.

Beantwoord

Bellen in Amerika

  • 18 June 2013
  • 7 reacties
  • 1199 Bekeken

Badge
Goedendag,

Over 2 maanden ga ik 2 weken naar Amerika maar nu zit ik met de vraag, kan ik daar gewoon bellen?
Ik heb een Samsung Galacy Ace en ik weet niet of ik dan binnen Amerika kan bellen en/of ook gewoon naar Nederland.
Heb zelf al een paar draadjes door gezocht en las iets over dual of tri bands maar snap er nog niet echt veel van,
dus gelieve graag wat informatie of ik nou wel (en hoe) of niet kan bellen in Amerika.

Alvast bedankt,
Danny
icon

Beste antwoord door Natascha 20 June 2013, 10:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat dual- en tri-bands slaat op hoeveel netwerk banden het toestel onderstand.
In Nederland gebruiken de netwerken de banden 900MHz en 1800MHz. Een dual- en tri-band toestel dat in nederland wordt verkocht zal die banden ondersteunen.
In Amerika gebruikene de netwerken de banden 800Mhz en 1900MHz. Een dual- en tri-band dat in nederland verkocht wordt zal deze banden niet ondersteunen en daardoor minder of niet werken in Amerika.

De Samsung Galacy Ace ondersteunt al deze banden, dus zou moeten werken in Amerika.
Badge
Dus ik hoef niks speciaals te doen voordat ik naar Amerika ga? En eenmaal daar, kan ik gewoon bellen en/of smsen mensen in Amerika en in Nederland? Ben niet echt een telefoonfanaat dus heb er weinig verstand van.
Badge +6
Goedendag,

Over 2 maanden ga ik 2 weken naar Amerika maar nu zit ik met de vraag, kan ik daar gewoon bellen?
Ik heb een Samsung Galacy Ace en ik weet niet of ik dan binnen Amerika kan bellen en/of ook gewoon naar Nederland.
Heb zelf al een paar draadjes door gezocht en las iets over dual of tri bands maar snap er nog niet echt veel van,
dus gelieve graag wat informatie of ik nou wel (en hoe) of niet kan bellen in Amerika.

Alvast bedankt,
Danny


Hoi Preddie,

Om te kunnen bellen in Amerika dien je te beschikken over een triband of quadband toestel. Zoals Groentjuh aangeeft gebruiken de netwerken van Amerika gebruik van andere banden en dient je toestel hier wel geschikt voor te zijn. Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van je toestel. Zij kunnen je vertellen welk type band toestel jij hebt.

@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.
Badge
Compatible networks 3G 850/900/1800/1900 MHz

3.5G HSDPA 7.2 Mbps 900/2100 MHz (Canada HSDPA 850/1900 MHz

Dus het zou het moeten werken? 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Preddie,

Dat zou moeten werken inderdaad 🙂 Je moet ook altijd de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan hebben staan. Ik heb je aansluiting bekeken en deze optie staat bij jou in ieder geval aan. Veel plezier in Amerika.

Groetjes,

Alex
Badge
Ok, mooi zo! Bedankt! 🙂
Badge +8
Ok, mooi zo! Bedankt! :)

Geen dank, Preddie.
Misschien zien we je na je reis weer eens terug hier op het forum.🆒

Groetjes,
Charlene

Reageer