Skip to main content

.

Hoi, ik bel nu in Nederland via een prepaid tegoed van jullie. In de zomer ga ik een week naar Duitsland en ik vroeg me af of het mogelijk is om dan (in geval van nood) te kunnen bellen of sms-sen. ons gezelschap wordt 2 dagen opgesplitst en de andere groep heeft wel een mobiel abonnement en het zou fijn zijn als ik hun toch kan bereiken.

En mocht dit kunnen : wat zijn dan de kosten? En zijn er ook kosten als zij naar mij bellen (mobiel naar mobiel in Duitsland)?
Hoi,

Als het goed is het je voor het weekend (de 31e) een mail gehad met de nieuwe tarieven voor het bellen / sms in het buitenland binnen de EU. Daarin staat precies wat alles kost. Wellicht is deze mail in je spambox verschenen.
Voordat je naar het buitenland gaat ga je even naar...

https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen

En zet bellen in en naar het buitenland aan. Dan kun je ook in het buitenland gebruik maken van je aansluiting. (Data)roaming niet vergeten aan op telefoon.
Ik heb de mail wel gehad, maar als je dan via de link in die mail naar de tarieven gaat dan staat er onderaan de pagina met de tarieven:

"Liever geen abonnement? Kies Simyo Prepaid"

Vandaar dat ik me dan afvraag of die prijzen ook voor prepaid gelden!
In die mail die je hebt gehad staan tabellen met wat het na 30 april gaat kosten. Omdat jij prepaid beller bent is alle info in die mail puur gebaseerd op prepaid. Ik heb beide en heb dus 2 mails gehad.
Aha! super Raytje, het is me helemaal duidelijk nu. Dankjewel
Graag gedaan..

Oh kleine opmerking nog: De tarieven op de site zijn nog niet aangepast voor het buitenland gebeuren aangezien nu nog de oude tarieven van toepassing zijn.
Hoi Femke74,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat goed dat je onderzoek doet naar de kosten voor het bellen in het buitenland. Ik snap dat je graag wilt weten waar je precies aan toe bent.

Raytje & Friesian hebben je al heel goed geïnformeerd en ik begrijp dat je de tarieven ondertussen hebt gevonden! Via onze website kun je deze natuurlijk ook terugvinden 🙂 Deze link brengt je gelijk naar het juiste tabblad.

Let er nog even op dat je het advies van Friesian tegen die tijd opvolgt en de buitenlandoptie via Mijn Simyo aanzet. Anders kun je geen connectie maken met het buitenlandse netwerk. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

@Friesian & Raytje, heel erg bedankt voor jullie uitleg!

Groetjes,

Angela

Reageer