Skip to main content

.

Ik heb een prepaid gekocht voor mijn bewakingstoestel.Hij stuurt mij een sms als er alarm of bezoek is.

toch krijg ik geen bericht,wordt dit door KPN geblokkeerd?

Hoe kan ik dat toch gebruiken?

Pincode eraf gehaald? 

 

Dit moet je eenmalig doen in de beveiligings instellingen van een telefoon. 


Hey Jaap100,

 

Welkom op het Simyo forum!

Oei, wat onhandig dat de simkaart niet werkt in je alarmsysteem. Onze simkaarten zijn ontworpen voor mobiele telefoons, dus het kan zijn dat ze in andere apparaten niet even goed werken. Meer info daarover lees je hier. Maar soms lukt het wel. Daarvoor moet je zoals Ray zei de pincode van de simkaart af halen. Dat kan alleen in een mobiele telefoon. Hoe je dat kan doen hangt af van het merk en model toestel wat je gebruikt. Wil je dit even proberen? Wil je voor mij dan ook even checken of je daar wel kan bellen? Ik zie graag je antwoord tegemoet 😊

 

@ Ray: Dank je wel voor het bijspringen 🎉

 

Groetjes,

Ouael


Bedankt voor de  snelle reaktie.Ik heb de pincode verwijderd ,maar alsnog werkt de kaart niet.Ik heb wel bereik met mijn telefoon en voorheen heb ik 6 jaar een kaart van Simpel gehad en die werkte ook vlekkeloos.het was wel een abonnementkaart.ik heb juist een prepaid genomen,omdat het zelden gebruikt wordt.ik ben benieuw naar uw ervaring,groeten Jaap

 


Hey jaap100,

 

Dank je wel voor je reactie. Onze ervaring is dat het vaak wel met onze simkaarten lukt, maar niet altijd. Ik durf je daarom niet met zekerheid te zeggen wat er nu mis gaat. Juist omdat onze simkaart het dus wel gewoon doet in een mobiele telefoon. Ik kan je nog aanraden om contact op te nemen met de fabrikant van je alarmsysteem. Misschien hebben zij nog handige tips voor je waar je mee uit de voeten kan. 

 

Groetjes,

Ouael


Dank je voor je reaktie.Met het alarmsysteem is niets mis,de vorige kaart heeft prima gewerkt. Het systeem is van het bekende merk Jablotron.Het systeem is vrij kostbaar en zonder SMS kontakt waardeloos.Het is bij sommige providers de policy om alarmfunkties te weigeren,omdat er(vermoed ik) minder aan verdiend wordt.Mijn vermoeden is dat dit hier ook het geval is. Liever was ik dan tevoren ingelicht.Het mag toch geen verschil zijn of ik SMS met mijn telefoon of met een alarmsysteem verstuur. Het schijnt,volgens andere berichten in dit forum,dat de oude kaarten dat wel toelieten.Is dat misschien een optie? Ik ben geen specialist en dus van technici als u afhankelijk.

 


Hoi jaap100,

 

Heb je toevallig al geprobeerd of de simkaart in een toestel wel werkt? Op die manier kunnen we bekijken of het probleem aan de simkaart ligt of aan het alarmsysteem, of anders de combinatie tussen die 2. Ik kan me voorstellen dat je liever eerder op de hoogte was gesteld dat onze simkaarten echt zijn bedoeld voor smartphones. 

 

Zoals je  hier kan lezen staat dit ook op onze website, het is belangrijk om even te testen of de simkaart in een telefoon wel of niet werkt. Dan kunnen we vanaf daar verder kijken wat de eventuele opties zijn. 

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes,

Daisy


 hij heeft op een toestel gewerkt bij de installatie.op de website staat,dat hij op een alarmsysteem kan werken,ook al is hij er niet voor bedoeld.Ik heb ook andere abonnementen bij Simyo en dat gaat prima,Het alarmsysteem Jablotron heeft met een kaart van Simpel gewerkt.Mij ontgaat het verschil in toepassing.

Mocht het niet gaan ,dan zoek ik verder.

groeten Jaap


Hoi Jaap,

 

Als de simkaart in een toestel werkt maar niet in een alarmsysteem dan ligt het probleem niet bij de simkaart. Het ligt dan hoogstwaarschijnlijk aan de combinatie van de 2, daar kan ik je verder jammer genoeg niet bij helpen.

 

Groetjes,

Daisy


Aangezien dat deze tekortkoming niet duidelijk was bij de aanschaf,verzoek om restitutie van het aankoopbedrag.het levert U een like op en het is coulant.het aankoopbedrag was € 15,00

dan ga ik verder zoeken

m.v.g. Jaap Tinholt,warmenhuizen, 


Beste @jaap100 

Ik zou je bankrekeningnummer even verwijderen. Is niet toegestaan om privé gegevens te plaatsen. 


oke


hoe?


Dat kan je nu helaas niet meer.. Een moderator zal dit voor je doen. 


Hoi Jaap100,

 

Ik heb gelijk even je persoonlijke gegevens uit het bericht gehaald! Je kan de bestelling annuleren op www.simyo.nl/annuleren. Zoals ik eerder aangaf staat het wel op onze website aangeven dat we niet garanderen dat een simkaart ook in een alarmsysteem werkt, vandaar dat ik het bedrag nu niet zomaar kan terugstorten. 

 

Groetjes,

Daisy


Reageer