Skip to main content
Ik heb gistermiddag (13 okt 2016) rond 15:00 uur met mijn vrouw gebeld, en na 40 seconden waren we klaar. Zij heeft opgehangen en ik niet.



Na 2 uur kwam ik erachter dat mijn telefoon nog actief was op het netwerk, en de lijn nog open stond. Ik heb gelijk opgehangen. Ik zie in Mijn Simyo ook een gesprek van ~2 uur 15 mins, maar als ik daarnaast kijk op de telefoon van mijn vrouw, dan geeft die alleen een gesprek aan op 22 oktober 2016. En het is nu 14 oktober?! Dat terwijl de datum/tijd op de telefoon goed staat.



Ik kan op Mijn Simyo alleen zien wat voor gesprekken ik gemaakt heb. Is er ook een mogelijkheid om te zien welke gesprekken ik ontvangen heb?
Hoi Sander_R,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat bizar dat deze minuten geregistreerd staan, ondanks dat je vrouw heeft opgehangen! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat er een gesprek heeft plaatsgevonden op 13 oktober dat 2 uur en 15 minuten duurde. Je geeft aan dat je, toen je op je telefoon keek, zag dat de verbinding nog open stond en dat de lijn dus niet verbroken was. Zou het kunnen dat er, per ongeluk, niet opgehangen is? Dan zou dat gesprek ook zeker op het toestel van je vrouw terug te vinden zijn. Wat geeft jouw telefoon aan? Wel die 2:15?



Je kunt op Mijn Simyo niet terugzien welke oproepen je ontvangen hebt, nee. Deze oproepen worden namelijk geregistreerd door de bellende partij, en niet de ontvangende partij.



Ik wil je graag om een screenshot vragen van het oproepen-scherm van je vrouw. Heel gek dat daar ook 22 oktober staat! Dat is volgende pas. Met die screenshot kan ik dan een onderzoek starten. Maar maak je geen zorgen 🙂 Als blijkt dat er inderdaad opgehangen is, dan gaan we samen naar een oplossing zoeken hiervoor!



Hou je me op de hoogte?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Bedankt voor je bericht. Ik heb onderstaand twee screenshots van de telefoon van mijn vrouw. Ik heb wat details wazig gemaakt, maar je kunt een en ander er nog goed uit halen. Het gesprek van 13 oktober staat niet in haar telefoon geregistreerd. Datum en tijd worden door haar telefoon uit het netwerk gehaald, en zij zit ook bij Simyo. Ik kan haar nummer wel via een privebericht doorsturen.



Hier een overzichtje van haar gesprekken:





En hier de details van het gesprek van wat op 22 oktober zou zijn (geweest):


Hi Sander_R,



Dankjewel voor de screenshots! Ik ben meteen voor je op onderzoek uit gegaan. Het is heel bijzonder dat het toestel van je vrouw aangeeft dat het gesprek langer dan 500.000 uur geduurd heeft 😉 Dat is overduidelijk een fout. Ook de datum hoort gewoon te kloppen. Ik raad je aan om dat toestel langs de leverancier of telefoonwinkel te brengen voor een onderzoek, om ervoor te zorgen dat dit soort dingen niet vaker gebeuren in de toekomst. Mocht je dat doen, laat je me dan weten wat de uitkomst daarvan is?



Het lijkt er echt op dat de verbinding 2:15 lang stand heeft gehouden. Maar gezien de omstandigheden ben ik bereid om dit bedrag (€ 13,53) helemaal voor je te vergoeden! Je zult dit zo gauw mogelijk terug zien als beltegoedsaldo :)



Ik raad je wel aan om een aantal testjes uit te voeren. Zo kun je je vrouw bellen en haar laten ophangen, en dan controleren of de verbinding daadwerkelijk verbroken wordt. Met die informatie kun je ook heel specifiek zijn als je de leverancier/telefoonwinkel hierover spreekt.



Ik hoop dat je tevreden bent met de geboden oplossing! En als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat heel graag!



Groetjes,

Jihane
Ja, ik ben heel tevreden met de oplossing! En ik zal inderdaad wat testen met mijn vrouw.



De telefoon gaat niet langs de leverancier, want het is een ouwetje: een iPhone 4 uit 2010 en die is binnenkort voor Apple ook afgeschreven.
Hoi sander_r,



Wij zijn heel blij dat je tevreden bent! Zo kennen wij onze Jihane ook. 'Oplossing' is haar tweede naam.



Goed dat je het gaat testen, sander_r! Het is trouwens voor mij nog steeds raar om te beseffen dat de iPhone 4 een oudje is. Het lijkt in mijn hoofd nog redelijk nieuw, maar het is inderdaad een redelijk oud toestel. Wat gaat de tijd snel.



Als je nog een terugkoppeling hebt of andere vragen, dan zien wij het tegemoet!



Groetjes,

Ilias

Reageer