.

Beantwoord

Alleen noodoproepen in het buitenland. Wat nu?


Ik ben op vakantie in Zuid-Korea en kan hier geen gesprek/sms ontvangen of versturen. Ik heb de buitenland optie in mijn instellingen wel gewoon aan staan. Hoe kan ik spoedig weer smsjes versturen en ontvangen vanaf dit nummer?
icon

Beste antwoord door Ashweeta 12 July 2018, 13:45

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Madness,

Welkom op het Forum!

Ohjee, dat is niet handig! Ik zie inderdaad dat je de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' aan hebt gezet op Mijn Simyo. Dat is goed!

Heb je je telefoon opnieuw opgestart? Het kan zijn dat je simkaart opnieuw aangemeld moet worden in je telefoon. Daarom kan je je telefoon opnieuw opstarten.
Als je daarna toch nog geen sms'jes kan versturen en ontvangen, kan je handmatig naar een netwerk zoeken. Op een Android-telefoon kan je dit via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators doen. Op een Apple-telefoon kan je dit via Instellingen > Aanbieder doen. Jouw telefoon zoekt naar beschikbare netwerken in het buitenland. Je kan dan verbinding maken met een van die netwerken. Jouw telefoon maakt dan verbinding met een Zuid-Koreaanse netwerk.

Ik hoor het graag van je of het lukt!

Groetjes,
Ashweeta
Hallo,

Ik heb alles gedaan en geprobeerd maar ik krijg maar geen verbinding. Inmiddels wordt het wel erg drukkend. Tegenwoordig vereisen bijna alle diensten two-factor authentication. Dit betekend dat ik momenteel nergens op kan inloggen.

Heeft iemand een oplossing? Ik moet echt spoedig weer SMS'jes kunnen ontvangen op mijn huidige nummer...
Reputatie 7
Badge +9
Welke netwerken zijn een beschikbaar als je op je mobiel handmatig naar netwerken zoekt en welke foutmelding krijg je als je probeert te verbinden met deze netwerken?
De beschikbare netwerken zijn: KT , KOR LG Uplus & KOR SK Telecom. Wanneer ik probeer te registreren op één van de netwerken, krijg ik de volgende foutmelding: Uw SIM-kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe. Ik heb een simlockvrije Samsung Galaxy J3 (2016).

Het is denk ik een fout met de simkaart. [Mobiele netwerken] -> [Namen toegangspunten] staat standaard op "KPN Internet".

Ik lees op forums en andere websites dat veel mensen hetzelfde probleem ondervinden maar zelf weet ik dus nog geen oplossing.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Madness,

Niet handig dat je nog steeds niet bereikbaar bent. Dat schiet niet op! :S

Het lijkt erop dat je simkaart even een duwtje nodig heeft. Ik heb je simkaart daarom gereset, het enige dat je zelf hoeft te doen is je telefoon 10 minuten lang uit laten staan en daarna weer aanzetten. Hierna kun je opnieuw proberen te verbinden met een lokaal netwerk.

De instellingen die je noemt zijn internetinstellingen. Aangezien je en Prepaid aansluiting hebt kun je niet internetten buiten de landsgrenzen. Bellen zou uiteraard wel mogelijk moeten zijn.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je instructies opgevolgd maar het heeft helaas niet geholpen. Ik heb de simkaart ook eenmaal verwijderd waarna de telefoon 15 minuten heeft uitgestaan. Ik blijft dezelfde foutmelding krijgen.

Wat ik ook reeds geprobeerd heb zijn de APN settings aanpassen.

Wanneer ik een naam, APN en MMSC invul en dan opsla gaat het nog goed. Verbinden lukt vervolgens alsnog niet. Zodra ik ook de MCC en MNC wil aanpassen, verwijderd hij het nieuwe toegangspunt weer. De melding die ik dan krijg is: Kan instellingen voor naam toegangspunt niet weergeven. Toegang wordt beperkt voor huidig gebruikersprofiel.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Madness,

Graag gedaan, daar ben ik immers voor. 🙂 Okay dus de foutmelding blijft staan en je kunt ook dan nog geen verbinding maken met een netwerk. Het lijkt me verstandig om uit te sluiten of het aan je simkaart ligt of aan de telefoon. Kun je jouw simkaart in een andere telefoon testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Je APN instellingen zijn puur nodig om te kunnen internetten, voor jou als Prepaid gebruiker is dat niet van toepassing aangezien je met Prepaid niet kunt internetten in het buitenland. Wel is het van belang dat ze goed staan om te kunnen internetten als je weer terug in Nederland bent. Daarbij hoef je MMSC niet in te vullen, wel vul je in: de naam, APN, Gebruikersnaam, wachtwoord, MCC en MNC, verificatietype en type toegangspunt. Ik raad je wat dat betreft aan om een nieuw toegangspunt te maken met deze stappen en daarna je huidige APN te verwijderen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Hi Madness,

Graag gedaan, daar ben ik immers voor. 🙂 Okay dus de foutmelding blijft staan en je kunt ook dan nog geen verbinding maken met een netwerk. Het lijkt me verstandig om uit te sluiten of het aan je simkaart ligt of aan de telefoon. Kun je jouw simkaart in een andere telefoon testen en een andere simkaart in jouw telefoon?

Je APN instellingen zijn puur nodig om te kunnen internetten, voor jou als Prepaid gebruiker is dat niet van toepassing aangezien je met Prepaid niet kunt internetten in het buitenland. Wel is het van belang dat ze goed staan om te kunnen internetten als je weer terug in Nederland bent. Daarbij hoef je MMSC niet in te vullen, wel vul je in: de naam, APN, Gebruikersnaam, wachtwoord, MCC en MNC, verificatietype en type toegangspunt. Ik raad je wat dat betreft aan om een nieuw toegangspunt te maken met deze stappen en daarna je huidige APN te verwijderen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas


Hoi Thomas,

Goed om te weten dat de APN dus niets met bellen en sms'en te maken heeft, dank voor de opheldering.

Ik heb de simkaart in de telefoon (Huawei P8 Lite) van mijn vrouw getest: Wederom geen service.

De conclusie zal dus zijn dat het aan de simkaart ligt? Die geen verbinding toestaat op andere netwerken.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Madness,

Excuus dat je zolang niets van ons gehoord hebt, dat is niet zoals het hoort!

Jammer dat het met jouw simkaart in de telefoon van je vrouw ook niet wilde lukken. Deed haar simkaart het wel in jouw telefoon? Ik stuur je kosteloos even een nieuwe simkaart toe voor de volgende keer in ieder geval. Je hebt kans inderdaad dat het aan de simkaart ligt.

Is er nog iets anders wat we voor je kunnen doen?

Groetjes,
Thomas
@Thomas het lijkt me goed als @Madness voor de zekerheid even controleert of de adresgegevens op mijn Simyo kloppen. Het kaartje wordt naar het Nederlands adres gestuurd, voor de controle/zekerheid vermeld ik het even.
Reputatie 6
Badge +4
Goede aanvulling Friesian. Mocht je simkaart niet aankomen Madness, pas dan via Mijn Simyo > Instellingen > Persoonlijke gegevens je adres even aan en laat hier een berichtje achter. Dan stuur ik een nieuw kaartje naar je toe. :)

Dank voor het meedenken Friesian!
Dank allemaal. De simkaart was inderdaad naar mijn Nederlandse adres gestuurd terwijl ik in het buitenland verbleef. Gelukkig heeft iemand in Nederland de kaart kunnen opsturen naar Korea. In Korea werkte de vervangende simkaart meteen! Ik was erg opgelucht en blij. Bedankt voor de goede klantenservice ☺️
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Madness,

Ah, goed om te horen zeg 😃 Fijn dat het op deze manier netjes opgelost is allemaal. Geniet van Korea!

Groetjes,
Jihane

Reageer