.

Beantwoord

Bellen Costa Rica mogelijk?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Kan ik met symio ook bellen vanuit Costa rica Panama
icon

Beste antwoord door Ali 20 July 2015, 16:13

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi

Leuk dat je weer op het forum bent.

Bellen in Costa Rica en Panama is mogelijk met een Simyo aansluiting. Zolang je de optie 'bellen in en naar het buitenland' aan hebt staan. Je kan de optie aanzetten via Mijn Simyo onder het kopje 'Instellingen'

Alle landen zijn door ons ingedeeld in zones. Beide landen zijn ingedeeld in Zone 3. Een volledige overzicht van de landen per zone en de bijbehorende tarieven kan je hier terugvinden.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is. Veel plezier op je reis!
Vreemd dit antwoord. Ik ben in costa rica en heb al 2 dagen Geen Service.
Reputatie 7
Badge +9
Staat de hierboven genoemde optie aan op Mijn Simyo? En staat roaming aan op je mobiel?
yes en yes
uh, roaming staat standaar uit. Wat heeft data roaming met telefoneren te maken?
Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk en schakel Mobiele data uit. Nu kun je nog wel bellen en gebeld worden, maar je kunt geen data meer gebruiken. Dit is handig als je er zeker van wilt zijn dat je geen data gebruikt als je bijvoorbeeld per ongeluk een dataverslindende applicatie opstart.
Reputatie 7
Badge +9
Roaming heeft alles met telefoneren te maken. Roaming betekent dat je verbonden bent met een ander netwerk dan dat van je provider. Dat geldt zowel voor bellen als data. Ikzelf heb standaard roaming voor bellen (d.w.z. kunnen bellen in het buitenland) aan staan, maar dataroaming niet. Dus: wil je bellen in Costa Rica dan moet de desbetreffende optie aan staan op Mijn Simyo. Data roaming is dan inderdaad niet nodig (of zelfs niet gewenst gezien de buitensporige kosten die dataroaming in Costa Rica met zich mee brengt).

Als bellen in het buitenland niet meteen lukt, moet je eens proberen een netwerk met de hand te kiezen in plaats van automatisch.
in Mijn Simyo staat Bellen in het buitenland gewoon Aan, dus dat kan het niet zijn.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Fnie,

Jammer dat ook dit niet helpt. Ik zie dat het in op de Nederlandse Antillen wel is gelukt om een gesprek te voeren. Dit betekend dat je simkaart wel open staat voor verbinding in het buitenland. Ik het gevoel dat je telefoon niet geschikt is voor het netwerk lokaal. Dit kan met netwerkfrequenties te maken hebben. Welke telefoon heb je precies?

Groetjes, Tiury
Beste Tiury, ik heb een Iphone 5. Ik woon op Bonaire (voormalige Nederlandse Antillen) en ben nu in Costa Rica. Ik heb al van alles geprobeerd, zie ook wel lokale netwerken, kan die zelfs kiezen, maar hou de melding 'geen service'.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Fnie,

Wat lastig allemaal dat je zo moeizaam verbinding krijgt in Costa Rica :(
Waarschijnlijk hoef ik je dit niet uit te leggen, maar in Costa Rica is niet overál dekking en dus ook niet altijd met providers waarmee KPN een samenwerking mee heeft.
Voor zover ik heb kunnen vinden zijn dit de providers en netwerken waar je wel mee kunt verbinden met je iPhone 5:
  • Claro op 2G/GSM
  • I.C.E. op 2G/GSM
  • Azules op 3G/UMTS

Je netwerkinstellingen voor Bellen in en naar het buitenland kloppen. Als je instellingen in je telefoon kloppen, is er niets dat dit in de weg zou liggen. Tenzij er een manko is in de lokale netwerken.
Daar hebben we helaas geen inzicht in.

Reageer