Skip to main content
Vraag

Zowel uitgaand als inkomend bellen werkt niet

• May 7, 2026
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Ik heb een probleem met bellen: sinds een aantal dagen kan ik niet meer uitgaand bellen. Als ik een tel.nr. invoer en op bellen druk, staat er bovenaan het scherm ‘bellen..’. Dit knippert maar ik hoor geen ‘toon’ dat de telefoon overgaat. Uiteindelijk verschijnt op mn scherm de melding ‘oproep mislukt’. 
Ter info: ik heb niets aan de instellingen van mn mobiel gewijzigd..
Waar ligt dit aan?

Ander punt: als anderen mij op dit moment proberen te bellen, gaat ook bij hun de telefoon niet over maar worden ze direct doorgestuurd naar mn voicemail. Dit heeft vast een relatie met bovenbeschreven probleem
Waar ligt dit aan?

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

1 reactie

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • May 7, 2026

Hoi ​@RJvD,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hier last van hebt! Vooral omdat zowel uitgaand als inkomend bellen niet goed werkt. Dat heeft inderdaad waarschijnlijk met elkaar te maken. Het kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld een probleem met de netwerkverbinding, de instellingen van je telefoon of de simkaart. Omdat je aangeeft dat je zelf niets hebt gewijzigd, kijken we graag even met je mee om uit te zoeken waar het precies misgaat.

Als je je toestel nog niet opnieuw hebt opgestart, wil je dat dan eerst eens proberen? Dat lost dit soort problemen vaak al op. Helpt dat niet, probeer dan ook eens handmatig je netwerk te selecteren. Via deze link leggen we stap voor stap uit hoe je dat doet:  https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/netwerk-handmatig-selecteren

Als extra tip wil ik je ook aanraden om te controleren of er een software-update voor je toestel beschikbaar is. Als dat zo is, installeer deze dan even.

Mocht het daarna nog steeds niet werken, stuur mij dan een privébericht. Dan kijk ik graag verder met je mee om te achterhalen waar het misgaat.

Groetjes,
Khadija