Ik ben net begonnen bij Simyo. Ik wilde een beter netwerk dan wat ik had, T-Mobile. Als ik verbinding heb dan is de kwaliteit van het geluid inderdaad beter. De afgelopen drie dagen heb ik regelmatig 'geen service' in het scherm van mijn iPhone 4S staan als ik thuis ben. Ook tijdens het bellen is al meermaals de verbinding weggevallen en dit is erg irritant.
Nu heb ik de Simyo kaart geruild met de Hollandse Nieuwe kaart van mijn vriendin en ook in haar iPhone is het een wisselend ontvangst van 2 a 3 bolletjes. De Hollandse Nieuwe (Vodafone) kaart in mijn 4S geeft de volle ontvangst dus de antenne is niet defect van de telefoon.
Ik heb het netwerk ook vastgezet en niet op automatisch. Ik zag geen verschil.
Ik heb ook gezocht naar het kaartje van KPN voor de dekking maar dat moet goed zijn. Mijn postcode is 7121.
Mijn vraag is, kan ik hier wat aan doen of is dit wat het is?
Bladzijde 1 / 1
Hoi WLFRD,
Ik zie dat er in Aalten wel werkzaamheden zijn vandaag. Misschien hebben die ermee te maken. De werkzaamheden zouden vandaag rond 18.00 uur afgerond moeten zijn. Als je je toestel na die tijd even uit kunt zetten en daarna weer aan, kunnen we zien of dat het is geweest.
Ik hoor het graag van je,
Groetjes,
Charlene
Ik zie dat er in Aalten wel werkzaamheden zijn vandaag. Misschien hebben die ermee te maken. De werkzaamheden zouden vandaag rond 18.00 uur afgerond moeten zijn. Als je je toestel na die tijd even uit kunt zetten en daarna weer aan, kunnen we zien of dat het is geweest.
Ik hoor het graag van je,
Groetjes,
Charlene
Nu heb ik de Simyo kaart geruild met de Hollandse Nieuwe kaart van mijn vriendin en ook in haar iPhone is het een wisselend ontvangst van 2 a 3 bolletjes. De Hollandse Nieuwe (Vodafone) kaart in mijn 4S geeft de volle ontvangst dus de antenne is niet defect van de telefoon.
Dit is overigens een goed tip om een mankement aan de telefoon zelf uit te sluiten.
Horen we nog even of je verbinding weer verbeterd is?
Horen we nog even of je verbinding weer verbeterd is?
Misschien is WLFRD iedereen al aan het inlichten over zijn herstelde verbinding 😉
Ik heb nog niemand ingelicht maar wel bij deze een bericht over hoe nu de verbinding is. Het lijkt nu wel beter. De ontvangst schommelt tussen volle ontvangst (5 bolletje op de iPhone) en 2-3 bolletjes. Gister nog even een keer 'geen service' zien staan op de telefoon. Dus ja....
Op het werk is de ontvangst nu wel nagenoeg maximaal.
Ik kijk het nog even aan.....
Op het werk is de ontvangst nu wel nagenoeg maximaal.
Ik kijk het nog even aan.....
Op het werk is de ontvangst nu wel nagenoeg maximaal.
Ik kijk het nog even aan.....
Hoi WLFRD,
Dank je dat je een terugkoppeling geeft :)
Helaas is de dekking in het grensgebied waar je woont, niet altijd optimaal. Toch zou het in een straal van 2 à 3 km om jouw woonadres heen redelijk tot goed moeten zijn. Dit geef je ook al aan, na de werkzaamheden.
Wat verder van de bebouwde kom af, ben je wel goed bereikbaar met het 2G netwerk, klopt dat?
Het is nog steeds niet echt goed met de ontvangst. Nog regelmatig geen service in het beeld. Dat heb ik regelmatig in de woonkamer. Erg handig is het niet....
Het vreemde is dat op dezelfde plek in huis dan weer wel ontvangst is en dan weer niet. Dus wat ik nou moet doen....
Het vreemde is dat op dezelfde plek in huis dan weer wel ontvangst is en dan weer niet. Dus wat ik nou moet doen....
Het vreemde is dat op dezelfde plek in huis dan weer wel ontvangst is en dan weer niet. Dus wat ik nou moet doen....
Hoi WLFRD,
Wat vervelend dat het bereik niet ideaal is 😞 Wat je kunt proberen is wat Ernst ook al zei, namelijk je telefoon instellen op 2G. Die verbinding zou wel goed moeten zijn. Je kunt deze link gebruiken om de instellingen van je telefoon aan te passen.
Heb je met 2G wel constant een goede verbinding?
Met die link kan ik niet zoveel. Ik heb wel even gekeken maar zie nergens waar ik het toestel op 2G kan zetten. Is het niet zo dat als je 3G uitzet op de telefoon dat ie dan automatisch naar 2G (GPRS) gaat?
Los hiervan, ik wil geen trucages uithalen om een beetje goede ontvangst te hebben. Zeker van KPN (misschien niet helemaal terecht) verwacht ik gewoon goede ontvangst. Niets meer en niets minder. Met T-mobile heb ik jaren gebeld en thuis heb ik nog nooit een probleem gehad met de ontvangst. Wel was de geluidskwaliteit niet altijd helemaal goed maar ik had wel altijd ontvangst.
Nu staat er ook weer in het scherm 'geen service'. Kan dus niet bellen en gebeld worden. 😞
Los hiervan, ik wil geen trucages uithalen om een beetje goede ontvangst te hebben. Zeker van KPN (misschien niet helemaal terecht) verwacht ik gewoon goede ontvangst. Niets meer en niets minder. Met T-mobile heb ik jaren gebeld en thuis heb ik nog nooit een probleem gehad met de ontvangst. Wel was de geluidskwaliteit niet altijd helemaal goed maar ik had wel altijd ontvangst.
Nu staat er ook weer in het scherm 'geen service'. Kan dus niet bellen en gebeld worden. 😞
Hoi WLFRD,
Ik heb zojuist even contact gezocht met onze Netwerkspecialisten om meer informatie te krijgen over de netwerkdekking, zij geven aan dat je ook binnenshuis goed bereik zou moeten hebben op 3G.
Wat ik je daarom wil vragen om te doen, is het volgende: om allereerst nogmaals je simkaart in een andere telefoon te plaatsen, maar dan wat langer, bijvoorbeeld een dag. De Netwerkspecialisten zien namelijk dat je simkaart in een andere telefoon heeft gezeten in februari, maar voor maar een paar minuten en om écht een vergelijking te kunnen doen tussen de twee toestellen is het belangrijk om dit wat langer te testen en dan te kijken hoe je bereik op 3G is, zowel binnen als buiten. Blijft het schommelen, dan willen ze graag een onderzoek doen of er eventueel problemen zijn aan de mast.
Maar om zo'n onderzoek te kunnen beginnen, willen zij ook graag weten hoe je bereik is op 2G binnen en buiten, dit kan je inderdaad uittesten door 3G uit te zetten op je telefoon.
Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Ik heb zojuist even contact gezocht met onze Netwerkspecialisten om meer informatie te krijgen over de netwerkdekking, zij geven aan dat je ook binnenshuis goed bereik zou moeten hebben op 3G.
Wat ik je daarom wil vragen om te doen, is het volgende: om allereerst nogmaals je simkaart in een andere telefoon te plaatsen, maar dan wat langer, bijvoorbeeld een dag. De Netwerkspecialisten zien namelijk dat je simkaart in een andere telefoon heeft gezeten in februari, maar voor maar een paar minuten en om écht een vergelijking te kunnen doen tussen de twee toestellen is het belangrijk om dit wat langer te testen en dan te kijken hoe je bereik op 3G is, zowel binnen als buiten. Blijft het schommelen, dan willen ze graag een onderzoek doen of er eventueel problemen zijn aan de mast.
Maar om zo'n onderzoek te kunnen beginnen, willen zij ook graag weten hoe je bereik is op 2G binnen en buiten, dit kan je inderdaad uittesten door 3G uit te zetten op je telefoon.
Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
3G heb ik uitgezet maar dan nog blijft het schommelen. Een kaart voor een dag wisselen in onze telefoons, kan niet. Als ik op mijn werk ben, heb ik 3G in volle ontvangst. Dus het ligt niet aan de telefoon lijkt me.
Het kan ook gewoon zijn dat dit is wat het is voor KPN in de omgeving waar ik woon. Ik weet dat rond de grens de ontvangst wat minder kan zijn. Met T-Mobile had ik wel altijd ontvangst maar was de geluidskwaliteit niet echt goed. Met KPN is het geluid goed maar soms geen ontvangst.
Ik heb een netwerk van KPN gekozen omdat ik dacht dat dat het beste netwerk zou zijn in mijn omgeving. Maar voor mij valt het dus tegen.
Het kan ook gewoon zijn dat dit is wat het is voor KPN in de omgeving waar ik woon. Ik weet dat rond de grens de ontvangst wat minder kan zijn. Met T-Mobile had ik wel altijd ontvangst maar was de geluidskwaliteit niet echt goed. Met KPN is het geluid goed maar soms geen ontvangst.
Ik heb een netwerk van KPN gekozen omdat ik dacht dat dat het beste netwerk zou zijn in mijn omgeving. Maar voor mij valt het dus tegen.
Ik heb nog niet zo lang geleden een simyo abonnement aangeschaft. Mijn postcode is 3561 GC. Het enige wat mijn iPhone 4 aangeeft als ik thuis ben is dat er geen service is. Ik word er niet goed van! Ik ben wel bereikbaar als ik de straat uitrijd, maar ik ben niet bereikbaar als ik thuis binnen zit ? Help !!!
Sinds 2 weken valt ook bij mij de netwerkverbinding tijdens gesprekken steeds weg. De voorgaande jaren heb ik hier nooit problemen mee gehad. De telefoon is in orde.
Het kan ook gewoon zijn dat dit is wat het is voor KPN in de omgeving waar ik woon. Ik weet dat rond de grens de ontvangst wat minder kan zijn. Met T-Mobile had ik wel altijd ontvangst maar was de geluidskwaliteit niet echt goed. Met KPN is het geluid goed maar soms geen ontvangst.
Ik heb een netwerk van KPN gekozen omdat ik dacht dat dat het beste netwerk zou zijn in mijn omgeving. Maar voor mij valt het dus tegen.
Hi WLFRD,
Het lijkt er dus op dat we richting een onderzoek gaan om na te gaan of er een issue is met een antenne bij jou in de buurt.
Je geeft aan dat het blijft schommelen als je 3G uit zet, maar is dat dan binnen én buiten? En wat bedoel je precies met schommelen?
Het is wel echt belangrijk om het verzoek van -Kim om je simkaart langer in een andere telefoon te doen op te volgen. Misschien kun je dit eens doen als je niet hoeft te werken?
Hoi pmiddelman, welkom op ons forum!
Wat vervelend dat je binnenshuis geen bereik hebt...
In jouw thuis postcode zou volgens de KPN Coveragechecker prima bereik moeten zijn met elk netwerk.Helaas kan het zo zijn dat het gebouw waar je woont zóveel beton en betonijzer bevat dat het bereik daardoor minder wordt, maar dit is moeilijk na te gaan voor ons.
Weet je toevallig of meer mensen in jouw straat KPN hebben en hier last van hebben? Zou je ook je simkaart eens in een andere telefoon kunnen proberen? Gewoon om zeker te weten dat daar geen problemen mee zijn.
Hoi Wisch, welkom op het Simyo forum.
Door de omschrijving van je probleem rijzen er veel vragen... Zou je deze voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik hopelijk gerichter op zoek gaan naar een oplossing voor je.
Ondervind je deze problemen op het 2G én het 3G netwerk? Heb je dit op 1 bepaalde locatie of maakt het niet uit waar je bent?
Hoe weet je dat je telefoon in orde is? Zou je je simkaart in een ander toestel kunnen proberen?
Ik gebruik 3G en wifi. Het gaat echter om het telefoonnetwerk. Herhaaldelijk valt de verbinding weg, dit gebeurt steeds thuis. Daar vandaan wordt door mij het meest gebeld. Vandaag viel ook het netwerk weg van de telefoon van mijn partner, die een kpn abonnement heeft. Ook hier stond net als bij het simyo abonnement 'geen service'. Het is uitermate hinderlijk omdat ik een bedrijf aan huis heb, waar het telefonisch contact met klanten belangrijk is. Mijn postcode is 4491GH
Buiten het huis hrb ik wel verbinding, dus mijn telefoon werkt prima!
Hoi Wisch,
Ik heb even contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij geven aan dat er inderdaad gewerkt wordt op die locatie, dus dat het klopt dat jullie minder bereik ervaren binnenshuis af en toe. Zij konden mij nu nog geen indicatie geven hoe lang dat gaat duren. Ik vind het heel vervelend dat jij daar nu net mee te maken hebt.
Houd ons op de hoogte als je iets van verandering merkt, positief of negatief.
Groetjes,
Charlene
Ik heb even contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij geven aan dat er inderdaad gewerkt wordt op die locatie, dus dat het klopt dat jullie minder bereik ervaren binnenshuis af en toe. Zij konden mij nu nog geen indicatie geven hoe lang dat gaat duren. Ik vind het heel vervelend dat jij daar nu net mee te maken hebt.
Houd ons op de hoogte als je iets van verandering merkt, positief of negatief.
Groetjes,
Charlene
We zijn nu twee maanden later maar er is nog niets veranderd. Nog regelmatig geen verbinding in huis. Precies op de plekken waar ik zit. Achter de computer of op de bank voor de tv. Het is niet alleen in het huis waar ik geen verbinding heb. Ook hier in de buurt (buiten het dorp waar ik woon) heb ik regelmatig geen verbinding . Laatst wilde ik kijken hoeveel geld op mijn rekening stond maar als er 'geen service' in beeld staat van de iPhone dan wordt dat lastig....
In Nijmegen is de ontvangst overal prima. Volle ontvangst daar. Maar hier blijft de bolletjes van de ontvangststerkte varieren.
Ik zit wel aan de rand van Nederland tegen de Duitse grens maar zeker van KPN had ik verwacht dat dat geen probleem zou zijn.
In Nijmegen is de ontvangst overal prima. Volle ontvangst daar. Maar hier blijft de bolletjes van de ontvangststerkte varieren.
Ik zit wel aan de rand van Nederland tegen de Duitse grens maar zeker van KPN had ik verwacht dat dat geen probleem zou zijn.
Hoi WLFRD,
Wat heb je een goud geduld zeg. Omdat er op dit moment nog steeds geen verbetering is adviseer ik je een netwerkklacht in te dienen 🙂 Ik heb je per e-mail een bestand gestuurd met de vragen die KPN graag wil ontvangen om de klacht in behandeling te nemen.
Ik hoor het heel graag van je!
Wat heb je een goud geduld zeg. Omdat er op dit moment nog steeds geen verbetering is adviseer ik je een netwerkklacht in te dienen 🙂 Ik heb je per e-mail een bestand gestuurd met de vragen die KPN graag wil ontvangen om de klacht in behandeling te nemen.
Ik hoor het heel graag van je!
ik woon in aalten en heb ook al sinds een week geen service op mijn mobiel
heb 2 simkaarten erin en beide hebben geen ontvangst?
als zo blijft moet ik over stappen op andere provider denk ik !
heb 2 simkaarten erin en beide hebben geen ontvangst?
als zo blijft moet ik over stappen op andere provider denk ik !
heb ook al meer dan een week geen verbinding meer met simyo dus ligt het aan aalten
of is er geen goeie steunmast of iets? aan de hand met hun netwerk
erg vervelend allemaal
of is er geen goeie steunmast of iets? aan de hand met hun netwerk
erg vervelend allemaal
Hoi weijernj, welkom op het Simyo forum!
Wat vervelend om te lezen dat je op beide simkaarten onbereikbaar bent 😞 Ik zag op een van de aansluitingen iets vreemds vermeld, dus ik heb samen met de IT-afdeling je simkaart nagelopen en de foutmelding hersteld.
Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en je simkaarten te verwijderen. Zet het geheel na 15 minuten weer in elkaar en start je telefoon weer op. Hierna adviseer ik je om eens handmatig naar het KPN netwerk te zoeken. Mocht er inderdaad iets mis zijn met het netwerk, krijg je een foutmelding in je scherm te zien :)
Zou je dat willen doen en mij laten weten wat voor bericht je krijgt?
Wat vervelend om te lezen dat je op beide simkaarten onbereikbaar bent 😞 Ik zag op een van de aansluitingen iets vreemds vermeld, dus ik heb samen met de IT-afdeling je simkaart nagelopen en de foutmelding hersteld.
Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en je simkaarten te verwijderen. Zet het geheel na 15 minuten weer in elkaar en start je telefoon weer op. Hierna adviseer ik je om eens handmatig naar het KPN netwerk te zoeken. Mocht er inderdaad iets mis zijn met het netwerk, krijg je een foutmelding in je scherm te zien :)
Zou je dat willen doen en mij laten weten wat voor bericht je krijgt?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.