.

Beantwoord

Wissel van provider en sim, welke informatie gaat verloren?

  • 27 May 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Vraagje: in juli ‘23 ga ik over naar Simyo, met nummerbehoud maar met uiteraard een nieuwe simkaart van Simyo. Welke info gaat hiermee verloren? ik denk bv. aan sms’en Whatsapp en mijn telefoonboek. Is het nodig om hiervan eerst een back-up te maken? of staat dit niet op de simkaart. Ik heb een toestel met Android 12.

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 May 2023, 09:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

Hallo @Berrie Kaas alleen de info die je op je simkaart opslaat i.p.v. in het toestel.

Heb je dat zo gedaan, dan de betreffende info verplaatsen van sim naar toestel en je bent niets kwijt.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Berrie Kaas,

Bedankt voor je bericht. Spannend! Het is bijna zover, je wordt binnenkort eindelijk Simyaan 😊.

Ik zie dat @JanD je de juiste informatie heeft gegeven, bedankt hiervoor! Als je je gegevens op je telefoon hebt opgeslagen in plaats van je simkaart, dan raak je geen gegevens verloren. Indien je je gegevens op je simkaart opgeslagen hebt, dan raad ik aan om je gegevens over te zetten naar je telefoon. Op deze manier raak je je gegevens niet kwijt.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 1
Badge +1

Dank @Roeqajja en  @JanD . Ik heb zo blijkt bij controle alles opgeslagen op de telefoon, er staan dus geen andere gegevens op de sim dan de provider gegevens. Dit lijkt nu standaard te zijn terwijl je vroeger de keuze had om de sim ook te gebruiken als een (kleine) uitbreiding van het geheugen. 

Reageer