.

Vraag

Wifi bellen werkt niet

  • 28 December 2021
  • 6 reacties
  • 140 Bekeken

Goede morgen, mijn man is overgestapt naar Simyo, en nu werkt wifi bellen niet. Ik had dit zelfde probleem ook in het begin, en de simkaart is toen vanuit jullie gereset en daarna werkte het prima! Zouden jullie dit aub ook voor hem kunnen doen?

Zie evt andere topics over dit onderwerp. 


6 reacties

Reputatie 7

@Nrg50 Wat bedoel je precies met ‘WiFi bellen doet het niet’?

VoWiFi, WiFi Calling in de volksmond, bellen met behulp van WiFi, dient ter ondersteuning van een slecht bereik, zodat een telefoongesprek toch dezelfde kwaliteit kan behouden en mogelijk zelfs beter. Het ‘gratis’ bellen over WiFi kan bijvoorbeeld met behulp van WhatsApp. VoWiFi is geen gratis dienst, je betaalt nog altijd je telefoontikken.

Aan WiFi Calling is de afgelopen jaren ontzettend veel aandacht geschonken. Zoek hier maar eens op in dit Forum en neem vooral de tijd om alle pagina’s eens door te lezen…

WiFi Calling bij Simyo is ‘buggy’. Mijn vorige iPhone en mijn huidige iPhone hebben vaker niet dan wel de scrollende tekst WiFi Calling in beeld. Mijn vrouw haar iPhone van het werk bij Vodafone en mijn iPhone van het werk via T-Mobile hebben wel constant WiFi Calling in beeld terwijl we met onze toestellen op hetzelfde WiFi netwerk zitten.

Ik ga er van uit, dat dit nog altijd hoog op het lijstje bij Simyo staat om WiFi Calling werkend te krijgen. Let’s wait and see….. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Nrg50,

 

Bedankt voor je bericht. Bedoel je bellen via WiFi als in "VoWIFI" ? Dat hangt inderdaad ook af van het bereik dat je hebt op dat moment. Ik zie dat onze FE (behulpzame klant) erg duidelijke informatie heeft gestuurd over VoWIFI zelf. Mocht je jouw simkaart willen resetten dan heb ik een aantal gegevens van jou nodig. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen hierover? Dan kijk ik gelijk even mee naar de aansluiting.

 

Bedankt @RicoK 🤗

 

Groetjes,

 

Nihad

@Nrg50 Wat bedoel je precies met ‘WiFi bellen doet het niet’?

VoWiFi, WiFi Calling in de volksmond, bellen met behulp van WiFi, dient ter ondersteuning van een slecht bereik, zodat een telefoongesprek toch dezelfde kwaliteit kan behouden en mogelijk zelfs beter. Het ‘gratis’ bellen over WiFi kan bijvoorbeeld met behulp van WhatsApp. VoWiFi is geen gratis dienst, je betaalt nog altijd je telefoontikken.

Aan WiFi Calling is de afgelopen jaren ontzettend veel aandacht geschonken. Zoek hier maar eens op in dit Forum en neem vooral de tijd om alle pagina’s eens door te lezen…

WiFi Calling bij Simyo is ‘buggy’. Mijn vorige iPhone en mijn huidige iPhone hebben vaker niet dan wel de scrollende tekst WiFi Calling in beeld. Mijn vrouw haar iPhone van het werk bij Vodafone en mijn iPhone van het werk via T-Mobile hebben wel constant WiFi Calling in beeld terwijl we met onze toestellen op hetzelfde WiFi netwerk zitten.

Ik ga er van uit, dat dit nog altijd hoog op het lijstje bij Simyo staat om WiFi Calling werkend te krijgen. Let’s wait and see….. 

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, dat bedoel ik inderdaad. Wij hebben een nieuwbouwwoning, en zeer slecht bereik. Mijn ervaring bij Simyo is echter veel beter dan die van u. Ik zit nu 13 mnd bij Simyo en wifi bellen werkt nagenoeg altijd. In het begin was een reset van de simkaart vanuit Simyo nodig, maar sindsdien geen problemen! Samsung Galaxy S20+ met KPN thuis. 

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK heeft gelijk VoWifi is al een tijd een dingetje en idd ‘buggy’.

Wilt u zo vriendelijk zijn om nog even in deze topic aan te geven dat de reset van de Sim van uw man zijn telefoon ook de oplossing is geweest? 
Ik neem aan dat u dat zeer slechte bereik al bij ‘moedertje’ KPN aangegeven heeft? En eens even rondvragen bij mensen in de buurt die u spreekt. Volgens mij kunnen bepaalde nieuwbouwhuizen zo ‘nieuwbouw’ gebouwd zijn dat daardoor een signaal niet optimaal binnen komt. Zoiets. Maar ben er geen expert in, mss wel iets om even rekening mee te houden. Nogmaals, gewoon even links en rechts bij mensen in de buurt naar hun ervaringen vragen. 

Ja, is bekend, er gaat een nieuwe paal geplaatst worden, maar dit kan wel jaren duren volgens KPN. Heb het heel hoog opgespeeld, maar niet meer duidelijkheid kunnen krijgen. Er is buiten dus ook geen bereik. 

Vooralsnog nog geen reactie op pm aan @Nihad over de reset. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Nrg50,

 

Ik heb zojuist gereageerd op jouw privé bericht. Zou je kunnen kijken of je dit hebt binnen gekregen? 

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer