.

Beantwoord

Bellen en sms-en vanuit Frankrijk

  • 21 August 2012
  • 10 reacties
  • 1470 Bekeken

Ik was onlang twee weken in Frankrijk, maar kon geen sms versturen en ook niet bellen. Ik heb een HTC wildfire S, en die stond exact zo ingesteld als de telefoon van m'n man. Hij belt via vodafone en had geen enkel probleem om te bellen vanuit Frankrijk.
icon

Beste antwoord door Natascha 22 August 2012, 10:59

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +6
Beste Pieter.ingedijkstra,

Welkom op het forum!
Heb je al gecontroleerd of het nummer van de berichtencentrale correct staat vermeld in je toestel. Het nummer moet zijn: +316531313113. Heb je handmatig gezocht naar het juiste netwerk, wanneer je toestel niet automatisch het juiste netwerk vindt dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Ik was ook in Frankrijk en heb toen handmatig mijn netwerk ingesteld, maar Simyo pakte geen enkel netwerk op dat ik tot mijn beschikking had. Het was erg vervelend om geen bereik te hebben, kon niet bellen of smsen. Is simyo in meerdere landen niet bereikbaar? Ga binnenkort naar Vietnam en wil niet voor hetzelfde probleem te komen staan.
Reputatie 7
Badge +9
Bellen in en naar het buitenland staat aan in uw  Mijn Simyo? 't Is maar even een vraag..
Badge +6
Ik was ook in Frankrijk en heb toen handmatig mijn netwerk ingesteld, maar Simyo pakte geen enkel netwerk op dat ik tot mijn beschikking had. Het was erg vervelend om geen bereik te hebben, kon niet bellen of smsen. Is simyo in meerdere landen niet bereikbaar? Ga binnenkort naar Vietnam en wil niet voor hetzelfde probleem te komen staan.

Hoi Anne-Li,

Ik heb de optie 'Bellen in en naar het buitenland' opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting. Hopelijk helpt dit.

@ De Leon bedankt voor het meedenken.
Ik ben nu in FRankrijk. Laatste dag geen bereik met 3 toestellen met symyo. Werkt al jaren in BE en DE maar nu dus niet.
Nietmet automatische selectie en niet met handmatige selectie. Orange F, BOUYGME,  SFR (geen enkele werkt). Wel afgelopen 5 dagen maar nu dus niet meer.
Reputatie 7
Badge +9
wpee: Er is op dit moment een storing bij KPN, die roaming in Frankrijk onmogelijk maakt. Er wordt gewerkt om deze storing op te lossen.
Ik heb het zelfde probleem in frankrijk
owwww. Tja, kan gebeuren als het maar tijdelijk van aard is
Ik heb even bereik maar nu weer niet
Badge +8
Actuele informatie over de storing in Frankrijk vind je hier.

Reageer