie: "Bellen in/naar het buitenland". Als deze optie aanstaan en ook op je toestel is ingesteld dat je mag roamen (dataroaming hoeft niet aan) dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Australië ligt in zone 3 dus de tarieven zijn vrij hoog. Bellen en gebeld worden kost € 2,54 per minuut, smsen kost €0,51 per sms en internetten kost € 5,00 per MB (hiervoor moet dataroaming aan staan op je toestel en "Internet op je mobiel - Buitenland" op mijn simyo moet ook aan staan. Alleen bij sim-only is dit mogelijk).

Het verbinden in het buitenland loopt lang niet altijd even soepel. Het kan helpen om het toestel opnieuw op te starten en/of handmatig te proberen om meerdere malen met alle beschikbare netwerken te verbinden.

Alvast een fijne reis!
Hallo, bedankt voor je duidelijke antwoord.

vr.gr. Jan.
Badge +8
Hoi backbomber,

Welkom op het forum 🙂 En goed van je dat je hiernaar komt informeren.
Dat is inderdaad een duidelijk antwoord van Groentjuh :)
Ik heb daar ook eigenlijk niks aan toe te voegen. Het is misschien wel leuk om ook dit artikel eens door te lezen. Daar staan nog wat tips in.
Gaaf hoor, zo'n verre reis. Gaan jullie voor werk of plezier?

Groetjes, Charlene

Reageer