Skip to main content

.

Zolang wij over de vloer komen op de basisschool van onze kinderen constateren wij al dat in postcode gebied 8242 VS de dekking zéér minimaal c.q. ronduit slecht te noemen is. Dit zowel op de Moto G (3G) van mijn vrouw als op mijn iPhone 6S (4G). De basisschool staat aan de rand van Lelystad op een bosrand. Vermoedelijk ligt hier de reden waarom KPN hier wellicht een zwakkere mast heeft neer gezet.



In beginsel had ik hier niet zo heel veel moeite mee, maar omdat én mijn zoon inmiddels een telefoon (met Simyo) mee heeft naar school én wij regelmatig 's avonds op school zijn en wel bereikbaar willen zijn voor onze kinderen ervaar ik deze situatie als vervelend.



De telefoons geven regelmatig Geen service aan, hebben heel soms een E of hoogst zelden 3G.



Simyo/KPN, graag jullie (re)actie.
Informeer bij de school of ze een GSM jammer gebruiken. Misschien wil de school niet dat kinderen tijdens de les hun mobieltjes gebruiken...
Hmm, ja, dat zou ik eens kunnen doen, want de dekkingskaart van KPN laat in principe genoeg dekking zien op de postcode van de basisschool.



Edit: ik heb zojuist de school van mijn kinderen gevraagd of het probleem dat ik ervaar bekend is.
Hoi RicoK,



Ai, dat is balen! Wel goed dat je dat hier even checkt en hebt nagevraagd bij de school. Is daar inmiddels al een reactie op gekomen? Ervaar je die problemen daar binnens- of buitenshuis?



Laat vooral even weten wat de school aangeeft. We kunnen eventueel met wat aanvullende informatie navraag doen bij de netwerkspecialisten van KPN. Houd je ons op de hoogte?



Groetjes,

Els
Dag Els,



Ik heb de navraag deze middag verzonden. Zodra ik een reactie heb, laat ik dit uiteraard weten.



Ik ervaar het in school. Buiten school heb ik het nog niet gechecked.
Hoi RicoK,



Hmm, ben benieuwd! Laat het ons gerust weten, dan gaan we gauw voor je aan de slag!



Groetjes,

Asma
Beste Simyo, ik zie dat de reactie van Els als 'Antwoord' is aangemerkt. Huh?!? Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is de kwestie nog onbeantwoord. Simyo heeft er nog niets aan kunnen doen, omdat Simyo en ik nog in afwachting zijn van de reactie van de basisschool van mijn kinderen. Beetje vreemd!
Hoi RicoK,



Dat klopt! Dit komt omdat wij altijd het (op dat moment) beste antwoord markeren, totdat er een beter antwoord is. Op dit moment hebben wij meer informatie nodig om een onderzoek te starten, vandaar dat het antwoord van Ells als beste is gemarkeerd. Op deze manier zijn klanten met hetzelfde probleem er ook van op de hoogte dat er aanvullende informatie nodig is.



Ik hoor het graag van je wanneer je meer informatie hebt!



Groetjes,

Asma
Inmiddels heb ik na twee herinneringen een reactie gehad van de directeur van de basisschool van mijn kinderen. Zij geeft aan dat de school het mobiele netwerk niet stoort.



Aannemende dat de directeur weet waar ze over praat, is de dekking, ondanks dat de dekkingskaart anders laat zien, op postcode 8242 VS zéér minimaal.



Bij deze het verzoek aan Simyo > KPN het netwerksignaal in deze uithoek van Lelystad te onderzoeken en krachtiger te maken!



B.v.d.
Hi RicoK,



Als de directeur aangeeft het mobiele netwerk niet te storen, dan denk ik inderdaad dat dit ook niet het geval is. Ik heb zojuist met onze netwerkspecialisten gebeld en die geven aan dat de dekking ruim genoeg zou moeten zijn. Daarom ga ik een klacht bij KPN indienen. Om dit zo compleet mogelijk te doen heb ik wel alle telefoonnummers nodig waar het om gaat. Zou je die in een PB naar me toe kunnen sturen? Het huisnummer van de school is daarnaast ook belangrijk om te weten.



Ik ervaar het in school. Buiten school heb ik het nog niet gechecked.



Heb je dit inmiddels al bekeken? Ik ben benieuwd of het probleem ook buiten de school speelt. Ik hoor het graag!



Groetjes,

Niels
@Niels Ben het niet vergeten. Kom alleen ook weer niet dagelijks in de buurt van de bassischool van mijn kinderen.... Zodra ik weer in de buurt ben, check ik het en post ik dit hier.
Hoi Rico,



Super 🙂 We wachten het af. Fijn weekend!



Groetjes,

Jihane
Hehehe, vanvond heb ik gelegenheid...... To be continued.
Super! We wachten het af RicoK.
Gisterenavond weer de basisschool van mijn kinderen bezocht voor een informatieavond. Ik heb een groot aantal screendumps gemaakt van mijn iPhone 6S die ik (nog) niet ga posten.



Volgens de dekkingskaart van KPN is het tot ver in de omtrek een 4G gebied. Echter, mijn telefoon geeft op het schoolplein niet meer aan dan 3G. En binnen in school is het dramatisch, zoals aangegeven. Heel even laat de iPhone nog 3G zien totdat 3G verdwijnt en zelfs de melding Geen Service verschijnt. De melding Geen Service is de gehele informatie avond zichtbaar geweest. Ik had hiervoor notabene bewust een plek bij een raam opgezocht. Dit om bereikbaar te zijn voor mijn kinderen wat ik dus niet was....



Het vreemde is daarentegen dat ik om mij heen wél diverse telefoon meldingen hoorde en mensen naar hun telefoon zag grijpen. Deze hadden wel dekking/bereik.



Mijn vrouw had haar telefoon helaas thuis gelaten, maar die zit sinds afgelopen maandag niet meer bij Simyo maar bij Vodafone.

Navraag bij mijn zoon, die een iPhone SE heeft en ook bij Simyo zit, leerde mij dat hij wel 4G heeft op het schoolplein. Ook in de klas heeft hij dekking/bereik. Ik heb hem gevraagd om ook eens screendumps te maken.



Ik ben dus bang geworden dat de slechte dekking mede door mijn iPhone wordt veroorzaakt, maar dit is dan wel weer heel erg vreemd, omdat ik verder op mijn locaties nooit eerder tegen dit euvel ben aangelopen. Zelfs in Swifterbant, een dorpje in de Flevopolder, heb ik 4G.



Uiterst vreemd.....
Hoi RicK,



Jeetje, dat is niet fijn!



Wel erg gek dat je zoon wel gewoon voldoende dekking heeft met zijn telefoon. Ik zou dit graag wat beter voor je uit willen zoeken. Kun je mij hiervoor het huisnummer van de school toesturen? Ik laat onze netwerkspecialisten dan uitzoeken wat er precies aan de hand is. Ook jij zou namelijk gewoon je simkaart moeten gebruiken.



Ik hoor het graag van je!



Groetjes,

Asma
@Asma Hartelijk bedankt alvast. Het adres van de school is: Karveel 49-19 8242 VS Lelystad
@Asma Hartelijk bedankt alvast. Het adres van de school is: Karveel 49-19 8242 VS Lelystad



Mogelijk staat de school toevallig op een kruispunt van aardstralen en is de iPhone 6S daar extra gevoelig voor. Nu heb ik toevallig ook een 6S en ben ik met de jaarwisseling in Nederland, maar ik kom helaas niet in de buurt van Lelystad zodat ik mijn theorie niet kan testen... Maar misschien zijn er andere bezitters van een 6S in jouw omgeving die bereid zijn zich naar de school te begeven om te zien hoe hun ontvangst daar is.
Hi RicoK,



Zoals jijzelf en Scotsman al aangeven denk ik ook dat het wel eens aan de iPhone 6S kan liggen. Zeker aangezien anderen op de ouderavond en je zoon niet dezelfde problemen hebben. Ik zou je dan ook willen vragen of je kan kijken of je simkaart het wel doet in een ander toestel. Bijvoorbeeld die van je vrouw of zoon. Ik hoor graag of je hier mogelijkheid tot hebt en wat het resultaat dan is :)



Groetjes,

Niels
Ik heb nog niet kunnen 'cross-checken' met de iPhone SE van mijn zoon. Dus dat staat nog (mogelijk).....



Maar wat ik wel heb gemerkt, is dat het uit- en weer inschakelen van mijn iPhone 6S weer tot het vinden van een 4G netwerk heeft geleid op een locatie waar afgelopen zaterdag even na binnenkomst het signaal minder werd en zelfs verdween. Dit was in een sporthal in Almere.



En gisteren in de sporthal waar ik squash waar het signaal ook helemaal verdween leidde de vliegtuigstand (uit en aan) ook tot het weer kunnen vinden van een 3G signaal.



Is dit dan nog steeds te herleiden aan een mogelijk defect aan mijn iPhone of zou het de simkaart ook kunnen zijn?
Hoi RicoK,



Hmm, dat is lastig om te zeggen. De enige manier om te achterhalen waar het aan ligt is door de kruistest uit te voeren. Als het probleem blijft bestaan in de iPhone SE van je zoon, dan kunnen wij je een gratis simkaart toesturen. Hopelijk is hiermee dan ook het probleem op zijn school verholpen.



Laat je het mij weten wanneer je meer informatie hebt?



Groetjes,

Asma
To be continued....
Inmiddels heb ik zelf een iPhone 8 Plus en is mijn iPhone 6S naar mijn vrouw gegaan. Omdat ik zelf heel erg weinig op de basisschool van mijn kinderen ben en mijn vrouw dagelijks meerdere malen zal ik eens vragen of zij kan 'monitoren' of zij met haar Vodafone SIM in mijn 'oude' iPhone het zelfde ervaart als dat ik ervoer.



Ook zal ik z.s.m. het gedrag van de dekking van mijn nieuwe iPhone gaan checken.



To be continued.....
Hoi RicoK,



Wat leuk dat je de iPhone 8 Plus hebt. Dit toestel maakt hele mooie portret foto's!



Ik ben erg benieuwd of je vrouw hetzelfde probleem ervaart. Ik hoor het graag van je!



Groetjes,

Asma
Van de week was ik 's avonds op de basisschool van mijn kinderen mét mijn iPhone 8 Plus en mét mijn zelfde SIM-kaart en heb ik de dekking eens in de gaten gehouden.



Wel nu, moet gezegd, ik was met mijn iPhone 8 Plus (bijna) niet uit de lucht. Eenmaal wel en dat was nadat ik mijn telefoon uit mijn broekzak haalde en er geen service was. Switchen naar de vliegtuigstand en weer terug haalde het bereik ook weer terug. Verder de gehele avond wel bereik gehad. Meestal 3G, maar ook E (...).



Dus, ja, met mijn iPhone 8 Plus lijk ik een aanzienlijk betere dekking te ervaren, maar om nou te zeggen dat ik een volle 4G haal, zoals de dekkingskaart van KPN wel laat zien, nee, dat is zeker niet het geval.



Waar kan dit nu aan liggen? Moet de netwerkmast(en) van KPN worden gereset? Moet de dekkingskaart van KPN nader tegen het licht worden gehouden? Of ligt het toch aan mijn SIM-kaart?
Vanavond zijn mijn vrouw en ik beiden naar de basisschool van mijn kinderen gegaan, waar ik bijna neurotisch de dekking van onze beiden toestellen in de gaten heb gehouden.



Mijn vrouw heeft mijn oude iPhone 6S, waarop ik mijn dekkingsissues in de basisschool ervoer en ik zelf heb nu dus een iPhone 8 Plus met mijn zelfde simkaart.



De verschillen zijn nu wel heel erg duidelijk geworden!

Mijn vrouw haar iPhone 6S met een Vodafone simkaart had de gehele tijd 4G in het display staan, waarbij mijn iPhone 8 Plus met mijn Simyo simkaart 3G, E en zelfs helemaal niets (en dat regelmatig) in het scherm had staan.



Deze test laat mij zien dat mijn Simyo simkaart de boosdoener is. Ik ervoer de dekkingsproblemen met mijn oude iPhone 6S en nu met mijn iPhone 8 Plus dus weer.



Ik ben bang dat ik aanspraak wil maken op een nieuwe simkaart, omdat deze toch echt de problemen geeft (die met mijn vrouw haar Vodafone simkaart in mijn oude telefoon weg zijn).

Reageer