.

Beantwoord

Bellen en gebeld worden in Japan zonder internet in het buitenland. Kan dat?

  • 26 February 2019
  • 6 reacties
  • 987 Bekeken

Badge
Ik vertrek over enkele weken naar Japan en ik heb in mijn instellingen staan dat ik wel kan bellen en gebeld worden in het buitenland maar niet kan internetten.

Echter heb ik begrepen dat er in Japan data gebruikt wordt om te kunnen bellen? Kortom dan zou ik dus wel mijn internet aan moeten zetten voor het buitenland om te kunnen bellen?!

Nu verwacht ik niet dat ik zal moeten bellen maar in een nood geval is het wel handig als ik naar huis, hotel, taxi kan bellen.

Weet iemand hoe dit zit?
icon

Beste antwoord door Ray 27 February 2019, 06:59

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi @Geisha

Japan zit in zone 3 en in die zone kost bellen en gebeld worden 2,54 euro.

Het lijkt mij sterk dat bellen van je data afgaat behalve als je belt via Whatsapp bijvoorbeeld en niet bent verbonden met Wifi maar met mobiel internet. Maar dat is overal zo. Omdat je aangeeft dat je dat uit hebt staan ben je wat dat betreft wel ingedekt tegen hoge kosten. Internetten kost namelijk 5 euro per 1 MB.

Hier lees je de tarieven.

Veel plezier in Japan 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Geisha,

Wat gaaf dat je naar Japan gaat! Ik begrijp dat je graag wilt weten hoe het precies zitten met bellen daar.

Ik kan nergens vinden dat er data nodig is om in Japan te bellen. Dit werkt, net als hier, over een mobiel netwerk. Wat Ray zegt klopt, je betaalt € 2,54 per minuut. Je zou natuurlijk wifi kunnen gebruiken om via internet te bellen. Daarnaast is er ook nog de optie tot daar een lokale simkaart aanschaffen. Heb je hier verder nog vragen over?

Heel veel plezier in Japan! Ray, bedankt voor je antwoord :)

Groetjes,
Niels
Badge
Ja ik heb eigenlijk nog wat vragen over dual sim als ik m'n Japan travel sim aanschaf waarmee ik alleen kan internetten.
Voor de beeldvorming ik heb een Huawei P10 lite. Slot1 is 2G/3G/4G en slot 2 support alleen 2G. Mijn simyo sim zit in slot 1.

De vragen:
1 In Japan heb ik minimaal 3G netwerk nodig voor internet. Moet ik dan m'n simkaartjes omwisselen of kun je meestal instellen wel slot wat support? En kan dat normaal gesproken zonder problemen?
2 Hoe zit dat eigenlijk als ik mijn telefoon aan zet als die helemaal uit heeft gestaan. Nu unlock ik m'n simkaart van simyo en vervolgens de code van m'n telefoon. Is het dan gebruikelijk om eerst 2 simkaarten te unlocken en dan mijn telefoon of?
3 Als ik mijn simyo kaart in mijn telefoon even deactiveer (geen idee of dat nodig is), kan ik um dan gewoon weer zo aanzetten of moet ik dat weer doen via de website?

Sommige vragen zijn best heel dom wellicht en ik vraag me af of ik niet beter een nieuw topic kan openen hierover.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Geisha,

Er bestaat niet zoiets als een domme vraag 😉 Als je vraag erg afwijkt van het topic van de eerste vraag, kan je hier inderdaad best een nieuw topic voor openen. Echter kan ik die hier ook gewoon beantwoorden!

Ik denk niet dat je handmatig in kan stellen welk slot je wilt gebruiken als 2G slot. Daarnaast lijkt het me sterk dat je bij het aanzetten van je telefoon deze dubbel moet unlocken. Ik maak zelf geen gebruik van dual sim, daarom kan je het beste even de handleiding van je toestel erbij pakken. Deze is te vinden via de volgende pagina.

Wat bedoel je precies met de Simyo simkaart deactiveren? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Niels, je reactie klopt niet helemaal. 😎☺️

Hoi Geisha.

Wanneer je 2 simkaarten hebt geplaatst krijg je bij instellingen de simkaarten te zien in
Slot 1 bijvoorbeeld Simyo.
Slot 2 een buitenlandse simkaart.

Zowel achter slot 1 als slot 2 zie je een schakelaartje, daarmee kun je bijvoorbeeld slot 1 de simyo simkaart uitschakelen. Deactiveren in telefoon zoals door Geisha omschreven.

@Geisha je hoeft dan niet op Mijn Simyo bellen in en naar buitenland (en internet in het buitenland) bij netwerk(instellingen) aan of uit te zetten.

Bij gebruik van Simyo denk aan Roaming kosten buiten de bundel. Roaming is dan nodig om aan te zetten bij mobiele gegevens, instellingen op de telefoon.

Er kan verschillende zijn in het menu, kies je voor het ene slot de hogere/hoogste snelheid kan je alleen 2G gebruiken met het andere

https://consumer.huawei.com/nl/support/phones/p10-lite/

Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld een prepaid Hema sim halen om het te proberen hoe het werkt.🙂😎

Operationele sim pincodes betekent eerst beide sim pincodes invoeren, sim 1 daarna sim 2.
Daarna komt schermvergrendeling ontgrendelen.

Vergeet vooral niet te genieten in Japan.
Fijne reis en verblijf ! 😎
Reputatie 2
Badge +2
Bedankt voor je uitleg Friesian! Zo leren we weer iets nieuws op het forum 🙂

Reageer