Skip to main content

.

Ik kreeg net een melding dat mijn rekening deze maand bijna € 50 hoger zou worden. We gingen eerder deze maand op reis naar de VS en ik zorgde ervoor dat de dataroaming-optie op de Simyo-app werd uitgeschakeld. In de korte tijd merkte ik dat de gegevens nog steeds verbonden waren terwijl we op het vliegveld taxieden - ik zag dat de telefoon onmiddellijk was verbonden en data gebruikte en ik schakelde hem terug naar de vliegtuigmodus. Ik ben in de war over hoe mijn telefoon in een minuut en met deze voorzorgsmaatregelen nog steeds 50 euro kon opladen, dus in plaats van € 10 is het nu € 60. Op onze KPN-bedrijfstelefoons ontvang je meestal een sms voordat de roamingdata het overneemt, dus dit gebeurt niet, dus dit is zeer verrassend voor mij. De andere verrassing was dat de internetoptie "Uitschakelen" in het buitenland pas in de volgende factureringsperiode van kracht werd, dus dat was niet nuttig. Heel verontrustend...

Het is €50 exclusief BTW, dus €60,50 inclusief BTW @LucasC 

Hoi @LucasC,

Bedankt voor je bericht. Heel goed dat je hierover informeert.

Wanneer je de optie 'Internet in het buitenland' uitzet in Mijn Simyo, gaat deze per direct in. Ik denk dat je dit wellicht hebt verward met het dataplafond, dat inderdaad pas de volgende maand ingaat. Het dataplafond is echter alleen geldig in zone 1, en Amerika valt hier niet onder. Ik heb even een kijkje genomen op jouw aansluiting en ik zie dat je de instelling 'Internet in het buitenland' op 01-08-2024 om 20:25 hebt uitgezet. Het verbruik heeft echter plaatsgevonden op 01-08-2024 om 20:13, dus vóórdat je deze optie hebt uitgeschakeld.

Ik kan begrijpen dat dit niet opzettelijk is gebeurd, en ik wil daarom graag met je meekijken naar een oplossing. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Seren

Reageer