.

Beantwoord

Abbonnement langdurig te gebruiken bij studeren in buitenland (EU)?

  • 16 October 2018
  • 2 reacties
  • 344 Bekeken

Hallo,

Ik vertrek binnenkort voor 18 maanden naar het buitenland voor mijn studie. Ik verblijf wel in een Europees land uit zone 1. Is mijn abonnement met bellen en internet te gebruiken zonder extra kosten voor deze 18 maanden? Ik zal maar af en toe terug in Nederland zijn.

Bij voorbaat dank!

Groet,

Niek
icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 October 2018, 21:42

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je heel diep in de website zoekt, dan kun je hier terecht komen. Daarin staat dat de tarieven tijdens het gebruik van roamingdiensten, gelijk of lager zijn dan die van binnen Nederland. Roam-like-home zoals die regeling veelal genoemd wordt.

Deze regeling is in principe bedoeld voor klanten die periodieke reizen naar het buitenland; en dus niet voor langdurig gebruik in het buitenland. Om dit laatste te voorkomen is het mogelijk dat Simyo je vraagt of je woonachtig bent of een duurzame relatie hebt met Nederland. Indien je dat niet kunt aantonen, dan zou Simyo een toeslag kunnen rekenen (3,2 eurocent per uitgaande minuut; 1 eurocent per verzonden SMS en 4,50 euro tot 6 euro per Gigabyte aan data)

In de praktijk zal dit waarschijnlijk niet gebeuren en kun je gewoon voor dezelfde tarieven als binnen Nederland gebruik maken van je bundels.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Niek123,

Welkom op het Simyo Forum!

Leuk dat je naar het buitenland gaat voor je studie!

Zoals Groentjuh het al heeft uitgelegd kunnen wij aan je vragen of je woonachtig bent of een duurzame relatie hebt met Nederland. Dit doen wij als wij zien dat je 4 maanden achter elkaar gebruik maakt van je Simyo aansluiting in het buitenland. Als je het kunt aantonen, dan kan je gerust gebruiken van je Simyo aansluiting. Als je dit niet kan doen, kunnen wij toeslag rekenen op je factuur.

Ik wens je alvast veel succes in het buitenland!

@Groentjuh, Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer