Skip to main content

.

hallo,

 

Ik heb thuis ontzettend slecht bereik op mijn telefoon, bij zowel bellen als mobiel internet. De kwaliteit van de telefoongesprekken is dusdanig slecht dat wij elkaar niet kunnen verstaan en dat soms de verbinding wordt verbroken.

De reden hiervoor is een slechte ontvangst. Ik woon te ver van de zendmast af. Als ik op de dekkingskaart kijk zie ik precies een witte vlek in onze wijk. Dit geldt voor zowel 3g als 4g. Ook concurrenten van KPN hebben hier in de wijk zo’n witte vlek.

Buiten is het bereik beter, maar ik ga met dit koude weer niet 30 minuten buiten zitten wachten tot de klantenservice eindelijk opneemt.

Wat kan ik hieraan doen? Ik ben dit helemaal zat, ik kan niet eens een normaal gesprek voeren. Als ik iets van iemand moet dan moet dat per email wat soms dagen duurt.

Is jouw toestel geschikt voor VoWifi? Dat zou binnenshuis een oplossing zijn.


Hoi Almond_Sinner,

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Iemand een mail sturen omdat het bereik op jouw telefoon te slecht is om te kunnen bellen, is natuurlijk niet de bedoeling van een Simyo aansluiting. Erg begrijpelijk dat je hier graag snel een oplossing voor ziet! Ik ga er even van uit dat je dit probleem op en rond jouw huidige woonadres hebt? De tip van Ray zou hierbij erg goed van pas kunnen komen! Als je geen bereik hebt met 3G of 4G en je hebt op dat moment wel verbinding met wifi? Dan kan je alsnog bellen en sms’en via wifi. De verbinding wordt dan tot stand gebracht via het WiFi netwerk, alleen de kosten gaan wel gewoon nog steeds van de bundel af. 

 

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen! Heeft het niet geholpen, dan gaan we een andere oplossing verzinnen. 

 

Bedankt Ray!! :grin:

 

Groetjes,

Tessanne 


Is jouw toestel geschikt voor VoWifi? Dat zou binnenshuis een oplossing zijn.

 

Goede oplossing, helaas heb ik een Nokia. Dit merk staat niet in de lijst met ondersteunde toestellen. Enig idee of dit in de toekomst kan veranderen?

Signaalsterkte is -100 tot -110 dBm. :(


Hoi Almond_Sinner,

 

Wat balen! Ik zal sowieso een netwerkklacht formulier hier in de bijlage toevoegen. Deze mag je invullen en dan opsturen naar webcare@simyo.nl. Wij zullen deze doorsturen naar onze netwerkspecialisten en als zij genoeg van dit soort klachten ontvangen, zullen zij deze in behandeling nemen.

In de tussentijd gaat dat natuurlijk niet zorgen voor een betere verbinding. Zijn er toevallig mensen in jouw omgeving met een aansluiting van een andere provider die geen verbindingsproblemen hebben?

 

Groetjes,

Tessanne 


Hoi Almond_Sinner,

 

Wat balen! Ik zal sowieso een netwerkklacht formulier hier in de bijlage toevoegen. Deze mag je invullen en dan opsturen naar webcare@simyo.nl. Wij zullen deze doorsturen naar onze netwerkspecialisten en als zij genoeg van dit soort klachten ontvangen, zullen zij deze in behandeling nemen.

In de tussentijd gaat dat natuurlijk niet zorgen voor een betere verbinding. Zijn er toevallig mensen in jouw omgeving met een aansluiting van een andere provider die geen verbindingsproblemen hebben?

 

Groetjes,

Tessanne 


Ik ken niemand zonder verbindingsproblemen. Visite vraagt ook altijd om het wifi wachtwoord want met mobile data duurt het een eeuwigheid, whatsapp berichtjes sturen gaat zelfs traag.

Jammer. Ik lees dat mijn telefoon (Nokia 6.1) wel geschikt is voor VoWIFI in andere landen. Volgens mij ligt het dus aan de ondersteuning van de providers. Heeft iemand enig inzicht in wanneer de lijsten met ondersteunde toestellen verder uitgebreid zullen worden?


Hoi Almond_Sinner,

 

Ik durf niet te zeggen wanneer de lijst bijgewerkt kan worden. Ik heb wel nog voor de zekerheid een reset op de simkaart uitgevoerd zodat deze opnieuw op het netwerk word aangemeld. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten en opnieuw opstarten wanneer je dit leest? Om de reset af te ronden.

 

Groetjes,

Daisy


Hoi Almond_Sinner,

 

Ik durf niet te zeggen wanneer de lijst bijgewerkt kan worden. Ik heb wel nog voor de zekerheid een reset op de simkaart uitgevoerd zodat deze opnieuw op het netwerk word aangemeld. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten en opnieuw opstarten wanneer je dit leest? Om de reset af te ronden.

 

Groetjes,

Daisy


Vanmiddag ge reset, maar lijkt niet veel te helpen. :(


Hoi Almond_Sinner,

 

Dat is super jammer. Heb je inmiddels wel het netwerkklachtformulier ingevuld en opgestuurd? Ik hoop dat er snel verandering in komt.

 

Groetjes,

Daisy


Reageer