Skip to main content
Dat sms niet 100% gegarandeerd worden weet ik maar als je 51 cent per stuk rekent mag ik er toch vanuit gaan dat ze aankomen. zeker als dat 3 maal gebeurd voor een sms'je.



Ik zit nu in india en heb 31 12 2013 een sms verstuurt(minder dan 160 tekens) naar een nummer in india. Deze sms is nooit aangekomen.

Nu kijk ik op mijn rekening en is deze sms is 3 maal gerekend.



Dit vind ik echt over de top en zou het heel erg op prijs stellen als dit wordt gecorigeerd.



Datum  Omschrijving  Duur  Bedrag

    2013-12-31 12:49:55  SMS naar 0031653131313  00:00:00  €-0.51

    2013-12-31 12:49:59  SMS naar 0031653131313  00:00:00  €-0.51

    2013-12-31 12:50:02  SMS naar 0031653131313  00:00:00  €-0.51
Hoi Mafketel,



Helaas kunnen wij vanaf hier niet zien hoe deze berichten zijn verstuurd van uit je telefoon, maar ik kan je wel vertellen dat er met jouw aansluiting op het Indiase netwerk 3 berichten naar de SMS berichtencentrale vanuit India zijn verstuurd. Tenminste, dat heeft de provider op wiens netwerk je in India zit/zat zo verwerkt.

Dat deze zo kort achter elkaar verzonden zijn kan duiden op 3 x snel sms'en of toch een bericht van meer dan 160 tekens.



Nogmaals: ik kan niet in je telefoon kijken, maar ik weet wél dat er vaak smileys worden gebruikt die erg veel tekens lang zijn.

Ik bedoel dan niet 😉 of 😛, maar de smileys die je echt als plaatje in je telefoon hebt staan. Vaak als extra optie op je keypad bij smartphones. Deze smileys kunnen met gemak meer dan 100 tekens lang zijn.



Als je geen smartphone hebt, en je hebt een sms gestuurd met minder dan 160 cijfers/letters, dan zul je aan dienen te tonen dat dit niet klopt, alvorens ik tot creditering over mag gaan :(



Voor wat betreft het niet aankomen van het bericht; dat is helaas niet te verifiëren. De berichten zijn aangekomen bij de SMS berichtencentrale en van daaruit doorgestuurd.
Ik vraag mij af waar mijn vorige reactie is gebleven en ik vind het ook heeeeeeeeeel vreemd dat er maar weer van uit wordt gegaan dat ik iets fout heb gedaan of de boel probeer te bedonderen.



SMS was korter .... anders had ik het normaal gevonden dat er  meer werd gerekend.



En blijkbaar gaan jullie nooit tot creditering over want ideredeen heeft tegenwoordig bjna een smartphone die ook heel netjes de hoeveelheid tekens weergeven voor het verzenden en je dus heel goed weet hoe groot de sms'jes zijn.





Al met al vind ik de reactie nogal bedroevend.
Hoi Mafketel,



Het is geenszins Ernst bedoeling geweest om je het gevoel te geven dat je de boel wil bedonderen. Als dat zo overgekomen is excuses daarvoor. Ik denk dat Ernst slechts heeft willen uitleggen waarom we je verzoek tot creditering niet in kunnen willigen.

Daarnaast heeft hij wat uitleg willen geven over de lengte van smsberichten. Dat laatste ook niet met de intentie te zeggen dat jij iets verkeerd hebt gedaan, maar om mogelijke oorzaken te geven waardoor er 3 smsjes op de factuur kunnen verschijnen, terwijl je onder de veronderstelling bent dat er maar 1 is verstuurd. Het voorbeeld van de gebruikte smiley in een verder kort bericht heeft bij anderen al eens een hoop verwarring weggenomen. Ook omdat daarbij de hoeveelheid tekens weergegeven op het toestel niet klopt met de werkelijke grootte van het bericht.

Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met de reactie. Ik wil je daarom ook vragen wat je graag anders had gezien, zodat we dat kunnen verbeteren.



Groetjes, Charlene
Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest wat ik anders had willen zien.
Hoi Mafketel,



Als dat het vergoeden van de smsjes is, dat kunnen we dus niet doen omdat het niet gaat om een fout in ons systeem.

Als dat zo was geweest dan hadden we het uiteraard vergoed. In deze situatie is dat niet het geval.

Het spijt me dus dat ik je niet tevreden kan stellen.



Groetjes, Charlene

Reageer