Skip to main content

.

Ik weet niet of “short code” sms nummers ook in Nederland gebruikt worden, maar het lukt mij niet om een sms te sturen naar het Britse short code nummer 60093. Het betreft een reactie op een tevredenheidsonderzoek van een Brits bedrijf. Is de reden dat het een buitenlandse short code is, of ondersteunt Simyo short codes überhaupt niet?

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Hoi ​@Scotsman,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag! 

Ik heb dit intern even voorgelegd bij de afdeling die hier mogelijk meer over weet. Zodra ik een reactie van hen krijg zal ik je een terugkoppeling geven in dit topic.

Groetjes,
Amy

Beste ​@Scotsman 

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je ermee op de hoogte zou zijn dat shortcode nummers ook in Nederland kunnen worden gebruikt. Bijvoorbeeld ook bij tv programma van loterijen. 

Beste ​@Scotsman 

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je ermee op de hoogte zou zijn dat shortcode nummers ook in Nederland kunnen worden gebruikt. Bijvoorbeeld ook bij tv programma van loterijen. 

Ik ben met allerlei dingen die in Nederland spelen niet meer zo op de hoogte, helaas… En als ik in Nederland ben wordt er nauwelijks naar de tv gekeken! Als jij zegt dat shortcode nummers in Nederland kunnen worden gebruikt, dan lijkt het erop dat (a) dit alleen werkt als je je in Nederland bevindt, en/of (b) dat dit alleen werkt met Nederlandse shortcode nummers. Ik wacht met spanning de terugkoppeling van ​@Amy af!

Hoi ​@Scotsman,

Ik heb eerlijk gezegd niet echt een duidelijk antwoord ontvangen helaas.. er wordt aangegeven dat dit alleen mogelijk zou zijn in het buitenland met een shortcode en abonnement uit dat land. Jammer genoeg krijg ik ook niet echt een afdeling toegewezen bij wie ik dit het beste kan navragen, een beetje van het kastje naar de muur 😅.

Werkt het bij jou wel ​@Friesian?

Groetjes,
Amy

@Amy bedankt. Ik vermoed ook dat shortcodes per land worden uitgegeven, dus het bewuste nummer 60093 dat een Brits bedrijf gebruikt zou dan alleen bereikbaar zijn als jouw simkaart provider ook Brits is. Zouden shortcode nummers internationaal zijn, d.w.z. bereikbaar vanuit elk willekeurig land ter wereld, dan zou je een gigantisch groot aantal unieke codes moeten genereren. Een bijkomend vereiste is misschien dat je je in het land moet bevinden waar de shortcode is uitgegeven. Als deze vermoedens juist zijn dan heeft het niet veel zin om ​@Friesian een test sms naar 60093 te laten sturen, want die zal dan een foutmelding opleveren. Tenzij er een Nederlands bedrijf of instantie is dat toevallig ook 60093 als shortcode in gebruik heeft.

Overigens: de reden dat ik een sms naar 60093 wilde sturen via de Simyo eSIM is dat mijn Britse low-cost provider shortcodes helemaal niet ondersteunt.

Ik ken geen Nederlandse shortcodes maar ik zou vanuit hier een test sms naar een Nederlands nummer (suggestions welcome!) kunnen sturen en zien wat er gebeurt. Eventueel met +31 of 0031 als landencode.

Hoi ​@Amy ik richtte me vooral hierop in mijn reactie. We kennen het bijvoorbeeld ook van het circus dat ook soms een Songfestival heet.. 😀😉

Ik weet niet of “short code” sms nummers ook in Nederland gebruikt worden,

En ​@Scotsman ik zou toch een beetje voorzichtig zijn met shortcodes. Je herinnert je ongetwijfeld net als ik de controle.

https://www.payinfo.nl/

Reageer