Skip to main content
Vraag

Welke kosten bij doorschakeling?

• May 12, 2026
  • 4 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik bel met mijn Simyo prepay naar een Odido abbo nummer.

Dat nummer heeft een directe doorschakeling naar een ander Simyo prepaid nummer.

Dat nummer neemt niet op en er is ook geen vm actief.

Nu heb ik 2 keer 10 cent in rekening gekregen.

Wat kan daar de reden van zijn? (Nummer eindigt op 2314 en het gaat om datum 10 mei.)

4 reacties

JanD
  • May 12, 2026

Beste ​@Bocaj67 wat voor omschrijving staat er bij die berekende kosten?

Normaal gesproken betaalt degene die zijn/haar nummer doorgeschakeld heeft de doorschakelkosten, want de beller kan immers niet weten dat het nummer doorgeschakeld is en hoeft derhave daarvoor ook geen kosten te betalen.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 12, 2026

2 keer hetzelfde en zelfde tijd. (Ik meen dat ik 3 keer gebeld heb in totaal.) (Niet opgenomen en geen vm actief.)

13:34 316530990 SMS binnen Nederland, SMS naar 316xxxxxxx € 0,10

13:34 316530990 SMS binnen Nederland, SMS naar 316xxxxxxx € 0,10

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • May 12, 2026

Hoi ​@Bocaj67,

Bedankt voor je bericht. Ik heb trouwens het 06-nummer in het bericht aangepast omdat het niet is toegestaan om 06-nummers of andere persoonlijke gegevens publiekelijk te delen op het forum. Wat je beschrijft klinkt waarschijnlijk als normaal gedrag bij een doorgeschakeld gesprek. Als je een nummer belt dat wordt doorgeschakeld, betaal je voor het gesprek zolang de verbinding actief is, ook als er uiteindelijk niemand opneemt of je geen voicemail krijgt. De kosten worden in rekening gebracht zodra de verbinding tot stand komt, bijvoorbeeld als het gesprek wordt doorgeschakeld naar een ander nummer of naar een voicemailbox, zelfs als daar niet wordt opgenomen. Daarom zie je toch kosten, ook al heb je geen voicemail gehoord.

Stuur mij even een privébericht met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens, dan kijken we hier samen even naar.

@JanD bedankt voor je toevoeging! 

Groetjes,
Khadija

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 12, 2026

Dat 06 nummer is een verouderd SMS-centralenummer van KPN. (2G)

Je mag dan dat 06 nummer na de tijd ook anonimiseren.😉