.

Beantwoord

Afgesloten terwijl ik in buitenland zit

  • 16 February 2014
  • 8 reacties
  • 555 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben van mijn vakantie aan het genieten in Costa Rica. Helaas ben ik al drie dagen niet bereikbaar voor het thuisfront. Ik kan zelf ook niet meer bellen. Ik ben op de hoogte van de extra kosten in het buitenland. En deze komen ook boven de bundel uit. Dat zit er ver boven, maar is voor mij geen probleem.

Waarom ben ik niet bereikbaar en kan ik zelf niet bellen? Deze situatie behoeft spoed. Buitenland optie staat aan. Ik ben helaas niet op de hoogte gesteld van het feit dat er iets mis is gegaan. Bij nood kan ik niet bellen.

Graag een antwoord op dit bericht. Drie dagen geen bereik is te lang.
icon

Beste antwoord door Charlene 17 February 2014, 14:45

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +8
Hoi paula1983,

Dat je aansluiting geblokkeerd was, had inderdaad te maken met de hoge kosten vanuit het Buitenland. Nu was jij je daar bewust van, maar dit is toch een veiligheidsinstelling die bij een bepaald bedrag optreedt, zodat we zeker zijn dat er geen sprake van is dat de kosten onbewust of door een ander worden opgebouwd. Bij jou leverde dit nu de lastige situatie op dat je drie dagen niet kon bellen. Excuses daarvoor.
Ik zie dat het inmiddels wel al is opgelost. :)

Groetjes, Charlene
Het is inderdaad gelukkig opgelost. Misschien wel een tip om van tevoren de klant te berichten alvorens de lijn af te sluiten, zowel per sms als per email. In noodsituaties, vooral in landen waar ik nu zit is een telefoonverbinding niet geheel onbelangrijk.
De telefoonverbinding is alweer afgesloten. Willen jullie dit zo snel mogelijk weer herstellen? Moet je dan als je naar het buitenland gaat honderden euro's vooraf overmaken? Ik had niet eens meer de tijd om te bellen naar simyo na ontvangst sms (dit keer wel), dan ben je al te laat en is de telefoon afgesloten.
Reputatie 7
Badge +9
Het is beter om in Costa Rica een prepaid sim te kopen, zie bijvoorbeeld hier. Kost $6.00 (USD) waarvan $2 (USD) beltegoed.
Bedankt voor je reactie, het gaat mij echter niet om de kosten. Ik wil gewoon bereikbaar zijn en kunnen bellen wanneer nodig.
Badge +6
Het is inderdaad gelukkig opgelost. Misschien wel een tip om van tevoren de klant te berichten alvorens de lijn af te sluiten, zowel per sms als per email. In noodsituaties, vooral in landen waar ik nu zit is een telefoonverbinding niet geheel onbelangrijk.

De telefoonverbinding is alweer afgesloten. Willen jullie dit zo snel mogelijk weer herstellen? Moet je dan als je naar het buitenland gaat honderden euro's vooraf overmaken? Ik had niet eens meer de tijd om te bellen naar simyo na ontvangst sms (dit keer wel), dan ben je al te laat en is de telefoon afgesloten.

Hoi paula1983,

Ik zie dat je nogmaals een aanbetaling hebt gedaan en je aansluiting is zojuist gedeblokkeerd.

Zoals Charlene al heeft aangegeven is dit een veiligheidsinstelling die automatisch wordt geactiveerd, wanneer we mee meer dan €75 verbruikskosten per dag constateren of meer dan €250 per week ter bescherming van onze klanten, dat kunnen we helaas niet voorkomen en pas na een aanbetaling kunnen we je aansluiting weer deblokkeren.

In ieder geval excuses voor het ongemak, je kan nu weer bellen en gebeld worden, nog een fijne vakantie verder gewenst! :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!
Bedankt voor het oplossen! Als vrouw alleen reis je graag veilig!
Reputatie 5
Badge +11
Bedankt voor het oplossen! Als vrouw alleen reis je graag veilig!

Veilige reis verder! 😃

Reageer