Wat gratis ?
Op zondag 18 juni zit ik met mijn vrouw te kijken naar de F1 race in Canada.
( gewonnen door Max Verstappen ). Het tijdstip ligt tussen 20.30 uur en 22.30 uur.
We hebben van de kinderen een abonnement gekregen om via F1-TV te kunnen kijken.
Beiden via onze “ huiswifi “ met een abonnement van KPN ( Tv-Internet-telefoon - zonder extra kosten! )
Mijn vrouw heeft de tablet op schoot en ik met mijn mobile telefoon ( abonnee Simyo ).
Later, bij de controle van de ontvangen Simyo-facturen, worden we flink aan het schrikken gebracht.
Mijn vrouw betaalde niets en ik dien 181 Mb af te rekenen ( via mijn Simyo-bundel ) wat me erg bevreemd.
Bij verder onderzoek blijkt dat als ik via mijn ( “Simyo” )-telefoon gecombineerd met mijn “thuis-Wifi” gratis kan internetten.
Echter, als ik op dezelfde manier internet en naar het autoracen ( met F1-TV abonnement) kijk wordt mijn Simyo-bundel steeds met veel MB belast.
Op 3 September 2023 kijk ik op deze wijze naar de Gp van Italië ( tussen 15.00-16.30 uur ) en wordt er een totaal van 29x59MB = 1.711 MB ! van mijn bundel afgeschreven (telkens 59MB ? ).
Wie kan mij dit uitleggen ? Hier snap ik helemaal niets meer van