.

Beantwoord

5,000 euro per MB data buitenland?!

  • 3 October 2017
  • 7 reacties
  • 192 Bekeken

Badge
Ik ga binnenkort op vakantie buiten Europa en ik dacht laat ik eens kijken hoe duur internetten kost in het buitenland in zone 3. Niet dat ik het van plan ben maar puur in het geval van een echt noodgeval zodat ik google maps kan gebruiken.

En toen zag ik dit:



Dus 1 simpele MB kost mij meer dan de reis die ik ga maken? Serieus?!
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 October 2017, 22:40

Bekijk originele reactie

7 reacties

Geisha, het klopt de €5,000 per MB - 5 euro - maar er zijn opties wat betreft navigatie.
Je kunt kaarten opslaan van tevoren bij Google maps via wifi zodat je onderweg niet perse data nodig hebt en er bestaat bijvoorbeeld Here to go. Landen, wegen kunnen dan ook van tevoren worden opgeslagen.

Als je het dan niet van plan bent heb je toch alvast een plan. ☺️

Dus 5 euro per MB voor de duidelijkheid.
En dus 5.000 en gelukkig geen 5000..
Edit: dat Google maps offline kan was al genoemd... Mogguh 😛
Badge
Ja ik weet dat Google Maps offline kan en dat ga ik dan ook instellen maar dan werken mijn pins niet. Had voor mijn laatste vakantie in Google Maps allerlei dingen gepint qua bezienswaardigheden enzo zodat ik duidelijk kon zien wat waar was enzo. Maar had er onderweg niks aan omdat dat dus niet werkte zonder wifi.
Dan zou ik een lokaal prepaid simkaartje aanschaffen. Is sowieso aan te raden als je in het buitenland bent, buiten zone 1, en veel op weg bent en daarbij internet wilt gebruiken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Geisha,

Tof dat je op reis gaat! Waar ga je precies heen? 🙂 Ik snap dat je niet zit te wachten op rekeningen die hoger zijn dan de totale kosten van je reis.

Geen zorgen, buiten de EU betaal je inderdaad geen € 5000,- maar €5,- per MB. Het bedrag staat met drie nullen achter de komma benoemd omdat andere tarieven in het buitenland ook op die manier worden afgerond. Als je van plan bent om buiten Europa internet te verbruiken, dan is de tip van Ray wellicht een goeie. Je kunt een lokaal simkaartje aanschaffen met een internetbundeltje dat je daar kunt gebruiken.

Heb je hier nog vragen over? :)

@ Ray en Friesian, bedankt voor de uitleg en de tips natuurlijk! :D

Groetjes,
Els
Badge
Ik ga naar Zuid Korea en zit er inderdaad aan te denken om een prepaid kaartje ter plaatse te kopen maar dat beslis ik pas als ik er ben.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Geisha,

Wauw, Zuid-Korea! Wat gaaf 🙂 Je kan inderdaad als je daar bent het beste beslissen of je een simkaart aanschaft of niet. Heel veel plezier in ieder geval!

Groetjes,
Niels

Reageer